THEPOWERGAME
Τουλάχιστον έξι νέα καταστήματα JD το 2024 -σε συνέχεια του grand opening στον Πύργο του Πειραιά-, αλλά και περαιτέρω επέκταση της Cosmos Sport σχεδιάζει το joint venture της βρετανικής πολυεθνικής στην Ελλάδα, που δεν πτοείται από τις καθυστερήσεις και τα αυξημένα κόστη που καλείται να αντιμετωπίσει στις εισαγωγές από την Κίνα λόγω της κρίσης στο Σουέζ.
Ο μεγάλος παγκόσμιος παίκτης αθλητικών ειδών, που έχει αποκτήσει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στην ελληνική αλυσίδα Cosmos Sport, συνεχίζει να αναπτύσσει τόσο το δικό του όσο και το ελληνικό σήμα. Ειδικότερα, σήμερα λειτουργούν εννέα monobrand καταστήματα JD, 14 μήνες μετά το άνοιγμα του πρώτου JD στο Smart Park. Aπό αυτά, τα έξι είναι στην Ελλάδα και τα τρία στην Κύπρο, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου η εταιρεία σχεδιάζει να ενισχύσει το δίκτυό της με άλλες έξι boutique στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Δεκεμβρίου, λίγο πριν από την περίοδο της χριστουγεννιάτικης αγοράς, η βρετανική μάρκα άνοιξε κατάστημα στον εμβληματικό Πύργο Πειραιά. Με επιφάνεια 1.200 τ.μ., το νέο σημείο του δικτύου αποτελεί το μεγαλύτερο κατάστημα της εταιρείας στην Ελλάδα και παρά το γεγονός ότι ο πήχης των πωλήσεων είχε μπει χαμηλά, μια και μεγάλο μέρος του ακινήτου είναι ακόμη υπό κατασκευή, γράφει ικανοποιητικές επιδόσεις, πολύ πάνω από τις αρχικές προβλέψεις.
Η εταιρεία πήρε το ρίσκο να ανοίξει στον Πύργο Πειραιά πριν από τα Χριστούγεννα, προκειμένου να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σε μια περίοδο υψηλής ζήτησης. Φαίνεται ότι της βγαίνει το στοίχημα, ενώ προσβλέπει σε κατακόρυφη αύξηση της επισκεψιμότητας όταν θα ενεργοποιηθεί και η επένδυση της Zara στον Πύργο Πειραιά στο προσεχές διάστημα.
Η JD υποστηρίζει επίσης την περαιτέρω ανάπτυξη της Cosmos Sport, με ενδεικτικό το γεγονός ότι μία μέρα πριν από τα εγκαίνια του JD στον Πειραιά άνοιξε ένα flagship store της Cosmos Sport στη Γλυφάδα, αντίστοιχο με αυτό της οδού Ερμού. Σηματοδοτεί τη νέα γενιά καταστημάτων της αλυσίδας, που στοχεύει στην ανάπτυξη 8-9 νέων καταστημάτων το 2024 σε Ελλάδα και Κύπρο. Μάλιστα, τον άλλο μήνα αναμένεται να ανοίξει νέο κατάστημα στην Κομοτηνή.
Οι τάσεις στην αγορά και οι αναδυόμενες προκλήσεις
Ο Μιχάλης Τσικνάκης, διευθύνων σύμβουλος της Cosmos Sport, η οποία αποτελεί εδώ και 2,5 χρόνια joint venture, με το 80% να ελέγχει η βρετανική JD, βλέπει περιθώρια ανάπτυξης στην ελληνική αγορά αθλητικών ειδών. Μιλώντας στο powergame.gr, σημειώνει ότι το επίπεδο ανταγωνισμού είναι υψηλό στην τοπική αγορά και παρακινεί τους παίκτες σε επενδύσεις, προκειμένου να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Η οικογένεια του κ. Τσικνάκη διατηρεί ισχυρό μειοψηφικό πακέτο μετοχών στην εταιρεία και ασκεί διοίκηση απολαμβάνοντας καλή συνεργασία με την πολυεθνική μητρική, που φέρεται να είναι ικανοποιημένη από τις επιδόσεις της στην Ελλάδα. «Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει», λέει χαριτολογώντας ο κ. Τσικνάκης, που διατηρεί τη θέση του CEO, με πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου τον Neil Greenhalgh, παραμένοντας προσηλωμένος στο μοντέλο της οικογενειακής επιχείρησης, όπως τότε που άνοιξε το πρώτο κατάστημα Cosmos Sport, αλλά και μετέπειτα, που επένδυσε στην εταιρεία το EOS fund.
Εν τω μεταξύ, τα σχέδια της JD και της Cosmos Sport δεν σταματούν στις προκλήσεις που αναδύονται στην παγκόσμια αγορά, όπως για παράδειγμα τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στο παγκόσμιο εμπόριο λόγω της κρίσης στο Σουέζ. Πρόκειται για εξελίξεις που επηρεάζουν την εταιρεία, η οποία είχε να αντιμετωπίσει ανάλογα ζητήματα από την πανδημία. Καλείται να διαχειριστεί αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα, δεδομένου ότι σε ορισμένες περιπτώσεις προμηθεύεται τα προϊόντα της απευθείας από τα brands στην Ασία. Αυτό που έχει προς το παρόν εκτιμήσει κι έχει ενσωματώσει στις προσδοκίες της είναι μια δυνητική καθυστέρηση της τάξης των δύο εβδομάδων στις παραδόσεις κάποιων προϊόντων.
Ο κ. Τσικνάκης, ερωτηθείς σχετικά, εκτιμά ότι οι τιμές θα επηρεαστούν, επίπτωση που θα πρέπει να αναμένεται σχετικά σύντομα στην αγορά.
Τα οικονομικά μεγέθη
Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, σημειώνεται ότι πέρυσι προσαρμόστηκε στον χρονισμό της μητρικής JD, η οποία κλείνει χρήση στις 31 Ιανουαρίου και τα τελευταία στοιχεία που ανακοίνωσε δεν είναι συγκρίσιμα. Με βάση τα ενοποιημένα στοιχεία των δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων 1.2.2022-31.1.2023, εμφάνισε κύκλο εργασιών 110 εκατ. ευρώ σε Ελλάδα και Κύπρο από 82 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση 2021-2022. Μάλιστα, οι πληροφορίες θέλουν τη διοίκηση να βάζει στόχο πωλήσεων για τη νέα οικονομική χρήση 2023-2024, που θα λήξει τέλος του μήνα, κοντά στα 160 εκατ. ευρώ σε ενοποιημένη βάση, με ικανοποιητική κερδοφορία. Σημειώνεται δε ότι η εταιρεία αντί επιστροφής μερισμάτων στους μετόχους επανεπενδύει τα κέρδη της, υποστηρίζοντας τα επεκτατικά της σχέδια. Είναι ενδεικτικό ότι το 2023 άνοιξε 18 νέα καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο και συνεχίζει στο ίδιο τέμπο το 2024.