THEPOWERGAME
Ξαναζεσταμένο φαγητό αποτελεί το σήμα σούπερ μάρκετ SPAR για τους Έλληνες καταναλωτές αλλά και για τους εν δυνάμει επιχειρηματίες συνεργάτες της, οι οποίοι όπως αποδεικνύεται δεν επιθυμούν να βάλουν την ταμπέλα της στα καταστήματά τους.
Τρία χρόνια μετά την επαναδραστηριοποίηση του σήματος στην Ελλάδα -η SPAR International είχε παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1969 με συνεργάτη τη «Βερόπουλος» και το συμβόλαιο έσπασε το 2015- τα καταστήματα που έχουν σηκώσει την ταμπέλα της είναι λιγότερα από 30. Δηλαδή το ένα δέκατο του στόχου που έχει θέσει για τη φετινή χρονιά όταν το 2017 η SPAR Hellas ιδρυόταν στην Ελλάδα.
Το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας, προέβλεπε πως το 2019 θα είχε 107 καταστήματα, 47 πλήρους μετατροπής σε SPAR και 60 ακόμα σε ενδιάμεση φάση. Βασική δεξαμενή νέων συνεργατών θα αποτελούσε, οι όμιλοι αγορών ΑΣΤΕΡΑΣ και ΑΣΠΙΔΑ, οι οποίοι αριθμούν αθροιστικά 650 καταστήματα (280 “Αστέρα”, 110 “Ασπίδα”, 60 “Προμηθέας”, 200 “MESIS”), συνολικού κύκλου εργασιών που ξεπερνάει τα 750 εκατ. ευρώ.
SPAR: Τα φιλόδοξα σχέδια που δεν ευοδώθηκαν
Μέχρι το 2020 στόχος της διοίκησης της SPAR Hellas ήταν το δίκτυο καταστημάτων να φθάσει τα 175 και για το 2021 ο στόχος είναι το δίκτυο να αριθμεί περισσότερα από 300 καταστήματα. Στόχο που δεν πρόκειται να πιάσει.
Παρά το φιλόδοξο ξεκίνημα της SPAR στη Λάρισα με την μετατροπή τριών καταστημάτων τοπικής αλυσίδας το 2019, ένα από αυτά στον Τύρναβο περιήλθε στην ΑΒ Βασιλόπουλος, ένα ακόμα έχει περιέλθει στην κατοχή της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Επίσης, πουλήθηκε ένα ακόμη στη Market In. Μεταξύ των καταστημάτων που αρχικά εντάχθηκαν στο δίκτυο της SPAR ήταν και εκείνο της πρώην επιχείρησης Delicatessen Αφοί Βασιλόπουλοι στην πλατεία Κλαυθμώνος, το οποίο πέρασε στα χέρια της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.
Αποτέλεσμα το ταμείο της SPAR Hellas A.E να παραμένει μικρό με πωλήσεις το 2019 μόλις 897.537,17 ευρώ από 702.109,37 ευρώ το 2018 και ζημιές 465.214,55 ευρώ έναντι ζημιών 366.401,61 ευρώ το 2018.
SPAR: Το νέο business plan
Όπως αποδεικνύεται, η πορεία της SPAR στη χώρα απέχει από τις αρχικές προβλέψεις των στελεχών της και τις προσδοκίες της Spar International η οποία παρεμπιπτόντως ανανέωσε προ ημερών τη συνεργασία με τους Έλληνες συνεργάτες της. Το νέο business plan της στο οποίο συμφώνησε με το διεθνή όμιλο προβλέπει ανάπτυξη του σήματος σε αστικά κέντρα και τουριστικές περιοχές των SPAR, SPAR EXPRESS και SPAR NATURAL.