Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,90%
5.35
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,88%
8.1
CNLCAP
+3,50%
7.4
DIMAND
-1,84%
8.53
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-2,82%
12.4
TITC
-2,30%
34
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-5,00%
1.33
ΑΒΕ
-0,21%
0.468
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.32
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-4,03%
3.57
ΑΛΦΑ
-1,66%
1.538
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,41%
9.205
ΑΣΚΟ
-0,78%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-2,83%
2.06
ΒΙΟ
-3,33%
4.93
ΒΙΟΚΑ
-2,02%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-5,50%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,96%
17
ΔΑΑ
-1,73%
7.724
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,71%
2.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,33%
0.29
ΕΒΡΟΦ
-6,34%
1.33
ΕΕΕ
-0,49%
32.82
ΕΚΤΕΡ
-5,41%
1.4
ΕΛΒΕ
+1,70%
4.78
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,63%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,70%
6.65
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+1,16%
1.912
ΕΛΧΑ
-3,53%
1.64
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,61%
6.846
ΕΥΑΠΣ
-1,27%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-1,79%
1.97
ΕΧΑΕ
-2,94%
4.125
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,29%
4.69
ΙΝΛΙΦ
-1,87%
4.2
ΙΝΛΟΤ
-2,46%
0.871
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-3,33%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,05%
5.41
ΚΡΙ
-4,63%
13.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-8,32%
0.86
ΛΑΒΙ
-6,75%
0.718
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-5,88%
0.8
ΛΕΒΚ
-4,72%
0.242
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,59%
1.24
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-2,62%
3.72
ΜΕΝΤΙ
-2,86%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,09%
3.045
ΜΙΝ
-3,14%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,64%
19.18
ΜΟΝΤΑ
-3,58%
3.5
ΜΟΤΟ
-2,19%
2.46
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,79%
24.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+1,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,46%
30.88
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-2,48%
0.864
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-3,35%
20.2
ΟΛΠ
+2,25%
29.6
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-1,74%
14.72
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.797
ΟΤΕ
-2,27%
14.65
ΟΤΟΕΛ
-2,52%
10.06
ΠΑΙΡ
-4,13%
0.928
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,28%
3.515
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-3,75%
3.85
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-1,16%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+0,78%
10.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,95%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-3,80%
1.52
ΣΠΕΙΣ
-3,17%
5.5
ΣΠΙ
-1,51%
0.522
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+4,35%
0.24
ΦΡΛΚ
-3,35%
3.46
ΧΑΙΔΕ
-0,86%
0.575

Shein: Πώς έγινε ηγέτιδα του fast fashion ξεπερνώντας Zara, H&M

Καθώς η Inditex, η ιδιοκτήτρια της Zara, και η H&M πρόκειται να δημοσιεύσουν τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα των πωλήσεών τους, οι επενδυτές θα επικεντρωθούν σε ένα σημαντικό ερώτημα: πώς ανταποκρίνονται οι δύο ισχυρότατοι «παίκτες» του fast fashion στην αλματώδη εξέλιξη του σημερινού ηγέτη της αγοράς, τη Shein;

Η Shein έχει τεράστια αποτίμηση και είναι έτοιμη για δημόσια εγγραφή. Με πωλήσεις σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσω του διαδικτύου, ο λιανοπωλητής κατέγραψε περίπου 23 δισ. δολάρια σε παγκόσμια έσοδα το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Coresight. Η Shein αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς fast fashion το 2022, ξεπερνώντας τη Zara και την H&M. Οι χαμηλές τιμές της Shein, μπλουζάκια δηλαδή των 5 δολαρίων και πουλόβερ των 10 δολαρίων, προσελκύουν επίσης αγοραστές που διαφορετικά θα επέλεγαν να ψωνίσουν μόνο από καταστήματα με εκπτώσεις.

Η Shein δεν προβλέπει τάσεις, αλλά κινείται ταχύτατα

«Η πραγματική δύναμη της Shein είναι ότι αναγνωρίζει πως δεν έχει ιδέα για το τι θέλετε να φορέσετε», δήλωσε ο Rui Ma, αναλυτής και ιδρυτής του ενημερωτικού δελτίου Tech Buzz China. «Αυτό όμως που ξέρει, είναι ότι έχει τεράστια ικανότητά στο να αυξάνει την παραγωγή πολύ γρήγορα».

Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στο ρεπορτάζ του Reuters, για την Inditex, η οποία ανακοίνωσε αποτελέσματα την Τετάρτη, και την H&M, η οποία ανακοινώνει τις τριμηνιαίες πωλήσεις της την Παρασκευή, ο ηλεκτρονικός έμπορος που ιδρύθηκε στην Κίνα έχει αναδειχθεί σε σημαντική απειλή στην αγορά φθηνών ρούχων και αξεσουάρ.

Στις 6 Δεκεμβρίου, ο αναλυτής της Deutsche Bank, Adam Cochrane, υποβάθμισε την Inditex και την H&M σε αξιολόγηση «sell», επικαλούμενος προκλήσεις όπως ο αποπληθωρισμός των τιμών στον τομέα των ενδυμάτων και η πίεση από τη Shein και τον ταχέως αναπτυσσόμενο ανταγωνιστή της, την Temu που ανήκει στην PDD.

Σίγουρα, η Shein έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη Zara και την H&M, οι οποίες συχνά πιστώνονται ως πρωτοπόρες στην αναπαραγωγή των εμφανίσεων της πασαρέλας, φτιάχνοντας φτηνά παρόμοια ρούχα σε χαμηλές τιμές, κάτι που έχει γίνει γνωστό και ως fast fashion.

Και οι τρεις λιανοπωλητές έχουν αντιμετωπίσει επικρίσεις για υποτιθέμενη κλοπή σχεδίων από άλλες μάρκες, ωστόσο ορισμένοι επικριτές υποστηρίζουν ότι ο εξαιρετικά γρήγορος κύκλος παραγωγής της Shein την καθιστά έναν ιδιαίτερα κατάφωρο παραβάτη. Σε μήνυση που έλαβε τον Ιούλιο για παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας, υποστηρίζεται ότι η Shein χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και έναν ιδιόκτητο αλγόριθμο, για να αναζητά ιδέες για σχέδια στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα μερικές φορές να υπάρχει άμεση λογοκλοπή.

Αλλά η βασική στρατηγική της Shein, είναι να αξιοποιήσει ένα δίκτυο προμηθευτών με έδρα κυρίως την Κίνα, οι οποίοι αντιστρατεύονται τις παραδοσιακές κατασκευαστικές τάσεις δεχόμενοι μικρές αρχικές παραγγελίες και αυξάνοντας την κλίμακα ανάλογα με τη ζήτηση. Αυτή η εξαιρετικά ευέλικτη αλυσίδα εφοδιασμού επέτρεψε στη Shein να δημιουργήσει ένα θεμελιωδώς διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο από τους καθιερωμένους παίκτες της fast fashion, όπως η Zara και η H&M, οι οποίοι πρωτοστάτησαν σε συντομότερα χρονοδιαγράμματα παραγωγής, αλλά εξακολουθούν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην πρόβλεψη των στυλ που θα αγοράσουν οι καταναλωτές.

Σημαντικό πλεονέκτημα το direct-to-consumer

Μια μελέτη του 2022 διαπίστωσε ότι η Shein λαμβάνει συνήθως τις παραγγελίες μέσα σε πέντε έως επτά ημέρες και μπορεί στη συνέχεια να στείλει τα προϊόντα απευθείας στους καταναλωτές μέσω αεροπορικών μεταφορών. Η αποστολή μπορεί ακόμα να διαρκέσει έως και δύο εβδομάδες, ανάλογα με το προϊόν και την τοποθεσία του αγοραστή. Ωστόσο, το μοντέλο direct-to-consumer δίνει στη Shein ένα πλεονέκτημα έναντι των καταστημάτων λιανικής πώλησης, τα οποία πρέπει να διανέμουν τα ενδύματα σε ένα παγκόσμιο δίκτυο καταστημάτων και να διατηρούν αυτά τα σημεία εφοδιασμένα, σύμφωνα με τον Sheng Lu, καθηγητή μόδας και μελετών ένδυσης στο Πανεπιστήμιο του Delaware.

Από την άλλη, η Patricia Cifuentes, ανώτερη αναλύτρια στην Bestinver, η οποία κατέχει μετοχές της Inditex, δήλωσε ότι η ταχύτητα παράδοσης αποτελεί θεμελιώδες πλεονέκτημα για τη Zara σε σύγκριση με την H&M και ακόμη και τη Shein. «Όσο πιο γρήγορα παραλάβει ο πελάτης το ρούχο, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να το επιστρέψει. Έτσι, η Inditex θέλει να είναι η ταχύτερη στην αποστολή του προϊόντος, αλλά και αν δεν σας αρέσει, θέλει να το βάλει πίσω στο σύστημα το συντομότερο δυνατό για να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες να πουληθεί σε πλήρη τιμή».

Πού παράγουν τα ρούχα οι ηγέτες του fast fashion

Από τον Νοέμβριο του 2022 έως τον Νοέμβριο του 2023, η Zara και η H&M έφεραν αντίστοιχα 40.000 και 23.000 νέα είδη στην αγορά των ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Lu.  Η Shein εισήγαγε 1,5 εκατομμύρια προϊόντα κατά την ίδια περίοδο – 37 φορές περισσότερα από τη Zara και 65 φορές περισσότερα από την H&M. Και ενώ και οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να συνεργάζονται με προμηθευτές στην Κίνα, η Inditex και η H&M διαθέτουν μεγάλες βάσεις παραγωγής σε άλλες χώρες.

Το 2022, το 98% της παραγωγής της Inditex βασίστηκε σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Πορτογαλίας, του Μαρόκου, της Τουρκίας και της Ισπανίας, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας. Η H&M υπολογίζει το Μπαγκλαντές, μαζί με την Κίνα, ως τη μεγαλύτερη αγορά παραγωγής ρούχων, δήλωσε εκπρόσωπος της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!