THEPOWERGAME
Την αντίδραση της Kiwi.com προκάλεσε η επιθετική ανακοίνωση της Ryanair για προσθήκη «αδικαιολόγητων τελών χρεώσεων» από τις πλατφόρμες στους καταναλωτές. Σε επικοινωνία του με το powergame.gr εκπρόσωπος από την Kiwi.com δήλωσε: «Με τις πολλαπλές έρευνες από τις πανευρωπαϊκές οργανώσεις καταναλωτών και τις επιτροπές ανταγωνισμού που εξετάζουν τις ενέργειες της Ryanair, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι δεχόμαστε επίθεση από μέρους τους. Προσπαθούν να αποσπάσουν και να αποπροσανατολίσουν την προσοχή από πάνω τους, μειώνοντας τους ανταγωνιστές και χρησιμοποιώντας διαλεγμένες πληροφορίες που δεν αντικατοπτρίζουν την κατά πολύ μεγαλύτερη κλίμακα συνδυασμών και επιλογών που τα OTA προσφέρουν στους πελάτες τους, κάτι το οποίο οι ίδιο αδυνατούν να κάνουν».
Ο εκπρόσωπος της Kiwi επισημαίνει ακόμη ότι «αυτή η επίθεση αποτελεί άλλη μια ενέργειά της Ryanair για να αποτρέψουν τους πελάτες να κάνουν κρατήσεις μέσω των OTA. Νωρίτερα η Ryanair εφάρμοσε τη λεγόμενη διαδικασία επαλήθευσης στοιχειών, η οποία διερευνάται και θεωρείται πως έχει σχεδιαστεί για να τιμωρήσει τους καταναλωτές που θέλουν να έχουν την ελευθερία στο από πού να αγοράσουν εισιτήρια. Στην Ισπανία, η οργάνωση Καταναλωτών και Χρηστών – Organisation of Consumers and Users (OCU) – κατηγόρησε την αεροπορική εταιρεία για “κακοδιαχείριση επειδή αναγκάζει τους επιβάτες να πληρώνουν πιο πολύ για να κάνουν check-in στο αεροδρόμιο, ιδίως εκείνους που κλείνουν τις πτήσεις τους από ταξιδιωτικά πρακτορεία η μέσω τρίτων”».
Ο «πόλεμος» των απευθείας κρατήσεων
Χθες η Ryanair έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τον Νοέμβριο, στα οποία αναφέρονται χρεώσεις από τις πλατφόρμες Kiwi.com, lastminute.com, Opodo και eDreams, οι οποίες αφορούν «υπηρεσίες που παρέχονται από τη Ryanair δωρεάν ή χρεώνουν μαζικά τους πελάτες για βοηθητικές υπηρεσίες, χρεώνοντας συχνά 3 ή 4 φορές την τιμή της Ryanair».
Σε μια πολύ επιθετική δήλωσή του, ο διευθύνων σύμβουλος της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας, Μάικλ Ο’ Λίρι, χαρακτήρισε «πειρατές» τους Online Travel Agents (OTAs). Επιπλέον κατηγόρησε τη βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) και την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ην. Βασιλείου (CMA) ότι «αγνοούν την ανεξέλεγκτη πειρατεία στο Διαδίκτυο και τις καταχρηστικές πωλήσεις κατά των καταναλωτών από τους OTAs».
Να σημειωθεί ότι αυτή η κόντρα της Ryanair με τους OTAs δεν είναι καινούργια. Είχε προηγηθεί τον Αύγουστο επιστολή μιας ομάδας εταιρειών, μεταξύ αυτών οι κολοσσοί Booking.com, Expedia και Skyscanner, προς τις αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου, στην οποία κατηγορούν την αεροπορική με έδρα την Ιρλανδία ότι ζητεί από τους καταναλωτές που κλείνουν εισιτήρια μέσω τρίτων να της κοινοποιήσουν τα στοιχεία τους. Την κατηγορούσαν για παραβίαση των κανόνων προστασίας δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Rynair αρνήθηκε τις κατηγορίες, αναφέροντας ότι οι προδιαγραφές της ήταν «σχεδιασμένες για να διασφαλίζουν ότι μπορεί να επικοινωνεί με τους επιβάτες απευθείας και όχι μέσω ενός bot OTA».