THEPOWERGAME
Χάρη στην ενίσχυση του δικτύου της με νέα καταστήματα και το μεγάλο μερίδιο προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο χαρτοφυλάκιό της, η αλυσίδα Market In δημιουργεί προϋποθέσεις να φτάσει κοντά στα 400 εκατ. ευρώ τζίρο φέτος, βελτιώνοντας παράλληλα την κερδοφορία της και τη θέση της στην κατάταξη του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Πρωταγωνιστεί στη λεγόμενη μεσαία κατηγορία, προβάλλοντας ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην περίοδο ακρίβειας που διανύουμε τη μεγάλη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) που διαθέτει, περί τους 2.500 κωδικούς. Η Market In είναι επίσης μέλος ομίλου επιχειρήσεων με θυγατρικές στις βιοκαλλιέργειες και την ενέργεια, ενώ είναι ενεργός παίκτης στην τάση συγκέντρωσης του κλάδου.
Εξάλλου, ξεκίνησε ως μέλος του ομίλου Αστέρας, αργότερα του ΕΛΟΜΑΣ και αυτονομήθηκε ως όμιλος εταιρειών το 2007, ενώ από το 1999, λίγα χρόνια μετά την ίδρυσή της (1990), έχει ενισχύσει το αποτύπωμά της, εξαγοράζοντας καταστήματα από αλυσίδες όπως Στάϊκος, ΦΙΛΙΑ, Alimenta Nova, Αγγελίδης, Εμπορικός Κόμβος, Λιάσκος, Πρωτέας, Alimenta Top, Welcome Market, Unik, ΑΤΛΑΝΤΙΚ, Χαρά κ.λπ. Με βάση στοιχεία του 2023, η αλυσίδα Super Market Market In απαριθμεί σήμερα 245 καταστήματα, από 239 στο τέλος του 2022, ενώ απασχολεί περί τους 4.000 εργαζομένους.
Ο κύκλος εργασιών της το 2022 ανήλθε στα 375,3 εκατ. ευρώ, έναντι 353,4 εκατ. ευρώ το 2021, ενισχυμένος κατά περίπου 6,2%. Στην επίδοση συνεισέφεραν η λειτουργία νέων καταστημάτων, η αναδιαμόρφωση των χώρων πωλήσεων και οι διαφημιστικές προβολές που έγιναν, δράσεις που συνεχίζονται το 2023. Οπότε ανεβαίνει ο πήχης για τα έσοδα και συνολικά για τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, που σημειωτέον έχει περάσει στον Πέτρο Χαροντάκη (αντιπρόεδρο του ΔΣ) και την Ευλαμπία Ράμμου (πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο), μία από τις κόρες του ιδρυτή της Market In, Θωμά Ράμμου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2021, εξαιτίας επιπλοκών της Covid.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, το αποτέλεσμα μετά φόρων της εταιρείας το 2022 ανήλθε σε 836.934,40 ευρώ, μειωμένα κατά 41,8%, έναντι 1,4 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν κατά 38,6%, στο 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία έχει 3 εκατ. ευρώ τραπεζικό δανεισμό, που δεν θεωρείται σημαντικός για τα μεγέθη της, αν και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις αυξήθηκαν σε περίπου 154 εκατ. ευρώ, από 128 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Σημειώνεται επίσης ότι οι εμπορικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν πέρυσι σε 130,4 εκατ. ευρώ, από 101,9 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν, αλλά αυξήθηκαν και τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε 36,7 εκατ. ευρώ, από 26,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η απαίτηση από τους κληρονόμους
Εν τω μεταξύ, στις οικονομικές καταστάσεις ο ορκωτός ελεγκτής κάνει αναφορά σε απαιτήσεις της εταιρείας από τους κληρονόμους του αποβιώσαντος βασικού μετόχου και ιδρυτή της εταιρείας. Στον ισολογισμό σημειώνεται ότι στον λογαριασμό «λοιπές μακροπρόθεσμες απαιτήσεις» περιλαμβάνεται κονδύλι 6,679 εκατ. ευρώ, που αφορά υπόλοιπο δανείου του κυρίου μετόχου-ιδρυτή, που μετά την αποβίωσή του αποτελεί απαίτηση της εταιρείας από τους κληρονόμους του.
Σημειώνεται ότι πριν από έναν χρόνο ξέσπασε ενδοοικογενειακή διένεξη με επίκεντρο αγωγές της Μαργαρίτας Ράμμου, κόρης του εκλιπόντος, για ακύρωση αποφάσεων σχετικά με συμβάσεις μίσθωσης ακινήτων κυριότητας της εταιρείας στη Λευκάδα με τη Δουκάτο Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία. Πρόκειται για εταιρεία ενοικίασης τουριστικών καταλυμάτων, της οποίας ηγείται ο Π. Χαροντάκης, ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος της Market In, στην οποία ασκεί διοίκηση με την έτερη κόρη του εκλιπόντος.