THEPOWERGAME
Ανάπτυξη νέων προϊόντων και επέκταση στην κατηγορία παγωτού ετοιμάζει ο όμιλος Σαράντη για την ΑΓΝΟ -ιστορική γαλακτοβιομηχανία που εξαγόρασε το 2022 έναντι 7,7 εκατ. ευρώ- μετά την επίσημη επανατοποθέτηση της μάρκας στην αγορά, με αφετηρία τη συμπρωτεύουσα.
Το ντεμπούτο έγινε με μια ολοκληρωμένη γκάμα 21 προϊόντων που περιλαμβάνει το φρέσκο γάλα, το γάλα χωρίς λακτόζη, αλλά και το σοκολατούχο Coco milk. Στην οικογένεια των προϊόντων προστέθηκαν κεφίρ και αριάνι, παραδοσιακά γιαούρτια, το στραγγιστό, το αρωματικό βούτυρο, καθώς και τα επιδόρπια γάλακτος, οι κρέμες και το ρυζόγαλο. Τα πρώτα προϊόντα τοποθετήθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο στα ράφια αλυσίδων σούπερ μάρκετ και σε ορισμένα μικρά σημεία πώλησης της Θεσσαλονίκης και άλλων 10 νομών της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.
Έχοντας λάβει τα πρώτα θετικά μηνύματα από τη ζήτηση, το επιτελείο του ομίλου βρίσκεται σε επαφές με αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να κλείσει συμφωνίες για την περαιτέρω διανομή των προϊόντων ΑΓΝΟ μέσω αλυσίδων αλλά και μικρών σημείων πώλησης σε όλη την Ελλάδα. Εφόσον η ανταπόκριση του κόσμου συνεχίσει να είναι θετική, θα ανοίξουν και οι συζητήσεις σχετικά με την αξιοποίηση, παραγωγικά, του εργοστασίου της ΑΓΝΟ στον Λαγκαδά. Για να ανοίξει βέβαια νέος κύκλος επενδύσεων θα πρέπει να αρχίσει η απόσβεση της επένδυσης για την εξαγορά του ιστορικού σήματος αλλά και για τις επενδύσεις σε υφιστάμενες εγκαταστάσεις αφού μέχρι σήμερα τα προϊόντα παράγονται σε εργοστάσια του ομίλου, που προσαρμόστηκαν στις νέες ανάγκες.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία, την οποία «τρέχει» ο Στέλιος Σαράντης, γιός του Μιχάλη Σαράντη -που μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη ηγούνται του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, ως βασικοί μέτοχοι- εγκαινιάζει τη δεύτερη ζωή της από τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς εκεί η μάρκα χαίρει υψηλής αναγνωρισιμότητας. Εξάλλου, ιδρύθηκε ως συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία το 1950 από την ΕΑΣΘ και το 1955 έγινε η πρώτη βιομηχανία παραγωγής παστερίωσης και εμφιάλωσης γάλακτος στη Βόρεια Ελλάδα, με εργοστάσιο στη Σταυρούπολη. Στα μέσα της δεκαετίας του 1980 μεταφέρθηκε σε νέο υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο στην περιοχή του Λαγκαδά, με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας της παραγωγής της. Έτσι, τα προϊόντα ΑΓΝΟ έφταναν σε κάθε γειτονιά της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδος. Ωστόσο, στα επόμενα χρόνια η εταιρεία συσσώρευσε χρέη που αποδόθηκαν σε λανθασμένες εμπορικές πρακτικές και κακοδιαχείριση. Έτσι, το 2003 πέρασε στον έλεγχο της Κολιός μέσω διαγωνισμού της Αγροτικής Τράπεζας αλλά οι περιπέτειες συνεχίστηκαν αφού δέκα χρόνια μετά, τον Μάρτιο του 2013, με χρέη περί τα 50 εκατ. ευρώ, πτώχευσε. Από τότε έχουν αποσυρθεί τα προϊόντα ΑΓΝΟ από την αγορά για να επανατοποθετηθούν σήμερα, σε συνέχεια του επενδυτικού πλάνου της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, που απέκτησε σε πλειστηριασμό το 2022 το σήμα και τις εγκαταστάσεις της άλλοτε κραταιάς γαλακτοβιομηχανίας στον Λαγκαδά.
Σύμφωνα με τον Στέλιο Σαράντη, έκτοτε πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις στα υφιστάμενα εργοστάσια του ομίλου ειδικά για τις ανάγκες παραγωγής των προϊόντων ΑΓΝΟ. Όπως εξηγεί, τo γάλα για την παραγωγή των προϊόντων ΑΓΝΟ συλλέγεται αποκλειστικά από φάρμες των περιοχών του Σοχού, του Λαγκαδά, της Νέας Απολλωνίας και του Πενταλόφου. Επίσης, η ΑΓΝΟ συνεχίζει να επενδύει στη χώρα μας, διαθέτοντας μια σύγχρονη μονάδα παραγωγής που περιλαμβάνει επιπλέον εξοπλισμό παραγωγής παγωτού, η οποία με πρόσθετες επενδύσεις σε σύγχρονες τεχνολογίες προβλέπεται να αξιοποιηθεί στο προσεχές διάστημα, διευρύνοντας έτι περαιτέρω τους κλάδους δραστηριότητας του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, που περιλαμβάνει εταιρείες όπως Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς, Δουμπιά, Κλιάφας κ.α..
Το επίσημο ντεμπούτο στην αγορά της Θεσσαλονίκης
Τέλος, σημειώνεται ότι το ντεμπούτο της Αγνό στη Θεσσαλονίκη επισφραγίστηκε με μια λαμπρή εκδήλωση που διοργάνωσε η Ελληνικά Γαλακτοκομεία ΑΕ την Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου, στο Makedonia Palace, παρουσία τοπικών αρχών και μεταξύ άλλων, του υφυπουργού Εσωτερικών, Στάθη Κωνσταντινίδη και του πρώην Γενικού Διευθυντή της ΑΓΝΟ, Νίκου Καραθόδωρου.