THEPOWERGAME
Το 1,5 δισ. ευρώ θα προσεγγίσουν στη χρήση 2023 τα pro forma επαναλαμβανόμενα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου ΔΕΗ, με την ενοποίηση της Enel Romania, με την επιχείρηση να ξεπερνά ενάμιση χρόνο νωρίτερα τον στόχο για 1,3 δισ. που είχε θέσει η διοίκηση.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιώργος Στάσσης, τόνισε την Πέμπτη, κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου, πως στα τέλη Ιανουαρίου θα παρουσιάσει το νέο πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο, με επίκεντρο όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά και τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η παρουσίαση έχει προγραμματιστεί για τις 27 Ιανουαρίου στο Λονδίνο.
Επιπλέον, με την εξαγορά της Enel Romania, εκτός της γεωγραφικής επέκτασης, που την καθιστά έναν από τους ισχυρότερους ομίλους «πράσινης» ενέργειας στην περιοχή, προκύπτουν κι άλλα οφέλη, όπως επανέλαβε ο κ. Στάσσης.
Μεταξύ άλλων, αυξάνεται η συμμετοχή του τομέα διανομής στα αποτελέσματα που έχει σταθερά και ρυθμιζόμενα λειτουργικά κέρδη, ενισχύεται κατά τουλάχιστον 50% η πελατειακή βάση, στους 8,7 εκατ. καταναλωτές, προσφέροντας μεγαλύτερο «γήπεδο» για παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, αυξάνεται η δυναμικότητα των εν λειτουργία μονάδων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), μαζί με τα υδροηλεκτρικά από τα 3,9 στα 4,8 GW, και το υπό ανάπτυξη χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ από τα 10 στα 15 GW.
Για την εξαγορά της Κωτσόβολος ο κ. Στάσσης τόνισε πως διευρύνεται συνεχώς το μοντέλο σύμφωνα με το οποίο «Όλα είναι Υπηρεσία» (Everything-as-a-service). Από τη μία πλευρά οι ενεργειακές εταιρείες επεκτείνονται πέρα από την παραδοσιακή δραστηριότητα και προσφέρουν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, ενώ και οι εταιρείες λιανικής διευρύνουν το αποτύπωμά τους σε αντίστοιχες υπηρεσίες και ενεργειακά προϊόντα ή λύσεις.
Όπως είπε ο επικεφαλής της ΔΕΗ, η Κωτσόβολος δεν έχει απλώς το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη λιανική πώληση ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών προϊόντων. Έχει το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων από υπηρεσίες μεταξύ των Ευρωπαίων ανταγωνιστών της, είναι ο μεγαλύτερος φορέας παροχής ασφαλιστικών προϊόντων της Ελλάδα, ο μεγαλύτερος πάροχος καταναλωτικών δανείων στη χώρα και ο μεγαλύτερος εγκαταστάτης ηλεκτρικών συσκευών, όπως κουζίνες και κλιματιστικά.
Η εξαγορά της Κωτσόβολος «κουμπώνει» με τη στρατηγική της ΔΕΗ, τόνισε ο επικεφαλής της εταιρείας, καθώς ενισχύει την πελατοκεντρικότητα, αφού επιτρέπει την παροχή όλων των υπηρεσιών και προϊόντων μέσα από ένα σημείο (κατάστημα). Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα στον όμιλο να παρέχει ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και λύσεων, πέρα από τις καθαρά ενεργειακές. Η αλυσίδα λιανικής διαθέτει επίσης ένα πιστό πελατολόγιο, στο οποίο η ΔΕΗ μπορεί να παρέχει πρόσθετες υπηρεσίες και προϊόντα (π.χ. φωτοβολταϊκά στέγης, φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, κ.λπ.), ενώ επιτρέπει στην επιχείρηση να αποκτήσει την τεχνογνωσία της Κωτσόβολος στη διαχείριση οφειλών/πληρωμών και αξιοποίηση πελατολογίου. Η Κωτσόβολος διαθέτει 95 καταστήματα (τα 3 στην Κύπρο), έξι κέντρα διανομής (τα δύο από τα οποία είναι ιδιόκτητα), 10 κέντρα υποστήριξης και οκτώ τοπικούς κόμβους.
Για τις ΑΠΕ ο κ. Στάσσης είπε πως υπό κατασκευή βρίσκονται 1,36 GW, μαζί με τις επενδύσεις της κοινής εταιρείας (η ΔΕΗ κατέχει το 49%) με την RWE Renewables. Μέσα στο επόμενο 18μηνο θα τεθούν σε λειτουργία μονάδες συνολικής ισχύος 1,25 GW και στους έξι μήνες που θα ακολουθήσουν θα λειτουργήσουν άλλα 1,34 GW. Η ΔΕΗ διαθέτει χαρτοφυλάκιο σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής ή αδειοδότησης που φτάνει τα 5,1 GW, έχοντας εξασφαλίσει πως θα πετύχει τους στόχους που προβλέπει το σημερινό στρατηγικό σχέδιο.