THEPOWERGAME
Η Mars Hellas αυξάνει σταθερά τις πωλήσεις της στην Ελλάδα, αλλά επηρεάζεται από τις πληθωριστικές πιέσεις και δέχεται τις επιπτώσεις από το περιορισμένο εισόδημα των καταναλωτών και τη στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αν και τα σήματα που διαθέτει στην αγορά είναι από τα πιο δημοφιλή στις κατηγορίες τους.
Ειδικότερα, η θυγατρική της αμερικανικής πολυεθνικής Mars Incorporated, με τζίρο 45 δισ. δολ. και ιστορία άνω των 100 ετών, δραστηριοποιείται σε τέσσερις επιχειρηματικούς τομείς: σοκολάτα, τσίχλα, είδη διατροφής και προϊόντα για σκύλους και γάτες. Διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της σήματα όπως το ρύζι Uncle Ben’s και γνωστές μάρκες σοκολατών, όπως Mars, M&M’S, Snickers, Extra, Skittles, Twix και Bounty. Διαθέτει επίσης τις τσίχλες Orbit και 5 και ορισμένες από τις πιο γνωστές μάρκες τροφών για κατοικίδια, όπως Pedigree, Whiskas, Sheba, Cesar και Nutro. Ειδικά η κατηγορία των γατοτροφών και σκυλοτροφών αποτελεί «ατμομηχανή» για τη Mars τα τελευταία χρόνια, από την πανδημία, όταν τα lockdowns προέτρεψαν πολλούς φιλόζωους να υιοθετήσουν ζώα συντροφιάς. Μάλιστα, η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν φαίνεται να επηρέασε ουσιαστικά τα σήματα της Mars στην κατηγορία, καθώς διατήρησε ανθεκτικά τα μερίδιά της, απορροφώντας μεγάλο μέρος των ανατιμήσεων.
Πέρυσι, με βάση τον ισολογισμό που δημοσίευσε, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 15% στα 50,2 εκατ. ευρώ, αλλά η κερδοφορία της πιέστηκε. Η κατηγορία της σοκολάτας και της τσίχλας εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη, ωθούμενη από την ανάκαμψη της αγοράς, ενώ τα είδη για γάτες και σκύλους συνέχισαν να υπεραποδίδουν, ακολουθώντας την τάση των τελευταίων ετών. Επηρεάστηκε όμως από τις πληθωριστικές πιέσεις, με το κόστος προμήθειας και διακίνησης των προϊόντων να αυξάνεται σημαντικά, ενώ, σύμφωνα με την εταιρεία, οι αυξήσεις τιμών ήταν χαμηλότερες, δεδομένου ότι απορρόφησε σημαντικό ποσοστό του επιπλέον κόστους. Ως αποτέλεσμα, μειώθηκε το ποσοστό μεικτού κέρδους και παρά τη συγκράτηση των εξόδων λειτουργίας, τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν σε 5,5 εκατ. ευρώ, από 6,2 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 4,2 εκατ. ευρώ, από 4,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η Mars Hellas αύξησε τα ταμειακά της διαθέσιμα σε 17,5 εκατ. ευρώ από 12,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, με αποτέλεσμα και τα ίδια κεφάλαια να είναι αυξημένα σε 23,5 εκατ. ευρώ από 17,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η διοίκηση της Mars, αν και προβλέπει σταθερή ανάπτυξη μεγεθών φέτος, εκτιμά ότι οι έντονα πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τόσο τα κόστη λειτουργίας, προμήθειας και μεταφοράς των προϊόντων, όσο και τον όγκο των πωλήσεων, λόγω ακριβώς της μείωσης στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Επομένως, θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις, με στόχο να προχωρήσει στις απαραίτητες κινήσεις, ώστε να διατηρεί υγιή χρηματοοικονομική θέση, να αναπτύσσει περαιτέρω τις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται και να ενισχύει τη θέση της έναντι του ανταγωνισμού.