THEPOWERGAME
Η Alaska Airlines ακυρώνει μέχρι το Σάββατο όλες τις πτήσεις με αεροσκάφη Boeing 737 Max 9, όπως αυτό που υπέστη κατά τη διάρκεια της πτήσης έκρηξη ενός πάνελ της ατράκτου την περασμένη εβδομάδα, καθώς περιμένει νέες οδηγίες από την Boeing και τους ομοσπονδιακούς αξιωματούχους σχετικά με τον τρόπο επιθεώρησης του στόλου.
Η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Σιάτλ δήλωσε την Τετάρτη ότι θα ακυρώσει 110 έως 150 πτήσεις την ημέρα όσο τα αεροσκάφη Max 9 παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος. Μέχρι το μεσημέρι, η Alaska είχε ακυρώσει περίπου 120 πτήσεις – το ένα πέμπτο του προγράμματός της για την ημέρα.
«Ελπίζουμε ότι αυτή η ενέργεια παρέχει στους επισκέπτες λίγη περισσότερη ασφάλεια και εργαζόμαστε όλο το εικοσιτετράωρο για να επανατοποθετήσουμε τους επηρεαζόμενους επισκέπτες σε άλλες πτήσεις», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία στην ιστοσελίδα της.
Η United Airlines, ο μόνος άλλος αμερικανικός αερομεταφορέας που εκμεταλλεύεται το Max 9, είχε ακυρώσει περίπου 200 πτήσεις, αλλά δεν ήταν σαφές πόσες αφορούσαν το αεροπλάνο της Boeing.
Η Boeing και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν σχολίασαν αμέσως.
Η FAA καθήλωσε στο έδαφος όλα τα Max 9 στις Ηνωμένες Πολιτείες το Σάββατο, την επομένη της έκρηξης ενός πάνελ που ονομάζεται πώμα πόρτας από ένα αεροσκάφος της Alaska Airlines πάνω από το Όρεγκον, αφήνοντας μια τρύπα στο πλάι του αεροπλάνου. Το βύσμα αντικαθιστά επιπλέον πόρτες που χρησιμοποιούνται στα Max 9 που είναι εξοπλισμένα με περισσότερες θέσεις από αυτές που χρησιμοποιεί η Alaska.
Οι πιλότοι της πτήσης 1282 κατάφεραν να επιστρέψουν στο Πόρτλαντ του Όρεγκον και να πραγματοποιήσουν ασφαλή αναγκαστική προσγείωση. Δεν αναφέρθηκαν σοβαροί τραυματισμοί.
Η FAA ενέκρινε τη Δευτέρα τις κατευθυντήριες γραμμές επιθεώρησης και επισκευής που ανέπτυξε η Boeing. Ωστόσο, την Τρίτη η υπηρεσία διέταξε την Boeing να αναθεωρήσει τις οδηγίες με βάση «τα σχόλια που έλαβε ως απάντηση».
Τόσο η Alaska όσο και η United ανέφεραν ότι βρήκαν χαλαρά μπουλόνια και άλλα προβλήματα στις πόρτες των πάνελ ενός απροσδιόριστου αριθμού άλλων Max 9 που είχαν αρχίσει να επιθεωρούν.
Το Max – από το οποίο υπάρχουν δύο μοντέλα που πετούν, το 8 και το μεγαλύτερο 9, και άλλα δύο υπό ανάπτυξη – είναι η πιο πρόσφατη έκδοση του 737 της Boeing που μετρά μισό αιώνα ζωής. Δύο αεροσκάφη Max 8 συνετρίβησαν το 2018 και το 2019, σκοτώνοντας 346 ανθρώπους, και το αεροπλάνο κατατρύχεται έκτοτε από προβλήματα ποιότητας κατασκευής.