Γ.Δ.
1398.29 +0,05%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+1,34%
8.35
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,21%
37.55
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,54%
1.5385
ΑΝΔΡΟ
-1,87%
6.3
ΑΡΑΙΓ
+1,11%
9.55
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
+4,75%
0.618
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+0,38%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,59%
17.86
ΔΑΑ
+0,85%
8.048
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,09%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,64%
2.705
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,62%
1.63
ΕΛΠΕ
-1,91%
6.67
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.808
ΕΛΧΑ
+1,22%
1.822
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-1,79%
6.91
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,74%
2.025
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.27
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-2,87%
1.695
ΙΝΚΑΤ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,68%
0.874
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.65
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,24%
0.972
ΙΝΤΚΑ
-0,19%
2.615
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,79%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+3,48%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,33%
3.015
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,57%
19.21
ΜΟΝΤΑ
-4,21%
3.64
ΜΟΤΟ
+2,43%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,24%
24.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-2,39%
2.04
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,19%
31.46
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,20%
15.19
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,71%
3.568
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.955
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.05
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-2,03%
10.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ford: Ελαφριά υποχώρηση στις πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ

Η Ford Motor σημείωσε πτώση ύψους 0,5% στις πωλήσεις νέων οχημάτων στις ΗΠΑ για τον Νοέμβριο, εν μέσω των προσπαθειών της αυτοκινητοβιομηχανίας για επανεκκίνηση ορισμένων εκ των βασικών εργοστασίων της μετά από τη μακρά απεργία των εργαζομένων που επηρέασε την παραγωγή οχημάτων.

Η Ford κατέληξε σε συμφωνία με το συνδικάτο United Auto Workers (UAW) στα τέλη Οκτωβρίου, τερματίζοντας μια απεργία που διήρκεσε πάνω από ένα μήνα και η εταιρεία δήλωσε ότι θα της κοστίσει 1,7 δισ. δολάρια. Οι πωλήσεις μειώθηκαν επίσης κατά 5,3% τον Οκτώβριο, αν και οι αναλυτές δήλωσαν ότι οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ είχαν δημιουργήσει αποθέματα εν αναμονή της απεργίας.

Ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, δήλωσε τον Οκτώβριο ότι η επανεκκίνηση των εργοστασίων θα ήταν περίπλοκη μετά τη συμφωνία, την οποία επικύρωσαν οι εργαζόμενοι της UAW τον Νοέμβριο. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε τον Νοέμβριο ότι όλα τα εργοστάσιά της που επηρεάζονται έχουν επαναλειτουργήσει.

Από την άλλη βέβαια οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της Ford σημείωσαν άλμα 43,2%, σε 8.958 μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο πριν, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα. Οι πωλήσεις των φορτηγών της υποχώρησαν κατά 2,8%, σε 78.971 μονάδες, για την ίδια περίοδο. Η εταιρεία ανακοίνωσε συνολικές πωλήσεις 145.559 οχημάτων τον Νοέμβριο, έναντι 146.364 μονάδων πέρυσι.

Ford: Πλήγμα 1,7 δισ. από την απεργία της UAW

Όπως προαναφέρθηκε, η απεργία των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ έχει οδηγήσει σε πλήγμα 1,7 δισ. δολαρίων στα κέρδη της Ford Motor και σε απώλεια παραγωγής χιλιάδων οχημάτων, καθώς μείωσε την πρόβλεψη για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους για να λάβει υπόψη της την πρόσφατη συμφωνία για τα εργασιακά. Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 10 δισ. έως 10,5 δισ. δολαρίων για το 2023, ενώ τον Ιούλιο, προέβλεπε προσαρμοσμένο EBIT 11 έως 12 δισ. δολάρια.

Η Ford δήλωσε ότι οι νέες προοπτικές περιλαμβάνουν 1,6 δισ. δολάρια σε διαφυγόντα κέρδη το τέταρτο τρίμηνο λόγω διακοπών στην παραγωγή φορτηγών και SUV με υψηλό περιθώριο κέρδους. Οι μετοχές της εταιρείας σημείωναν άνοδο 1,9% κατά την προημερήσια διαπραγμάτευση. Οι προοπτικές της Ford έρχονται μία ημέρα αφότου η GM μείωσε την πρόβλεψη κερδών της για το 2023 και δήλωσε ότι οι νέες εργασιακές συμφωνίες της με την UAW και το καναδικό συνδικάτο Unifor θα της κοστίσουν 9,3 δισ. δολάρια μέχρι το 2028

Η Ford ήταν η πρώτη από τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ που κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με την UAW μετά από σχεδόν έξι εβδομάδες απεργιών, κατά τις οποίες περίπου 45.000 εργαζόμενοι πραγματοποίησαν επίσχεση εργασίας και προσχώρησαν σε περιφρουρητικές γραμμές σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, διεκδικώντας καλύτερους μισθούς και παροχές.

Η διαπραγμάτευση της UAW με τις αυτοκινητοβιομηχανίες έγινε θέαμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ο επικεφαλής του συνδικάτου Σον Φέιν μετέδιδε σε ζωντανή ροή την πρόοδο ή τα αδιέξοδα των διαπραγματεύσεων στον κόσμο συχνά τις Παρασκευές και ανακοίνωνε αιφνιδιαστικές αποχωρήσεις, ενώ κατηγορούσε τις εταιρείες ότι απολαμβάνουν κέρδη ρεκόρ χωρίς να τα μοιράζονται δίκαια με τους εργαζόμενους.

Ένα μήνα μετά την έναρξη των απεργιών, η Ford δήλωσε ότι η εταιρεία βρισκόταν «στα όρια» των δυνατοτήτων της να δαπανήσει για υψηλότερους μισθούς και παροχές. Προειδοποίησε ότι οι απεργίες, ειδικά στο πιο επικερδές εργοστάσιό της, θα μπορούσαν να μειώσουν τα κέρδη, να πλήξουν την ικανότητά της να επενδύσει στην επιχείρηση και να βλάψουν τους εργαζόμενους. Λίγες ημέρες αργότερα ο εκτελεστικός πρόεδρος Μπιλ Φορντ ζήτησε να τερματιστεί ο «πικρός γύρος συνομιλιών» και κάλεσε την UAW να αποδεχτεί μια νέα συμφωνία. Αλλά η επιμονή του Φέιν ανάγκασε τη Ford να αυξήσει την προσφορά της. Η συμφωνία που ενέκριναν τελικά οι ηγέτες της UAW περιελάμβανε αύξηση μισθών τουλάχιστον 30% για τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης και υπερδιπλάσιο μισθό για τους υπόλοιπους.

Η νέα συμφωνία περιλάμβανε επίσης 8,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην παραγωγή, αφαίρεσε διατάξεις εξοικονόμησης κόστους, όπως η πληρωμή των εργαζομένων στα εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων λιγότερο από τους εργαζόμενους στα εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων, και εξάλειψε όλα τα εργοστάσια με χαμηλότερους μισθούς.

Όμως η συμφωνία οδήγησε τη Ford, αντιμέτωπη με το υψηλότερο εργατικό κόστος, όπως οι ομοειδείς της GM και η μητρική της Chrysler Stellantis, να αποσύρει την πρόβλεψή της για το 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!