THEPOWERGAME
Η Diageo επιδιώκει να πουλήσει το χαρτοφυλάκιο μπύρας της λόγω ανησυχιών για το περιθώριο κέρδους, εκτός από τη «ναυαρχίδα» της εταιρείας, την μπύρα Guinness. Την πληροφορία μετέδωσε την Τρίτη το Axios, επικαλούμενο πηγές προσκείμενες στη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής αλκοολούχων ποτών στον κόσμο.
Η εταιρεία επιδιώκει να πουλήσει μάρκες μπύρας, μεταξύ των οποίων η Smithwick’s, η Kilkenny και η Harp Lager, που εδρεύουν στην Ιρλανδία, και η Tusker στην Κένυα, μεταξύ άλλων. Το Axios προσθέτει στο ρεπορτάζ του, ότι οι μάρκες μπύρας της αποτελούν τροχοπέδη για το περιθώριο κέρδους της υπόλοιπης επιχείρησης. Να σημειωθεί πάντως ότι η Diageo αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα.
Οι πωλήσεις μπύρας ύψους 3,36 δισ. λιρών (4,23 δισ. δολαρίων) αντιπροσώπευαν λίγο περισσότερο από το 14% των συνολικών πωλήσεων της Diageo για το έτος που έληξε στις 30 Ιουνίου, ενώ οι πωλήσεις οινοπνευματωδών ποτών συνέβαλαν με ένα ποσοστό-μαμούθ ύψους 81%. Η εταιρεία που μεταξύ άλλων παράγει και το πασίγνωστο ουίσκι Johnnie Walker προειδοποίησε τον Νοέμβριο για πτώση της ανάπτυξης των λειτουργικών κερδών του πρώτου εξαμήνου λόγω της αδυναμίας της σε ορισμένες περιοχές.
Τι αναμένει η Diageo για τις πωλήσεις της
Οι ανησυχίες της εταιρείας για τα λειτουργικά κέρδη της κατά το πρώτο εξάμηνο οφείλονται στις «σημαντικά ασθενέστερες» επιδόσεις στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική. «Οι μακροοικονομικές πιέσεις στην περιοχή έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης και την υποβάθμιση των καταναλωτών», ανέφερε το Νοέμβριο σε ανακοίνωσή της η μεγαλύτερη εταιρεία αλκοολούχων ποτών στον κόσμο. «Οι επιπτώσεις αυτές επιβραδύνουν την πρόοδο στη μείωση του αποθέματος καναλιών σε επίπεδα κατάλληλα για το σημερινό περιβάλλον».
Η Diageo αναμένει μείωση πωλήσεων άνω του 20% σε Λατινική Αμερική και Καραϊβική
Οι πωλήσεις στην αγορά της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής (LAC), η οποία παράγει σχεδόν το 11% των συνολικών πωλήσεων, αναμένεται τώρα να μειωθούν κατά περισσότερο από 20% το εξάμηνο που έληξε τον Δεκέμβριο, πρόσθεσε η εταιρεία. Εν τω μεταξύ, στην Ευρώπη, η ανάπτυξη συνεχίζει να είναι ισχυρή παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή, αν και ο ρυθμός είναι βραδύτερος από το δεύτερο εξάμηνο του προηγούμενου οικονομικού έτους, δήλωσε η Diageo.
Για το έτος που έληξε στις 30 Ιουνίου, η εταιρεία που παρασκευάζει το τζιν Tanqueray και της τεκίλας Don Julio ξεπέρασε οριακά τις εκτιμήσεις για τα κέρδη, καθώς οι πωλήσεις των πιο ακριβών εμπορικών σημάτων αλκοολούχων ποτών αντιστάθμισαν τους χαμηλότερους όγκους.