Γ.Δ.
1457.38 +0,59%
ACAG
+1,92%
5.83
BOCHGR
+1,11%
4.57
CENER
-0,54%
9.25
CNLCAP
+0,69%
7.25
DIMAND
+3,25%
8.26
NOVAL
+0,43%
2.31
OPTIMA
-1,41%
12.6
TITC
+0,38%
40.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,66%
1.53
ΑΒΕ
-1,83%
0.43
ΑΔΜΗΕ
+1,16%
2.62
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,88%
4.52
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.58
ΑΝΔΡΟ
-0,32%
6.3
ΑΡΑΙΓ
+0,20%
10.1
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.82
ΑΣΤΑΚ
+5,14%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+1,21%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.2
ΒΙΟ
-0,19%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,06%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
-6,98%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,92%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,72%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,33%
18.48
ΔΑΑ
+0,33%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+0,25%
11.9
ΔΟΜΙΚ
-1,25%
2.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,58%
1.71
ΕΕΕ
+0,86%
32.9
ΕΚΤΕΡ
-2,20%
1.78
ΕΛΒΕ
-1,26%
4.72
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.22
ΕΛΛ
-0,34%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+9,64%
2.16
ΕΛΠΕ
+3,83%
7.46
ΕΛΣΤΡ
+0,50%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,76%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,60%
1.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,26%
1.21
ΕΤΕ
+0,63%
7.64
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.83
ΕΥΡΩΒ
+0,49%
2.235
ΕΧΑΕ
-0,44%
4.5
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-2,38%
0.328
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
4.9
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+2,94%
1.05
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+2,82%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,82%
1.86
ΚΛΜ
0,00%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-2,35%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+5,40%
1.25
ΚΟΥΕΣ
+1,88%
5.95
ΚΡΙ
+0,33%
15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.998
ΛΑΒΙ
+1,45%
0.771
ΛΑΜΔΑ
+0,42%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+1,32%
1.54
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-2,33%
2.1
ΜΕΡΚΟ
+5,26%
40
ΜΙΓ
-0,35%
2.83
ΜΙΝ
-0,40%
0.498
ΜΟΗ
+1,79%
20.52
ΜΟΝΤΑ
+2,98%
3.8
ΜΟΤΟ
-2,04%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,27%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
-2,23%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,46%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
+1,03%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,37%
0.815
ΟΤΕ
-0,14%
14.7
ΟΤΟΕΛ
+1,17%
10.38
ΠΑΙΡ
+0,60%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,10%
3.85
ΠΕΡΦ
-0,74%
5.37
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14
ΠΡΔ
+5,19%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,94%
6.6
ΠΡΟΦ
+0,96%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-3,43%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.595
ΣΠΕΙΣ
+1,02%
5.96
ΣΠΙ
+5,95%
0.534
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,50%
19.89
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.505
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,62%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,54%
0.234
ΦΡΛΚ
+1,20%
3.78
ΧΑΙΔΕ
+0,83%
0.605

Ford: Πλήγμα 1,7 δισ. από την απεργία της UAW

Η απεργία των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ έχει οδηγήσει σε πλήγμα 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα κέρδη της Ford Motor και σε απώλεια παραγωγής χιλιάδων οχημάτων, καθώς μείωσε την πρόβλεψη για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους για να λάβει υπόψη της την πρόσφατη συμφωνία για τα εργασιακά.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 10 δισ. έως 10,5 δισ. δολαρίων για το 2023, ενώ τον Ιούλιο, προέβλεπε προσαρμοσμένο EBIT 11 έως 12 δισ. δολάρια.

Η Ford δήλωσε ότι οι νέες προοπτικές περιλαμβάνουν 1,6 δισ. δολάρια σε διαφυγόντα κέρδη το τέταρτο τρίμηνο λόγω διακοπών στην παραγωγή φορτηγών και SUV με υψηλό περιθώριο κέρδους. Οι μετοχές της εταιρείας σημείωναν άνοδο 1,9% κατά την προημερήσια διαπραγμάτευση.

Οι προοπτικές της Ford έρχονται μία ημέρα αφότου η GM μείωσε την πρόβλεψη κερδών της για το 2023 και δήλωσε ότι οι νέες εργασιακές συμφωνίες της με την UAW και το καναδικό συνδικάτο Unifor θα της κοστίσουν 9,3 δισ. δολάρια μέχρι το 2028

Η Ford ήταν η πρώτη από τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ που κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με την UAW μετά από σχεδόν έξι εβδομάδες απεργιών, κατά τις οποίες περίπου 45.000 εργαζόμενοι πραγματοποίησαν επίσχεση εργασίας και προσχώρησαν σε περιφρουρητικές γραμμές σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, διεκδικώντας καλύτερους μισθούς και παροχές.

Η διαπραγμάτευση της UAW με τις αυτοκινητοβιομηχανίες έγινε θέαμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ο επικεφαλής του συνδικάτου Σον Φέιν μετέδιδε σε ζωντανή ροή την πρόοδο ή τα αδιέξοδα των διαπραγματεύσεων στον κόσμο συχνά τις Παρασκευές και ανακοίνωνε αιφνιδιαστικές αποχωρήσεις, ενώ κατηγορούσε τις εταιρείες ότι απολαμβάνουν κέρδη ρεκόρ χωρίς να τα μοιράζονται δίκαια με τους εργαζόμενους.

Ένα μήνα μετά την έναρξη των απεργιών, η Ford δήλωσε ότι η εταιρεία βρισκόταν «στα όρια» των δυνατοτήτων της να δαπανήσει για υψηλότερους μισθούς και παροχές. Προειδοποίησε ότι οι απεργίες, ειδικά στο πιο επικερδές εργοστάσιό της, θα μπορούσαν να μειώσουν τα κέρδη, να πλήξουν την ικανότητά της να επενδύσει στην επιχείρηση και να βλάψουν τους εργαζόμενους.

Λίγες ημέρες αργότερα ο εκτελεστικός πρόεδρος Μπιλ Φορντ ζήτησε να τερματιστεί ο «πικρός γύρος συνομιλιών» και κάλεσε την UAW να αποδεχτεί μια νέα συμφωνία.

Αλλά η επιμονή του Φέιν ανάγκασε τη Ford να αυξήσει την προσφορά της. Η συμφωνία που ενέκριναν τελικά οι ηγέτες της UAW περιελάμβανε αύξηση μισθών τουλάχιστον 30% για τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης και υπερδιπλάσιο μισθό για τους υπόλοιπους.

Η νέα συμφωνία περιλάμβανε επίσης 8,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην παραγωγή, αφαίρεσε διατάξεις εξοικονόμησης κόστους, όπως η πληρωμή των εργαζομένων στα εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων λιγότερο από τους εργαζόμενους στα εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων, και εξάλειψε όλα τα εργοστάσια με χαμηλότερους μισθούς.

Όμως η συμφωνία οδήγησε τη Ford, αντιμέτωπη με το υψηλότερο εργατικό κόστος, όπως οι ομοειδείς της GM και η μητρική της Chrysler Stellantis, να αποσύρει την πρόβλεψή της για το 2023.

Η Ford περικόπτει τις επενδύσεις στα EV κατά 12 δισ. 

Ήδη παλεύοντας με τις απώλειες στην επιχείρηση EV, την εξασθένηση της καταναλωτικής ζήτησης εν μέσω υψηλότερων επιτοκίων και τον πόλεμο τιμών που πυροδότησε ο ηγέτης της αγοράς Tesla, η Ford δήλωσε επίσης ότι θα περικόψει τα μελλοντικά επενδυτικά σχέδια για τα EV κατά 12 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ακόμα και όταν ξεκίνησε εκ νέου την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών EV στο Μίσιγκαν την περασμένη εβδομάδα μετά από μια δίμηνη παύση, η Ford δήλωσε ότι θα μειώσει τις κεφαλαιουχικές επενδύσεις, τη δυναμικότητα και τον αριθμό των προγραμματισμένων θέσεων εργασίας, χωρίς να δώσει ακριβές νούμερο.

Η GM περιέγραψε επίσης 10 δισεκατομμύρια δολάρια για επαναγορά μετοχών, αύξηση μερίσματος κατά 33% και σημαντικές περικοπές δαπανών στην προβληματική μονάδα ρομποτικών ταξί Cruise.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!