Γ.Δ.
1481.33 +1,16%
ACAG
-0,51%
5.8
CENER
+0,31%
9.64
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,66%
9.02
NOVAL
0,00%
2.76
OPTIMA
+1,51%
12.14
TITC
-0,81%
30.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,44%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+3,53%
3.08
ΑΛΦΑ
+2,26%
1.716
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,68%
11.9
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-27,05%
8.9
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,04%
5.99
ΒΙΟΚΑ
+0,42%
2.38
ΒΙΟΣΚ
+2,65%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,55%
18.12
ΔΑΑ
+0,53%
7.992
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+0,09%
11.55
ΔΟΜΙΚ
+1,77%
3.45
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.324
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.535
ΕΕΕ
+1,22%
33.08
ΕΚΤΕΡ
+4,77%
4.285
ΕΛΒΕ
-3,64%
5.3
ΕΛΙΝ
+1,86%
2.19
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,72%
2.095
ΕΛΠΕ
+1,86%
7.66
ΕΛΣΤΡ
-0,87%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-0,68%
1.758
ΕΛΧΑ
+1,62%
1.884
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
1.29
ΕΤΕ
+1,33%
8.41
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+1,87%
2.23
ΕΧΑΕ
+0,63%
4.795
ΙΑΤΡ
-3,45%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+2,43%
0.421
ΙΛΥΔΑ
-1,16%
1.7
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+2,76%
5.22
ΙΝΛΟΤ
+0,48%
1.256
ΙΝΤΕΚ
+1,17%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,29%
3.42
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-3,14%
1.54
ΚΕΠΕΝ
+9,71%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,98%
1.212
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-2,56%
1.14
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.891
ΛΑΜΔΑ
+0,13%
7.44
ΛΑΜΨΑ
-0,55%
36
ΛΑΝΑΚ
-5,15%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+0,76%
2.66
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,86%
3.7
ΜΙΝ
-0,79%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+7,14%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,87%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,17%
36.74
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.28
ΞΥΛΠ
+3,88%
0.428
ΟΛΘ
-2,35%
20.8
ΟΛΠ
+0,92%
27.45
ΟΛΥΜΠ
+1,59%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,89%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.898
ΟΤΕ
+2,19%
14.46
ΟΤΟΕΛ
+2,93%
11.94
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,38%
3.954
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
+1,72%
4.14
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
-0,80%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
6.6
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+3,16%
1.96
ΣΑΡ
+0,54%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,58%
0.341
ΣΙΔΜΑ
-3,61%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-1,45%
6.8
ΣΠΙ
+2,69%
0.688
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
-0,33%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,92%
4.105
ΧΑΙΔΕ
+0,75%
0.67

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Η επίσημη ανακοίνωση για την εισαγωγή στο ΧΑ

Στην τελική ευθεία μπαίνει η εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο της Αθήνας. Μετά την ψήφιση στη Βουλή του νομοσχεδίου με το οποίο ολοκληρώνονταν οι θεσμικές προϋποθέσεις για την IPO, το αεροδρόμιο ανακοίνωσε σήμερα την πρόθεσή του να προχωρήσει στην εισαγωγή των κοινών μετοχών του στην Κύρια Αγορά της Ρυθμιζόμενης Αγοράς Αξιών του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Στόχος, η ολοκλήρωση της IPO κατά τον Φεβρουάριο

Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, που αντιπροσωπεύει περίπου το 35% της συνολικής αεροπορικής κίνησης της χώρας και το 2023 εξυπηρέτησε περισσότερους από 28 εκατομμύρια επιβάτες, διοικείται και λειτουργεί ως εμπορική επιχείρηση του ιδιωτικού τομέα, με το Ελληνικό Δημόσιο να κατέχει το 55% των μετοχών, μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας της Ελληνικής Δημοκρατίας («ΤΑΙΠΕΔ»), που κατέχει το 30% των μετοχών και της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας («ΕΕΣΥΠ»), που κατέχει το 25%. Η AviAlliance, ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος του ΔΑΑ, κατέχει σήμερα λίγο πάνω από το 40% και η οικογένεια Κοπελούζου (Δημήτρης Κοπελούζος, Κυριακή Κοπελούζου, Ασημίνα Ελένη Κοπελούζου και Χρήστος Κοπελούζος) κατέχει περίπου το 5%.

«Η εισαγωγή του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα στην ανάπτυξη της Εταιρείας, το οποίο θα ενισχύσει περαιτέρω την επιχειρηματική μας δραστηριότητα μέσω ενός επικαιροποιημένου μοντέλου διακυβέρνησης, που αντικατοπτρίζει τις βέλτιστες πρακτικές της αγοράς. Το επίπεδο δέσμευσης τόσο του Διοικητικού Συμβουλίου όσο και της Διοίκησης για την επιτυχία αυτής της διαδικασίας καταδεικνύει την ισχυρή πεποίθηση που μοιράζονται όλοι στην Εταιρεία», σχολίασε ο Ριχάρδος Λαμπίρης, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΑΑ.

«Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος με την προοπτική εισαγωγής του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο, καθώς αναμένεται να αποτελέσει ορόσημο για την Ελλάδα και τον κλάδο μας. Η συμμετοχή μιας ευρύτερης ομάδας επενδυτών, η έκθεση και η δυνατότητα αξιοποίησης των κεφαλαιαγορών και η ευθυγράμμιση με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές θα ενισχύσουν περαιτέρω τον ΔΑΑ, προσθέτοντας νέες προοπτικές και δυνατότητες για την επόμενη φάση της ανάπτυξής μας. Είμαι υπερήφανος που ηγούμαι μιας τόσο έμπειρης και ενωμένης ομάδας, η επιχειρησιακή αριστεία της οποίας μας επέτρεψε να οικοδομήσουμε ένα από τα πολυβραβευμένα αεροδρόμια της Ευρώπης και να φτάσουμε στο σημερινό ορόσημο», τόνισε ο δρ Ιωάννης Παράσχης, CEO του ΔΑΑ.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, Δημήτρης Πολίτης, δήλωσε: «Το εγχείρημα διαφοροποίησης της επενδυτικής βάσης του ΔΑΑ θα ξεκλειδώσει μακροπρόθεσμη αξία για την επιχείρηση και θα αποφέρει σημαντικά οφέλη στην ελληνική οικονομία. Αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για διεθνείς και εγχώριους επενδυτές να συμμετάσχουν στην ιστορία επιτυχίας του ελληνικού τουρισμού και να ενισχύσουν τις προοπτικές της εγχώριας κεφαλαιαγοράς. Μαζί με τους υπόλοιπους μετόχους, πιστεύουμε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο για την περαιτέρω ανάπτυξη του ΔΑΑ και την ενίσχυση της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας».

Τέλος, ο κ. Gerhard Schroeder, managing director της Avi Alliance, του μεγαλύτερου ιδιώτη μετόχου του ΔΑΑ, σχολίασε: «Υποστηρίζουμε τη διοικητική ομάδα του ΔΑΑ από το άνοιγμα του αεροδρομίου το 2001 και είμαστε βέβαιοι για την ικανότητά της να υλοποιήσει την Αρχική Δημόσια Προσφορά στο πλαίσιο των ευρύτερων σχεδίων της. Ο ΔΑΑ είναι σε θέση να αξιοποιήσει τις ισχυρές οικονομικές επιδόσεις του και να κεφαλαιοποιήσει την ηγετική του θέση σε μια ελκυστική αγορά».

Κύρια σημεία της προτεινόμενης προσφοράς για την IPO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Η προσφορά αναμένεται να συνίσταται σε δευτερογενή πώληση όλων των μετοχών (οι «Προσφερόμενες Μετοχές») που κατέχει σήμερα το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (το «ΤΑΙΠΕΔ» ή ο «Πωλητής Μέτοχος»), που αντιστοιχούν σε 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ, μέσω δημόσιας προσφοράς σε ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές στην Ελλάδα (η «Ελληνική Δημόσια Προσφορά») και προσφοράς σε επιλέξιμους διεθνείς θεσμικούς επενδυτές εκτός Ελλάδας (η «Θεσμική Προσφορά» και μαζί με την «Ελληνική Δημόσια Προσφορά», η «Προσφορά»). Ο ΔΑΑ δεν θα αντλήσει νέα κεφάλαια σε σχέση με την Προσφορά και δεν θα αποκομίσει κανένα έσοδο.

Ο υφιστάμενος μέτοχος AviAlliance θα έχει το δικαίωμα να συνάψει συμφωνία βασικού επενδυτή (cornerstone) για την αγορά Προσφερόμενων Μετοχών που αντιπροσωπεύουν το 10% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας. Επιπλέον, από την οικογένεια Κοπελούζου, η Ασημίνα Ελένη Κοπελούζου και ο Χρήστος Κοπελούζος θα έχουν το δικαίωμα να συνάψουν συμφωνία βασικού επενδυτή (cornerstone) για την αγορά Προσφερόμενων Μετοχών που αντιπροσωπεύουν το 1% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας.

Μετά την ολοκλήρωση της Προσφοράς, υπό την προϋπόθεση ότι θα διατεθεί το σύνολο των Προσφερόμενων Μετοχών και ότι η AviAlliance όσο και οι μέτοχοι Ασημίνα Ελένη Κοπελούζου και Χρήστος Κοπελούζος θα επιλέξουν να ασκήσουν πλήρως τα δικαιώματά τους στην Προσφορά, η διασπορά των μετοχών της Εταιρείας στο κοινό αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 19% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας.

Η εισαγωγή των μετοχών της Εταιρείας αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2024, υπό την επιφύλαξη των απαιτούμενων κανονιστικών εγκρίσεων και των συνθηκών της αγοράς.

Σταθερό, «Dual Till» ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο της τιμολογιακής πολιτικής του ΔΑΑ δεν υπόκειται σε ουσιώδεις αλλαγές ή περιοδικές αναθεωρήσεις, όπως προβλέπεται από το ισχύον πλαίσιο της παραχώρησης, η οποία λήγει τον Ιούνιο του 2046. Σύμφωνα με το άρθρο 65 του Νόμου 5045/2023, και υπό την προϋπόθεση της επιτυχούς εισαγωγής των μετοχών της Εταιρείας, αναμένεται να προκηρυχθεί από το Ελληνικό Δημόσιο νέος διαγωνισμός παραχώρησης τουλάχιστον 6 έτη πριν από τη λήξη της τρέχουσας παραχώρησης. Ο ΔΑΑ θα έχει δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό για τη νέα παραχώρηση, καθώς και δικαίωμα, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, υποβολής όμοιας προσφοράς με την υψηλότερη ανταγωνιστική προτιμητέα προσφορά (matching right). Οι δραστηριότητες του ΔΑΑ διέπονται από τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου («ΣΑΑ») με το Ελληνικό Δημόσιο, η οποία περιγράφει το αποκλειστικό δικαίωμα της Εταιρείας να καθορίζει, να επιβάλλει και να μεταβάλλει τις αεροδρομιακές χρεώσεις που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες, καθώς και την ευθύνη για τη λειτουργία του Αεροδρομίου. Σύμφωνα με την εφαρμοστέα νομοθεσία, οι αεροδρομιακές χρεώσεις αναθεωρούνται ετησίως έπειτα από διαβουλεύσεις με τις αεροπορικές εταιρείες. Το Αεροδρόμιο εποπτεύεται από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας («ΑΠΑ»), η οποία εφαρμόζει την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία περί αερομεταφορών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!