THEPOWERGAME
Η Boeing μείωσε τις ζημίες της στο τέλος του περασμένου έτους, ωστόσο η κρίση στα αεροσκάφη 737 Max 9 υποθηκεύει το guidance της αμερικανικής εταιρείας. Η ζήτηση και οι παραδόσεις αεροσκαφών αυξήθηκαν το 2023, ανεβάζοντας τα αποτελέσματα στη μονάδα εμπορικών αεροσκαφών της Boeing. Τα πράγματα, όμως, έχουν αλλάξει άρδην μετά το περιστατικό σε ολοκαίνουργιο 737 Max 9 της Alaska Airlines στις αρχές Ιανουαρίου. Χαρακτηριστικό της διαμορφωθείσας κατάστασης είναι η κίνηση της Boeing να μην παρουσιάσει στοιχεία για τις προοπτικές και τους στόχους του 2024, μεταθέτοντας για αργότερα τις ανακοινώσεις.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα για το δ’ τρίμηνο του 2023, η Boeing παρουσίασε προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή στα 0,47 δολάρια (από 0,78 δολάρια που περίμεναν οι αναλυτές). Την ίδια στιγμή τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 22,02 δισ. δολάρια, έναντι 21,1 δισ. δολαρίων που ανέμεναν οι αναλυτές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Ντέιβ Καλχούν, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι του κολοσσού των αεροσκαφών πριν από τέσσερα χρόνια στον απόηχο δύο θανατηφόρων συντριβών του αεροπλάνου Max, δέχεται και πάλι πιέσεις για να καθαρίσει τη φήμη της εταιρείας μετά το ατύχημα της 5ης Ιανουαρίου (σ.σ. εξερράγη πάνελ στην πτήση 1282, αφήνοντας μια τρύπα στο πλάι του αεροπλάνου).
«Αν και συχνά χρησιμοποιούμε αυτήν την εποχή του έτους για να μοιραστούμε ή να ενημερώσουμε τους οικονομικούς και επιχειρησιακούς μας στόχους, τώρα δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για κάτι τέτοιο» τόνισε ο Ντέιβ Καλχούν, CEO της Boeing, σε μήνυμά του προς τους εργαζόμενους. Και πρόσθεσε: «Θα επικεντρωθούμε απλώς σε κάθε επόμενο αεροπλάνο, ενώ θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας, να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της ρυθμιστικής μας αρχής και να διασφαλίσουμε τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας σε όλα όσα κάνουμε. Σε τελική ανάλυση, αυτό είναι που θα καθοδηγήσει τις επιδόσεις μας».