THEPOWERGAME
Ο ιδιοκτήτης της Zara, η Inditex, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 32,5% την περίοδο Φεβρουαρίου-Οκτωβρίου, αλλά η αύξηση των πωλήσεων του γίγαντα της γρήγορης μόδας στο εννεάμηνο επιβραδύνθηκε σε σχέση με ένα χρόνο πριν, εν μέσω δυσκολότερων εποχών για τους καταναλωτές.
Η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας στον κόσμο δήλωσε ότι τα καθαρά κέρδη της ήταν 4,1 δισ. ευρώ (4,42 δισ. δολάρια), όπως ανέμεναν οι αναλυτές, οι περισσότεροι από τους οποίους εξακολουθούν να ποντάρουν στην ικανότητα της εταιρείας να πουλάει μόδα ταχύτερα και να προσελκύει περισσότερους φιλόδοξους αγοραστές.
Η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τη Zara και άλλες μάρκες επενδύει σε μεγαλύτερα αλλά λιγότερα καταστήματα και δυναμικότητα logistics για να υποστηρίξει τις διαδικτυακές πωλήσεις της και να παραδίδει τα ρούχα μερικές ημέρες πιο γρήγορα από τους ανταγωνιστές της, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Αύξηση πωλήσεων της Inditex 11% σε ετήσια βάση
Οι πωλήσεις της Inditex, στα καταστήματα και στο διαδίκτυο, αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση. Ένας βραδύτερος ρυθμός από την αύξηση 19% που αναφέρθηκε πριν από ένα χρόνο, αλλά ξεπέρασε την κύρια ανταγωνίστριά της H&M, όπως είχαν προβλέψει οι αναλυτές. Το μεικτό περιθώριο κέρδους της έφτασε το 59,4%.
Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, η Inditex είχε καταγράψει αύξηση πωλήσεων κατά 13,5% και αύξηση καθαρών κερδών κατά 40%.
Μεταξύ 1ης Νοεμβρίου και 11ης Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις της Inditex αυξήθηκαν κατά 14% σε τοπικά νομίσματα σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, δείχνοντας μια καλή έναρξη της εορταστικής αγοραστικής περιόδου, με τη Zara να προσφέρει εκπτώσεις 40% κατά τη διάρκεια της κρίσιμης εβδομάδας της Black Friday.
Αυτή την εβδομάδα, η Zara απέσυρε από τους ιστότοπούς της μια διαφημιστική καμπάνια με αγάλματα τυλιγμένα σε λευκό, αφού προκάλεσε κάποιους φιλοπαλαιστινιακούς ακτιβιστές να καλέσουν σε μποϊκοτάζ της εταιρείας λιανικής πώλησης. Η εταιρεία δήλωσε ότι λυπάται για την «παρεξήγηση» σχετικά με τη διαφημιστική καμπάνια.
Σημειώνεται ότι η Shein με πωλήσεις σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσω του διαδικτύου, ο λιανοπωλητής κατέγραψε περίπου 23 δισ. δολάρια σε παγκόσμια έσοδα το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Coresight. Η Shein αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς fast fashion το 2022, ξεπερνώντας τη Zara και την H&M. Οι χαμηλές τιμές της Shein, μπλουζάκια δηλαδή των 5 δολαρίων και πουλόβερ των 10 δολαρίων, προσελκύουν επίσης αγοραστές που διαφορετικά θα ψώνιζαν σε καταστήματα με εκπτώσεις.