THEPOWERGAME
Η ιταλική Campari συμφώνησε να αγοράσει τον ιστορικό γαλλικό οίκο κονιάκ Courvoisier από την Beam Suntory έναντι 1,2 δισ. δολαρίων, σηματοδοτώντας μια μεγάλη ώθηση στο κονιάκ με τη μεγαλύτερη εξαγορά της εταιρείας αλκοολούχων ποτών στα χρονικά.
Η αγορά ενός brandy κονιάκ της τετράδας των κορυφαίων εταιρειών αποτελεί το επιστέγασμα για τον διευθύνοντα σύμβουλο Bob Kunze-Concewitz, ο οποίος πρόκειται να αποχωρήσει το επόμενο έτος, αφού οδήγησε την Campari σε έναν μακρύ κατάλογο συμφωνιών, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς της Grand Marnier έναντι 490 εκατομμυρίων ευρώ το 2016.
«Τα Χριστούγεννα ήρθαν νωρίς για την Campari φέτος», δήλωσε ο Kunze-Concewitz στους αναλυτές.
Ο ιταλικός όμιλος, ο οποίος θέλει το ήμισυ της ανάπτυξής του να τροφοδοτείται από εξαγορές, καθώς φιλοδοξεί να γίνει ο πιο σοβαρός ανταγωνιστής των γιγάντων των αλκοολούχων ποτών Diageo και Pernod Ricard, δήλωσε ότι το κονιάκ θα γίνει πλέον το τέταρτο σημαντικό τμήμα του ομίλου, μαζί με τα απεριτίφ, το μπέρμπον και την τεκίλα.
Η Campari κατείχε προηγουμένως μόνο μία μικρότερη μάρκα κονιάκ, το Bisquit, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, αν και το Grand Marnier, ένα μείγμα κονιάκ και λικέρ πορτοκαλιού, αποτελεί βασικό μέρος του χαρτοφυλακίου της.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η παρουσία της Campari θα ενισχυθεί στις ΗΠΑ
Η συμφωνία θα ενισχύσει την παρουσία της Campari στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 55% των πωλήσεων της Courvoisier, και προσφέρει δυνατότητες μετασχηματισμού στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού – επίσης μια μεγάλη αγορά κονιάκ, με επικεφαλής την Κίνα.
Η οικοδόμηση μεριδίου αγοράς στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα είναι ζωτικής σημασίας για τον καλύτερο ανταγωνισμό του ομίλου με τους μεγαλύτερους αντιπάλους του.
Η συμφωνία αναμένεται να ενισχύσει τις καθαρές πωλήσεις της Campari κατά περίπου 9%, δήλωσε ο Kunze-Concewitz στους αναλυτές, προσθέτοντας ότι αποτελεί επίσης μια σπάνια ευκαιρία για την επέκταση του χαρτοφυλακίου premium αλκοολούχων ποτών της εταιρείας και της παραγωγικής και εμφιαλωτικής της ικανότητας στη Γαλλία.
Πρώτα, ωστόσο, η Campari θα προσπαθήσει να επαναφέρει το εμπορικό σήμα Courvoisier, επαναλαμβάνοντας ένα πρότυπο που ακολούθησε για άλλες εξαγορές.
«Είναι σαφές ότι πρόκειται για μια μάρκα που ταιριάζει στο εγχειρίδιο μας, και αναμένουμε να την επανεκκινήσουμε και να την αναπτύξουμε σημαντικά, όπως έχουμε κάνει με ορισμένες από τις άλλες μάρκες», δήλωσε ο Kunze-Concewitz. «Με το μοντέλο μάρκετινγκ που διαθέτουμε μπορούμε να κάνουμε αυτή τη μάρκα να αποδώσει με πραγματικά διαφορετικό ρυθμό», πρόσθεσε.
Η Campari αναμένει ότι η Courvoisier θα αυξήσει τα κέρδη ανά μετοχή κατά 2%.
Αρχικά, ωστόσο, η εξαγορά αναμένεται να αφαιρέσει περίπου 80 μονάδες βάσης από το μεικτό περιθώριο κέρδους του ομίλου.
Η Courvoisier ιδρύθηκε το 1828
Οι πωλήσεις της Courvoisier, που ιδρύθηκε το 1828, μειώθηκαν κατά 33% τους 10 μήνες έως τις 31 Οκτωβρίου σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, δήλωσε η Campari. Είπε ότι οι λόγοι ήταν η επιβράδυνση των πωλήσεων στις ΗΠΑ μετά την κορύφωση των πωλήσεων μετά το COVID και η διαδικασία απομάκρυνσης των αποθεμάτων από τους χονδρέμπορους που είχαν γεμίσει υπερβολικά τις αποθήκες τους.
Η συμφωνία, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο έτος, προβλέπει ένα πρόσθετο κέρδος έως 120 εκατ. δολάρια, το οποίο θα πρέπει να καταβληθεί το 2029, ανέφερε η Campari σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι θα χρηματοδοτήσει την εξαγορά μέσω ενός συνδυασμού χρέους, μετρητών και μετοχών ή μέσων που μοιάζουν με μετοχές.
Έχει εξασφαλίσει από ομάδα τραπεζών ένα πλήρως δεσμευμένο δάνειο γέφυρα ύψους 1,2 δισ. ευρώ με διάρκεια έως 24 μήνες και θα παρακολουθεί τις αγορές για πιθανή έκδοση.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Beam Suntory, Greg Hughes, δήλωσε ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί στα βασικά της πλεονεκτήματα, καθώς επιδιώκει να επιταχύνει τις δικές της φιλοδοξίες παγκόσμιας ανάπτυξης.