Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Νερό: Ο “συνωστισμός” επενδυτών και τα σχέδια της οικογένειας Σεπετά

Με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ, η οικογένεια Σεπετά, που εγκαινίασε τη δραστηριότητα της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων με το σήμα Βίκος, για να εμπλουτίσει μετέπειτα το χαρτοφυλάκιό της και με άλλα brands, τόσο εμφιαλωμένων νερών όσο και αναψυκτικών, στοχεύει σε περαιτέρω ενίσχυση μεριδίου σε μια αγορά με επενδυτικές ευκαιρίες για υφιστάμενους και νεοεισερχόμενους παίκτες.

Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων θέλει να κατακτήσει την 1η θέση της κατάταξης, από τη 2η θέση που έχει σήμερα, πίσω από την Coca-Cola Τρία Έψιλον. Είναι η μεγαλύτερη αμιγώς οικογενειακή εταιρεία στον κλάδο, με τζίρο στα 120 εκατ. ευρώ το 2023, με αύξηση 14%. Θα επενδύσει σε παραγωγή, συμπεριλαμβανομένων νέων γραμμών, σε κτιριακές υποδομές, τεχνολογία και βιωσιμότητα -ήτοι «πράσινη» ενέργεια με βλέψεις για ιδιοπαραγωγή. Στόχος είναι να ενδυναμώσει τις υποδομές της για να υποστηρίξει μετέπειτα πλάνο εξωστρέφειας με στοχευμένες εξαγωγές, ενώ μελετά και την είσοδο σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Με τις επενδύσεις που σχεδιάζει για την επόμενη πενταετία, η μερίδα του λέοντος θα διατεθεί για τη στήριξη των προϊόντων στο ράφι. Σημειώνεται ότι διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της τα μεταλλικά νερά Βίκος, Μιτσικέλι και ὐάς, ενώ από το 2014 έχει εισέλθει και στην αγορά των αναψυκτικών, όπου σήμερα αντιμετωπίζει προκλήσεις, με τις ανατιμήσεις στα πορτοκάλια κατά σχεδόν 150%. Σχεδιάζει να συνεχίσει τις προωθητικές ενέργειες και την επένδυση στην επικοινωνία, όπως έκανε με το νέο προϊόν Βίκος Pink Grapefruit, που έχει κατακτήσει μερίδιο 21,9%. Έχει προϋπολογίσει 28 εκατ. ευρώ επένδυση στο δίκτυο συνεργατών της, εκ των οποίων 8 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε πάγιο εξοπλισμό για τους επαγγελματίες και 20 εκατ. ευρώ προορίζονται για διαφήμιση.

Η δομή του επενδυτικού πλάνου

Σε παρουσίαση της εταιρείας χθες, ο ιδρυτής και επικεφαλής της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, Πέτρος Σεπετάς, εξήρε τις επιδόσεις της εταιρείας, που έπειτα από 33 χρόνια έχει αποκτήσει κρίσιμο μέγεθος και ανταγωνίζεται τον πολυεθνικό παίκτη. Αναφέρθηκε στο επόμενο επενδυτικό βήμα, σε συνέχεια της σύμβασης που υπεγράφη με τη Eurobank και με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης για επένδυση συνολικού ύψους 62,8 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω επένδυση, που έχει ορίζοντα τριετίας, επεκτείνεται με ίδια κεφάλαια των μετόχων της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων και θα φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ στην 5ετία.

Σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο που παρουσίασαν ο Κώστας Σεπετάς, διευθυντής Πωλήσεων και Marketing, και ο αδελφός του, Παύλος Σεπετάς, Operations & Tech manager, που εκπροσωπούν την επόμενη γενιά στο τιμόνι της εταιρείας, έμφαση δίνεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με την υιοθέτηση τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικών συστημάτων στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, ενώ σχεδιάζεται και η δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής, η επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και η αναβάθμιση των logistics. Έχουν προγραμματιστεί 79 υποέργα συνολικού προϋπολογισμού 63 εκατ. ευρώ στα 3 εργοστάσια της εταιρείας στην Περιφέρεια Ιωαννίνων: Περίβλεπτος, Καλπάκι και ΒΙ.ΠΕ. (PETCOM), ενώ το εργοστάσιο στην Κορινθία, που έχει ήδη εκσυγχρονιστεί, θα ενδυναμωθεί με την εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσει η εταιρεία.

Επενδυτική κινητικότητα στην αγορά 

Την ίδια στιγμή, στην ευρύτερη αγορά εμφιαλωμένου νερού το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι αμείωτο. Υφιστάμενοι και νέοι παίκτες επεκτείνουν τη δράση τους, διεκδικώντας μερίδιο σε μια πίτα 1,5 δισ. ευρώ, με το μεγαλύτερο κομμάτι να αποσπά η ho.re.ca.. Κόντρα στις προκλήσεις που αναδύουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί εν όψει και της εφαρμογής συστήματος εγγυοδοσίας για τις πλαστικές συσκευασίες, δέλεαρ αποτελούν τα ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους, που κυμαίνονται σύμφωνα με εκτιμήσεις γύρω στο 45% ως ποσοστό επί των πωλήσεων, αν και «πιέζονται» από τα κόστη παραγωγής, ενώ και η ζήτηση βαίνει αυξανόμενη, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω τουρισμού.

Πιο πρόσφατα τοποθετήθηκε στην αγορά το μεταλλικό νερό Arrena της εταιρείας Νερά Πηγών Γράμμου, συμφερόντων της ναυτιλιακής οικογένειας Τσάκου. Είχε προηγηθεί η κοινή επένδυση του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, με τον Απόστολο Ταμβακάκη και τον Νίκο Καραμούζη, στη Σ.Μεντεκίδης, με τα brands Διός και Σέλι και με κύκλο εργασιών περί τα 17 εκατ. ευρώ. Η επένδυση, που δεν ανακοινώθηκε ακόμη επισήμως, φέρεται να προωθείται με απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στη Σ. Μεντεκίδης μέσω της νεοσύστατης εταιρείας Water Invest, στο καταστατικό της οποίας εμφανίζονται ως μέτοχοι τα EOS Capital και SMERemediumCap, ενώ στο ΔΣ συμμετέχει η Μαρία Γεώργαλου, στενή συνεργάτις του Σπύρου Θεοδωρόπουλου. Από την εν λόγω σύμπραξη προκύπτουν ποικίλες συνέργειες. Αρκεί να ληφθεί υπόψη ότι οι κ. Θεοδωρόπουλος και Ταμβακάκης διατηρούν κοινή επένδυση στην εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί και ο Νίκος Καραμούζης με το SMERemediumCap απέκτησε τον έλεγχο της ΕΨΑ, συμπράττοντας με την οικογένεια Τσαούτου και με τον έτερο μέτοχο, την οικογένεια Σεπετά, να διατηρεί τη θέση της στην εταιρεία.

Εν τω μεταξύ, στα σημαντικά deals του κλάδου προσμετράται και η μεταβίβαση του μεταλλικού νερού ΙΟΛΗ από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία στην Premia Properties, η συγχώνευση της Χήτος (με το γνωστό σήμα εμφιαλωμένου νερού Ζαγόρι), με την Green Cola, αλλά και η απόκτηση από τον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία, της οικογένειας Σαράντη, της εταιρείας εμφιάλωσης Δουμπιά, με το ομώνυμο μεταλλικό νερό, ενώ στον όμιλο έχει περάσει και η εταιρεία αναψυκτικών Κλιάφα.

Ο ανταγωνισμός είναι έντονος στην αγορά, με τον μεγάλο παίκτη να έχει βάλει ψηλά τον πήχη. Σημειώνεται ότι η Coca-Cola Τρία Έψιλον βελτιώνει σταθερά το αποτύπωμά της, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες και καινοτομία. Είναι ενδεικτικό ότι προωθεί επενδύσεις 17 εκατ. ευρώ μέχρι το 2025 στο εργοστάσιο του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΑΥΡΑ στο Αίγιο, το οποίο αποτελεί ναυαρχίδα στην «πράσινη» στρατηγική του ομίλου.

Συνεχείς επενδύσεις προωθούν και οι υπόλοιποι παίκτες, όπως η Nestle με το νερό Κορπή, η AHB Group με το σήμα Θεόνη και η Δίρφυς με το ομώνυμο σήμα. Σημειώνεται ότι η AHB Group συνεχίζει να επενδύει σε εγκαταστάσεις, αλλά και πιστοποιήσεις, ενώ αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό. Το 2022 έκλεισε με κύκλο εργασιών 26 εκατ. ευρώ με αύξηση 20%. Λάνσαρε χάρτινη συσκευασία νερού και επέκτεινε το καταστατικό της, για να είναι έτοιμη να μπει και στην αγορά αναψυκτικών. Η Δίρφυς, που ελέγχουν ο Νίκος Σέρρας και η Λουξ Μαρλαφέκας, πραγματοποίησε τζίρο 9 εκατ. ευρώ το 2022, με επενδύσεις 2 εκατ. ευρώ σε συστήματα διαχείρισης και διασφάλισης ποιότητας, σε τεχνολογικό εξοπλισμό, καθώς και σε νέα προϊόντα και συσκευασίες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!