THEPOWERGAME
Ανοίγει σήμερα για το κοινό το νέο Μega ΑΒ στο Μαρούσι, επένδυση 12 εκατ. ευρώ, που εγκαινιάζει το νέο concept καταστημάτων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ σε λίγες ημέρες το νέο concept εγκαινιάζεται και στο κατάστημα στο Ελληνικό, που ανακαινίζεται.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε κλείσει συμφωνία λίγο πριν από την πανδημία για ενοικίαση του ακινήτου στη Λεωφόρο Κηφισίας 34 στο Μαρούσι, για 15 χρόνια. Πρόκειται για οικόπεδο ιδιοκτησίας του Ιδρύματος Μιμηκοπούλου, όπου η ανάπτυξη του καταστήματος καθυστέρησε εξαιτίας της κρίσης αλλά και λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών. Ως αποτέλεσμα, αυξήθηκε και το κόστος της επένδυσης, κατά περίπου 30%, από τα 7-8 εκατ. ευρώ αρχικά, σε περίπου 12 εκατ. ευρώ.
Σήμερα σε επιφάνεια 2.800 τ.μ. προσφέρει «…και του πουλιού το γάλα», όπως είπε ο Νίκος Λαβίδας, διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, στο πλαίσιο παρουσίασης της επένδυσης χθες σε εκπροσώπους του Τύπου. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα της αλυσίδας, μικρότερο από αυτό στο Ελληνικό, που αποτελεί «ναυαρχίδα», με επιφάνεια πωλήσεων 5.000 τ.μ. Προσφέρει 220 θέσεις parking σε μια πολυσύχναστη γειτονιά στο Μαρούσι, κοντά στο δαχτυλίδι.
Το κατάστημα, όπου απασχολούνται 92 εργαζόμενοι, προσφέρει στους καταναλωτές χαρτοφυλάκιο 20.000 κωδικών, με αρκετές αποκλειστικές συνεργασίες και ενημερωμένη κάβα 1.000 κωδικών, μια κατηγορία στην οποία η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά, όπως υπενθύμισαν τα στελέχη της. Ειδικής αναφοράς χρήζει το τμήμα των τυριών και των αλλαντικών, λόγω της ποικιλίας, των διαχρονικών συνεργασιών και των περίπου 60 αποκλειστικών προϊόντων που διαθέτει. Πάντως, οι τιμές στον πάγκο των τυριών δεν φαίνεται να είναι προσιτές για μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Ως αντιστάθμισμα, ο ΑΒ έχει εξασφαλίσει συμφωνίες με προμηθευτές για ειδικές προσφορές εν όψει Χριστουγέννων, με τις προτάσεις να φαίνονται δελεαστικές για το σύνολο των πελατών. Σημειώνεται επίσης ότι το mega ΑΒ Βασιλόπουλος θα προσφέρει έκπτωση 10% στους καταναλωτές από αύριο και για δύο εβδομάδες, διπλάσιο χρόνο δηλαδή από τη συνήθη ενέργεια που συνοδεύει τα εγκαίνια νέων καταστημάτων της εταιρείας σούπερ μάρκετ.
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του νέου concept καταστημάτων, αναπτύσσεται σε έναν όροφο, με μεγαλύτερους διαδρόμους, ορατότητα από κάθε σημείο όλων των τμημάτων, κατάλληλο φωτισμό ώστε να είναι πιο εύκολη η ειδική σήμανση προσφορών και εκπτώσεων στα ράφια, ενώ οι τιμές παρουσιάζονται σε ηλεκτρονικές ετικέτες. Μια άλλη καινοτομία, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, είναι οι ειδικές γωνιές μέσα στο κατάστημα, όπως σύστημα City Crop για υδροπονικές σαλάτες, το Grab&Go για καφέ, το Sushi Bar, η Αρμονία με βιολογικά προϊόντα, η «Λαϊκή» για φρούτα και λαχανικά, ο φούρνος, το κελάρι, τα φρέσκα ζυμαρικά κ.λπ.
Στόχος είναι το νέο concept να επεκταθεί στο δίκτυο των εταιρικών καταστημάτων (311 καταστήματα σε σύνολο 561) σταδιακά από το 2024, με αφετηρία τα μεγάλα ΑΒ, πάνω από 2.000 τ.μ., που είναι γύρω στα 10. Υπάρχει πλάνο για υιοθέτηση της νέας αισθητικής μεταγενέστερα και από τους franchisees, που λειτουργούν άλλα 250 καταστήματα. Σημειώνεται ότι ήδη το κατάστημα στο Ελληνικό ανακαινίζεται, με επένδυση περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, και θα εγκαινιαστεί υπό το νέο concept σε λίγες ημέρες.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι προσδοκίες για τζίρο
Πρόκειται για επενδύσεις που περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό της εταιρείας, ήτοι περίπου 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Συμπερασματικά, η εταιρεία με τις παραπάνω κινήσεις και ειδικά με τα εγκαίνια του νέου concept προσβλέπει σε ώθηση του τζίρου της. Εξάλλου, το προσεχές διάστημα θεωρείται καθοριστικό, λόγω της αγοράς των Χριστουγέννων, καθώς θα δώσει το πρόσημο στο αποτέλεσμα, μια και οι πωλήσεις κινούνται σήμερα στα επίπεδα της περσινής χρονιάς. Σημειώνεται ότι το 2022 η εταιρεία εμφάνισε τζίρο 1,98 δισ. ευρώ με ζημίες προ φόρων 2 εκατ. ευρώ το 2022, από κέρδη 42 εκατ. ευρώ το 2021.