Γ.Δ.
1447.04 -0,79%
ACAG
-1,36%
5.79
CENER
-0,51%
9.85
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
+0,35%
8.6
NOVAL
-0,55%
2.735
OPTIMA
-1,01%
11.78
TITC
-1,11%
31.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,27%
1.46
ΑΒΕ
+1,74%
0.468
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
+2,31%
2.88
ΑΛΦΑ
-1,41%
1.676
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-1,08%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.56
ΑΤΤ
-1,44%
13.7
ΑΤΤΙΚΑ
-1,18%
2.51
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,14%
6.05
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.55
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,64%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,68%
17.46
ΔΑΑ
-0,15%
7.978
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-2,50%
11.33
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.329
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.495
ΕΕΕ
-0,37%
31.9
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.1
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,33%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,52%
2.59
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.58
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,91%
1.752
ΕΛΧΑ
-1,17%
1.858
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
-1,16%
1.28
ΕΤΕ
-0,23%
7.954
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,79%
2.123
ΕΧΑΕ
-0,72%
4.805
ΙΑΤΡ
0,00%
1.65
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.39
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
4.97
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.95
ΙΝΛΟΤ
-1,75%
1.234
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,87%
3.43
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,33%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.508
ΚΟΥΑΛ
-0,78%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,75%
5.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,88%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
0,00%
0.92
ΛΑΜΔΑ
-1,74%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
35.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.314
ΛΕΒΠ
-9,09%
0.26
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.43
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
-1,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
-1,72%
3.71
ΜΙΝ
0,00%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,38%
22.86
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,28%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,62%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,91%
36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,21%
0.976
ΞΥΛΚ
+1,75%
0.29
ΞΥΛΠ
-10,98%
0.438
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
-0,18%
27
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.48
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.896
ΟΤΕ
-0,63%
14.11
ΟΤΟΕΛ
+0,17%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
+1,67%
2.43
ΠΕΙΡ
-0,64%
3.752
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
-0,64%
3.865
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
+0,35%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+1,19%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-1,80%
1.91
ΣΑΡ
-0,35%
11.46
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,06%
0.346
ΣΙΔΜΑ
+2,11%
1.695
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.76
ΣΠΙ
-2,69%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.28
ΤΖΚΑ
0,00%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-1,26%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αρανίτης (Intrakat): Έτοιμο το 2024 το Μετρό Θεσσαλονίκης

Το μεγάλο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2024 ώστε να εισέλθει σε διαδικασία έναρξης λειτουργίας, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat, κ. Αναστάσιος Αρανίτης, μιλώντας στην ημερίδα της voria.gr για τα Μεγάλα Έργα και τις Ενεργειακές Υποδομές στη Βόρεια Ελλάδα.

Ο κ. Αρανίτης σημείωσε ότι πρόκειται για ένα εμβληματικό και πολύ δύσκολο έργο, το οποίο θα είναι το πιο σύγχρονο έργο Μετρό στην Ευρώπη και, θα είναι μάλιστα, χωρίς μηχανοδηγούς (driverless). Και υπογράμμισε ότι όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι θα πρέπει να πανηγυρίσουν την ολοκλήρωσή του, δεδομένου ότι στο παρελθόν είχε αντιμετωπίσει πάρα πολύ σημαντικά προβλήματα κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του.

Κόμβος υλοποίησης σημαντικών έργων, πέραν του μετρό Θεσσαλονίκης, η περιοχή

Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat υπογράμμισε ότι, πέραν του έργου του Μετρό και της επέκτασής του προς την Καλαμαριά, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αποτελούν κόμβο υλοποίησης πολύ σημαντικών υποδομών, με μεγάλα οδικά, σιδηροδρομικά και περιβαλλοντικά έργα που βρίσκονται σε διαδικασία είτε δημοπράτησης είτε κατασκευής, τα μεγέθη των οποίων παραπέμπουν στις υποδομές που κατασκευάστηκαν στην Αττική κατά την περίοδο της Ολυμπιάδας.

Παράλληλα, ο κ. Αρανίτης επισήμανε τη σημασία των υδραυλικών έργων στην ευρύτερη περιοχή, όχι μόνο ως προς το σκέλος της άμεσης αντιμετώπισης και θωράκισης της αντιπλημμυρικής προστασίας, αλλά ως προς την διαχείριση των υδάτων συνολικά, κάνοντας έκκληση για μία ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό τους, βάσει των λεγόμενων περιόδων επαναφοράς (δηλαδή του στατιστικού ιστορικού των πλημμυρικών φαινομένων) κι εξετάζοντας παράλληλα τη δυνατότητα αλλαγών στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο. Και παρατήρησε ότι τα υδραυλικά έργα θα πρέπει να συνδυαστούν όχι μόνο με τη διαχείριση των υδάτων, αλλά και με τα υδροηλεκτρικά έργα ώστε να επιτύχουμε ένα καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα για τη χώρα.

Ο κ. Αρανίτης σημείωσε ότι όλα τα μεγάλα έργα από τη φύση τους είναι πολύ δύσκολα και απαιτούν εκτεταμένο χρόνο για τη μελέτη, την ωρίμαση και την υλοποίησή τους, θέτοντας ως σχετικά παραδείγματα, την Αττική Οδό και την Εγνατία Οδό, οι οποίες χρειάστηκαν πάρα πολλά χρόνια από τη σύλληψη της ιδέας κατασκευής τους, έως την παράδοσή τους στους πολίτες. Και επισήμανε ότι, εάν θέλουμε έργα που θα αφήσουν αποτύπωμα στην ιστορία, θα πρέπει να ενσκήψουμε συλλογικά στα προβλήματά τους  και να τα στηρίξουμε σε θεσμικό επίπεδο, ώστε να δούμε πως αυτές οι μεγάλες επενδύσεις θα προχωρήσουν καλύτερα.

Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat κατέληξε, λέγοντας ότι το μεγάλο ζήτημα του τεχνικού κόσμου είναι ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθούν τα μεγάλα έργα, καθώς οι υλικοί και ανθρώπινοι πόροι της Ελλάδας είναι περιορισμένοι, ενώ έχει προκύψει και η πολύ σημαντική αύξηση του κόστους των υλικών. Και έκανε έκκληση για μία μεγάλη συνεννόηση ανάμεσα στον τεχνικό κόσμο, την πολιτική ηγεσία και την πολιτεία ώστε να βρεθούν συνολικές λύσεις για τα έργα, έτσι ώστε αυτά να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται έγκαιρα, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος της χώρας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!