THEPOWERGAME
Η Ελλάδα σχεδιάζει την αρχική δημόσια προσφορά (IPO) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας και η είσοδός του στο Χρηματιστήριο Αθηνών στις αρχές Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν πηγές του ΤΑΙΠΕΔ στο πρακτορείο Reuters.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση θέλει να εκποιήσει το 30% του μεριδίου που ανήκει στο Ταμείο Αξιοποίησης Περιουσίας της Ελληνικής Δημοκρατίας (ΤΑΙΠΕΔ), τον οργανισμό ιδιωτικοποιήσεων της χώρας. Μια προηγούμενη προσπάθεια να πωληθεί το μερίδιο σε ιδιώτες επενδυτές το 2018-2020 έληξε μετά το COVID-19 που σταμάτησε τα παγκόσμια ταξίδια.
Η ΑΜΚ για το 19% των μετοχών του αεροδρομίου και η εισαγωγή στο χρηματιστήριο θεωρείται ότι θα γίνει «ο πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου», δήλωσε ανώτερος αξιωματούχος του ΤΑΙΠΕΔ στο Reuters, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) κατέχει άλλο ένα 25% του προσοδοφόρου περιουσιακού στοιχείου, το οποίο διακίνησε πέρυσι περισσότερους από 26 εκατομμύρια επιβάτες, κυρίως ξένους υπηκόους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 25%.
Ένας άλλος αξιωματούχος δήλωσε στο Reuters ότι ο οργανισμός είχε ως στόχο να εισαγάγει το αεροδρόμιο στο χρηματιστήριο το πρώτο τρίμηνο του 2024 και να πουλήσει στον διαχειριστή αεροδρομίων AviAlliance με έδρα τη Γερμανία, ο οποίος κατέχει επί του παρόντος το 40% του μετοχικού κεφαλαίου, ένα επιπλέον 10% με premium στην τιμή της δημόσιας εγγραφής.
Ένα επιπλέον ποσοστό 1% θα πωληθεί στην οικογένεια Κοπελούζου, η οποία κατέχει το 5% του αεροδρομίου, δήλωσε ο αξιωματούχος του ΤΑΙΠΕΔ.
Για να ανοίξει ο δρόμος για την εισαγωγή στο χρηματιστήριο, το ελληνικό κοινοβούλιο αναμένεται να εγκρίνει την Πέμπτη τροποποιήσεις στη συμφωνία του 1995 που υπεγράφη μεταξύ του κράτους και της εταιρείας του αεροδρομίου και η οποία καθορίζει τους όρους λειτουργίας του αεροδρομίου.
Οι πωλήσεις κρατικών περιουσιακών στοιχείων αποτέλεσαν βασικό πυλώνα των τριών διεθνών πακέτων διάσωσης της Ελλάδας, συνολικής αξίας περίπου 260 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ 2010-2018. Αυτές βοήθησαν τη χώρα, η οποία εξακολουθεί να είναι το πιο υπερχρεωμένο έθνος της ευρωζώνης, να προσελκύσει ιδιώτες επενδυτές για την αναμόρφωση των κρατικών εταιρειών και τη μείωση του χρέους.