THEPOWERGAME
Τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της Meliá Hotels International στην Ελλάδα πυροδοτεί η ανοδική πορεία που σημείωσε η τουριστική κίνηση στα ξενοδοχεία της φέτος. Με τέσσερα ξενοδοχεία, το Meliá Athens στην Αθήνα, το Sol by Meliá Cosmopolitan Rhodes στη Ρόδο και το Sol Marina Beach Crete και το Blue Sea Beach Affiliated By Meliá στην Κρήτη, η ισπανική ξενοδοχειακή αλυσίδα σχεδιάζει να ενισχύσει την παρουσία στη Μεσόγειο, με την Ελλάδα να ξεχωρίζει ως προορισμός στρατηγικής σημασίας.
Αυξημένες κρατήσεις στα θέρετρα
Οι κρατήσεις του 2023 κατέγραψαν σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2022 στα ξενοδοχεία της Meliá σε Κρήτη και Ρόδο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία των resorts του Ομίλου, ήδη από την αρχή του έτους και μέχρι τον Μάρτιο, οι προκρατήσεις βρίσκονταν σε άνοδο σε ποσοστό που άγγιξε το +200% σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ οι συνολικές κρατήσεις του έτους αυξήθηκαν σε ποσοστό που έφτασε μέχρι και το +40%.
Τα στατιστικά στοιχεία του Ομίλου αποκαλύπτουν ότι οι αγορές που εξακολούθησαν να κατέχουν την πρωτοκαθεδρία των κρατήσεων σε Κρήτη και Ρόδο ήταν η Ρουμανία, η Πολωνία, η Γαλλία και οι Σκανδιναβικές Χώρες. Συγκεκριμένα, η Κρήτη και η Ρόδος αποτελούν και οι δύο προορισμούς που προτίμησαν σταθερά οι ταξιδιώτες από τη Ρουμανία. Παράλληλα, ταξιδιώτες από την Πολωνία εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον για τη Ρόδο, ενώ η Γαλλία ξεχώρισε ως μία από τις κύριες αγορές για την Κρήτη.
Η εικόνα των κρατήσεων συγκριτικά με το 2022
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Meliá Hotels International στη Ρόδο και σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παρατηρήθηκε αύξηση στις κρατήσεις κατά +14% από τους Γάλλους τουρίστες, +40% από τους Πολωνούς και +26% από τις Σκανδιναβικές Χώρες. Μείωση των κρατήσεων καταγράφηκε από τη Γερμανική αγορά σε ποσοστό -8% και από το Ηνωμένο Βασίλειο κατά -5%.
Επιπλέον, η Μέση Ημερήσια Τιμή ή ADR (Average Daily Rate) στη Ρόδο αυξήθηκε κατά 9%, αν και η πληρότητα μειώθηκε ελαφρά από 87% σε 86%, λόγω των πυρκαγιών που αντιμετώπισε το νησί.
Αναφορικά με την Κρήτη, αύξηση παρουσιάστηκε στις κρατήσεις από τις κορυφαίες αγορές σε σύγκριση με το 2022. Πιο αναλυτικά, κατά +7% από το Ηνωμένο Βασίλειο, +5% από τη Γερμανία, +44% από τη Ρουμανία, +8,8% από την Πολωνία, +17% από τη Γαλλία, ενώ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος το ενδιαφέρον από τις Σκανδιναβικές Χώρες παρέμεινε σταθερό. Επιπλέον, η Κρήτη παρουσίασε αύξηση της ADR κατά +5%, με την πληρότητα να αυξάνεται από 86% σε 89%.
Η Αττικής στο επίκεντρο της επέκτασης
Την ίδια ώρα, η Meliá θέτει στο επίκεντρο την επέκτασή της στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το παραλιακό μέτωπο της Αττικής έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του ισπανικού ομίλου, όπου βλέπει να συγκεντρώνονται μεγάλα ονόματα της διεθνούς ξενοδοχειακής σκηνής.
Έτσι η Meliá Hotels βρίσκεται σε αναζήτηση των κατάλληλων ευκαιριών, τόσο μέσω της διαχείρισης ξενοδοχειακών μονάδων όσο μέσω των συνεργασιών franchise, με απώτερο στόχο τον διπλασιασμό των ακινήτων του Ομίλου στην ελληνική επικράτεια, έως το 2025. Συζητήσεις γίνονται επίσης και για συνεργασίες με μονάδες του Πειραιά.
Η Ισπανική Meliá Hotels International διαθέτει σήμερα περισσότερα από 380 ξενοδοχεία σε πάνω από 40 χώρες.