Γ.Δ.
1603.43 -0,91%
ACAG
-2,60%
6
AEM
-0,70%
4.513
AKTR
-2,20%
5.33
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-1,37%
9.37
CNLCAP
-2,07%
7.1
DIMAND
+0,61%
8.29
EVR
-2,01%
1.71
NOVAL
0,00%
2.54
OPTIMA
0,00%
14.04
TITC
-2,64%
40.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,00%
2.295
ΑΒΕ
-0,47%
0.427
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+4,00%
0.78
ΑΛΜΥ
-0,93%
4.27
ΑΛΦΑ
-2,14%
1.8495
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-2,63%
11.1
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-3,97%
1.45
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
+0,29%
0.7
ΑΤΤΙΚΑ
-1,25%
2.37
ΒΙΟ
-0,17%
5.82
ΒΙΟΚΑ
-4,94%
1.83
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.545
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-2,55%
1.53
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,06%
18.7
ΔΑΑ
+7,31%
8.92
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
-2,48%
13
ΔΟΜΙΚ
-1,42%
2.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,63%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-1,28%
1.93
ΕΕΕ
+2,14%
40.04
ΕΚΤΕΡ
-1,46%
2.03
ΕΛΒΕ
-0,91%
5.45
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
-0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.26
ΕΛΠΕ
-2,11%
7.87
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.854
ΕΛΧΑ
-2,31%
2.115
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.11
ΕΤΕ
-2,75%
8.41
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.44
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.479
ΕΧΑΕ
-0,40%
4.93
ΙΑΤΡ
-1,95%
2.01
ΙΚΤΙΝ
-1,94%
0.353
ΙΛΥΔΑ
-0,85%
1.75
ΙΝΛΙΦ
-2,06%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.062
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.87
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,48%
3.15
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-2,35%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,96%
0.45
ΚΟΥΑΛ
-1,07%
1.296
ΚΟΥΕΣ
-1,75%
6.19
ΚΡΙ
-1,21%
16.3
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,48%
0.8
ΛΑΜΔΑ
-2,58%
6.81
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
+2,61%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
3.35
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.22
ΜΕΡΚΟ
-1,52%
39
ΜΙΓ
-0,35%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,71%
22.24
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-1,42%
2.785
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,57%
27.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,65%
2.38
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,97%
36.6
ΝΑΚΑΣ
+1,27%
3.18
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
+0,76%
0.264
ΞΥΛΠ
-1,52%
0.39
ΟΛΘ
+1,40%
28.9
ΟΛΠ
-1,34%
33.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,11%
16.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.797
ΟΤΕ
-0,40%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,72%
11.14
ΠΑΙΡ
-3,48%
0.97
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,31%
4.745
ΠΕΡΦ
-2,04%
5.29
ΠΕΤΡΟ
-1,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-1,98%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,94%
1.268
ΠΡΟΝΤΕΑ
+5,13%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,71%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-0,79%
12.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,26%
0.346
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,81%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,54%
1.32
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,96%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,80%
4.16
ΧΑΙΔΕ
-8,75%
0.73

Με ιδιώτες το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μέχρι τέλος του 2021 ο διαγωνισμός

Στο τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό, ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός μέσω του οποίου θα επιλεγεί ο ιδιωτικός φορέας που θα αναλάβει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης με σύμβαση παραχώρησης. Χθες, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια παρέμβασης στο συνέδριο Prodexpo North, υποστήριξε πως εξετάζονται οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται «για να υπάρξει ιδιωτικός πάροχος λειτουργίας».

Η ιδιωτική εταιρεία θα αναλάβει τη λειτουργία τόσο της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά που αναμένεται να λειτουργήσουν ταυτόχρονα μέσα στο 2023. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό επανέλαβε χθες πως παρά τις ανησυχίες για το τι θα γίνει με τα αρχαία στον Σταθμό Βενιζέλου (όπου εκκρεμεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας) το μετρό μπορεί να λειτουργήσει «εντός του 2023» όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση.

Ο κ. Ταχιάος υπενθύμισε πως στην κοινοπραξία κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης (μαζί με την ΑΚΤΩΡ) συμμετέχει και η ιαπωνική Hitachi Rail η οποία είναι σήμερα μέλος του ομίλου που λειτουργεί το μετρό της Κοπεγχάγης. Εκτός από τους γιαπωνέζους που υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, στην Ευρώπη υπάρχουν σήμερα αρκετοί όμιλοι που λειτουργούν μετρό όπως η ιταλική ΑΤΜ, η γαλλική Keolis, κ.α.

Η σύνταξη του τεύχους δημοπράτησης του μεγάλου διαγωνισμού, εκτιμώμενης αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ, αποτελεί στοίχημα για την Αττικό Μετρό όχι μόνο επειδή για πρώτη φορά αναλαμβάνει ιδιώτης να λειτουργήσει δίκτυο αστικών συγκοινωνιών αλλά και επειδή στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει μία από τις λίγες πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές μετρό στην Ευρώπη με συρμούς χωρίς οδηγό. Υπό κανονικές συνθήκες, η εταιρεία που θα λειτουργήσει το μετρό πρέπει να έχει επιλεγεί σχεδόν ενάμισι χρόνο νωρίτερα ώστε να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές.

Στην Κοπεγχάγη, που αποτελεί και ένα από τα τελευταία παραδείγματα λειτουργίας γραμμής μετρό χωρίς οδηγό από ιδιώτη, συστάθηκε ένας ολιγομελής κρατικός οργανισμός που εποπτεύει την τήρηση της σύμβασης παραχώρησης. Η σύμβαση ανατέθηκε στην ιδιωτική εταιρεία Metro Service A/S στην οποία συμμετέχουν η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi (ATM) και η ιαπωνική Hitachi Rail STS. Η ΑΤΜ είναι ο δημοτικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς του Μιλάνου, ενώ η Hitachi είναι ήδη μέλος της κοινοπραξίας κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης μετά και την εξαγορά της ιταλικής Ansaldo.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!