THEPOWERGAME
Η Starbucks ανακοίνωσε την Τρίτη τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, τα οποία δεν ικανοποίησαν τις προσδοκίες της Wall Street, καθώς τόσο οι εγχώριες όσο και οι διεθνείς πωλήσεις έπεσαν κάτω από τις εκτιμήσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Starbucks, Λάξμαν Ναρασιμχάν, δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη της εταιρείας ότι η αλυσίδα αντιμετώπισε «αντίθετους ανέμους», συμπεριλαμβανομένου του μποϊκοτάζ στις ΗΠΑ και των αυξημένων εκπτώσεων από τους ανταγωνιστές στην Κίνα. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία μείωσε τις προβλέψεις της για τα έσοδα ολόκληρου του έτους.
Οι μετοχές υποχώρησαν, αρχικά, στη διαπραγμάτευση, αλλά ανέκαμψαν, σημειώνοντας άνοδο περίπου 3%.
Ακολουθούν τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο σε σύγκριση με αυτά που ανέμενε η Wall Street, βάσει έρευνας αναλυτών από την LSEG, πρώην γνωστή ως Refinitiv:
Κέρδη ανά μετοχή: 90 σεντς έναντι 93 σεντς που αναμενόταν.
Έσοδα: 9,43 δισ. δολάρια έναντι 9,59 δισ. δολαρίων που αναμενόταν.
Ο γίγαντας του καφέ ανακοίνωσε καθαρά κέρδη πρώτου τριμήνου του οικονομικού έτους ύψους 1,02 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή 90 σεντς ανά μετοχή, έναντι 855,2 εκατομμυρίων δολαρίων ή 74 σεντς ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα.
Εξαιρουμένων των δαπανών αναδιάρθρωσης και άλλων στοιχείων, η Starbucks κέρδισε 90 σεντς ανά μετοχή.
Οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8% στα 9,43 δισ. δολάρια. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ίδιων καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 5%, υπολειπόμενες των εκτιμήσεων της StreetAccount για 7,2%.
Στη Βόρεια Αμερική, οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα αυξήθηκαν επίσης κατά 5%, κυρίως λόγω των πελατών που ξοδεύουν περισσότερα για τα ποτά και το φαγητό τους.
Starbucks: Η ανάρτηση υπέρ της Παλαιστίνης και οι αντιδράσεις
Ωστόσο, ο Ναρασιμχάν δήλωσε ότι η κίνηση στις ΗΠΑ υστέρησε, ξεκινώντας από τα μέσα Νοεμβρίου. Επικαλέστηκε αυτό που αποκάλεσε «λανθασμένες αντιλήψεις» σχετικά με τη θέση της εταιρείας στον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς και δήλωσε ότι η μείωση των πωλήσεων προήλθε σε μεγάλο βαθμό από πελάτες που επισκέπτονταν μόνο περιστασιακά.
Η διαμάχη ξεκίνησε όταν η Starbucks Workers United, η οποία εκπροσωπεί εκατοντάδες συνδικαλιστικές καφετέριες της αλυσίδας, έκανε ανάρτηση υπέρ των Παλαιστινίων, οδηγώντας σε αντιδράσεις από συντηρητικούς. Η Starbucks προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί από το tweet, το οποίο το σωματείο διέγραψε, και μήνυσε τους Workers United για παραβίαση εμπορικού σήματος.
Ο Ναρασιμχάν έγραψε, επίσης, μια επιστολή προς τους εργαζόμενους τον Δεκέμβριο, καταδικάζοντας την παραπληροφόρηση και προσπαθώντας να απαλλάξει τη Starbucks από τη διαμάχη.
Οι πιο πιστοί πελάτες της αλυσίδας στάθηκαν στο πλευρό της Starbucks, δήλωσε ο Ναρασιμχάν. Η Starbucks επιδιώκει να φέρει πίσω άλλους πελάτες στοχεύοντας τους με προσφορές μέσω του προγράμματος πιστότητας και με νέα ποτά για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.
Starbucks: Η περίοδος των διακοπών και οι ανταγωνιστές
Το πρώτο οικονομικό τρίμηνο της Starbucks περιλαμβάνει, επίσης, την τόσο σημαντική περίοδο των διακοπών. Η αλυσίδα συνήθως εισπράττει δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις δωροκάρτας, καθώς και μεγαλύτερη κίνηση που τροφοδοτείται από τις εποχιακές προσφορές ποτών και τους διψασμένους αγοραστές. Ο Ναρασιμχάν δήλωσε ότι οι καταναλωτές φόρτωσαν 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε δωροκάρτες αυτό το τρίμηνο, σπάζοντας το ρεκόρ της αλυσίδας.
Εκτός της εγχώριας αγοράς της Starbucks, η αλυσίδα καφέ ανακοίνωσε διεθνή αύξηση των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα κατά 7%, χάνοντας τις προσδοκίες για 13,2%. Ο Ναρασιμχάν δήλωσε ότι οι πωλήσεις στις τοποθεσίες στη Μέση Ανατολή μειώθηκαν επίσης λόγω του πολέμου.
Η αλυσίδα αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από ανταγωνιστές με χαμηλότερες τιμές, όπως η Luckin Coffee, που έχουν κερδίσει τους καταναλωτές καθώς η οικονομική ανάκαμψη της Κίνας συνεχίζει να καθυστερεί.
Τα στελέχη της Starbucks δήλωσαν ότι οι προκλήσεις που αντιμετώπισε αυτό το τρίμηνο είναι «παροδικές», αλλά αρκετά επιζήμιες ώστε η εταιρεία να αναθεωρήσει τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις του έτους. Η οικονομική διευθύντρια Rachel Ruggeri δήλωσε επίσης ότι οι πωλήσεις του Ιανουαρίου ήταν πιο ήπιες από ό,τι αναμενόταν.
Για το οικονομικό έτος 2024, η εταιρεία αναμένει τώρα αύξηση των εσόδων κατά 7% έως 10%, από την προηγούμενη πρόβλεψή της για 10% έως 12%. Η Starbucks μείωσε επίσης τις παγκόσμιες προβλέψεις της για τις ίδιες πωλήσεις σε ένα εύρος 4% έως 6%, από το προηγούμενο εύρος 5% έως 7%.
Η εταιρεία επανέλαβε την πρόβλεψή της για το σύνολο του έτους για αύξηση των κερδών ανά μετοχή κατά 15% έως 20%.
Η αντίδραση της Wall Street για τα οικονομικά αποτελέμσματα της Starbucks
Η μετοχή του γίγαντα του καφέ σημείωσε σήμερα άνοδο στις πρωινές συναλλαγές, λίγες ώρες μετά τις παραπάνω ανακοινώσεις που δεν έπιασαν τις εκτιμήσεις της Wall Street και μείωσε τις προοπτικές των πωλήσεων για το σύνολο του έτους. Συμπεριλαμβανομένης της κίνησης της Τετάρτης το πρωί, οι μετοχές έχουν υποχωρήσει περίπου 13% τον τελευταίο χρόνο, παρασύροντας την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σε περίπου 110 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ορισμένοι επενδυτές είχαν προετοιμαστεί για χειρότερα νέα το βράδυ της Τρίτης. Ο αναλυτής της Morgan Stanley, Μπρίαν Χάρμπουρ, έγραψε σε σημείωμα προς τους πελάτες του ότι τα κέρδη ανά μετοχή και η αύξηση των πωλήσεων του ίδιου καταστήματος στις ΗΠΑ ήταν καλύτερα από ό,τι κάποιοι φοβόντουσαν, «πιθανότατα στηρίζοντας τη μετοχή».
Ο αναλυτής της BMO Capital Markets, Άντριου Στράλτζικ, έγραψε ότι οι επενδυτές πιθανότατα ανέμεναν ότι η εταιρεία θα μείωνε και τις προβλέψεις για τα κέρδη της, οπότε η επαναβεβαίωση αυτής της πρόβλεψης θα μπορούσε να ανεβάσει την τιμή της μετοχής βραχυπρόθεσμα.
Άλλοι το εξέλαβαν αυτό ως ένδειξη της συνολικής δύναμης της εταιρείας.
«(Δείχνει) την πολύπλευρη δύναμη του επιχειρηματικού μοντέλου της Starbucks και την ικανότητά της να παρέχει αποτελέσματα ακόμη και σε ένα πιο ασταθές περιβάλλον για τις πρώτες γραμμές», έγραψε η αναλύτρια της William Blair, Σάρον Ζάκφια, σε σημείωμα προς τους πελάτες της.