Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

GM και Stellantis επενδύουν σε startup μαγνητών για EV

Η General Motors και η Stellantis δήλωσαν την Τετάρτη ότι θα επενδύσουν στη νεοφυή εταιρεία Niron Magnetics, στο πλαίσιο ενός σχεδίου για την ανάπτυξη μαγνητών για ηλεκτρικά οχήματα χωρίς σπάνιες γαίες, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να περιορίσει την εξάρτησή της από την Κίνα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετείχαν στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της Niron ύψους 33 εκατομμυρίων δολαρίων και σχεδιάζουν να συνεργαστούν για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη μόνιμων μαγνητών που κατασκευάζονται χωρίς σπάνιες γαίες, ένα βήμα που, αν επιτύχει, θα αναδιαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα υλικά για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναφέρει το Reuters.

«Οι μόνιμοι μαγνήτες είναι οι αφανείς ήρωες και βασικά εξαρτήματα αμέτρητων τμημάτων του οχήματός σας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Niron Jonathan Rowntree στους δημοσιογράφους σε μια κλήση. «Εκεί που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για την GM είναι στο σύστημα μετάδοσης κίνησης στα μελλοντικά EVs της. Σήμερα, περίπου το 90% της προμήθειας μαγνητών σπάνιων γαιών εξαρτάται από την Κίνα».

Οι άδειες εξαγωγής της Κίνας

Η κίνηση αυτή ακολουθεί την ανακοίνωση της Κίνας τον Οκτώβριο ότι θα απαιτήσει άδειες εξαγωγής για ορισμένα προϊόντα γραφίτη, τα οποία χρησιμοποιούνται επίσης στα EVs, για την προστασία της εθνικής ασφάλειας.

Οι οικονομικοί όροι του γύρου της Niron δεν αποκαλύφθηκαν από τις εταιρείες, αλλά ένα πρόσωπο που γνωρίζει τη συμφωνία, το οποίο ζήτησε να μην κατονομαστεί, δήλωσε ότι η GM επένδυσε 7 εκατομμύρια δολάρια και η Stellantis 5 εκατομμύρια δολάρια.

«Πιστεύουμε ότι η μοναδική τεχνολογία της Niron μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη μείωση των ορυκτών σπάνιων γαιών από τους κινητήρες των EV και να μας βοηθήσει στην περαιτέρω κλιμάκωση της εφοδιαστικής αλυσίδας μας με έδρα τη Βόρεια Αμερική για τα EV», δήλωσε ο πρόεδρος της GM Ventures, Anirvan Coomer.

Οι μόνιμοι μαγνήτες είναι ουσιαστικά οι κινητήρες ενός EV, βοηθώντας στη μεταφορά της ισχύος σε κίνηση.

Οι κινητήρες EV αποτελούνται από μέρη που συνήθως κατασκευάζονται από ορυκτά σπάνιων γαιών όπως το τέρβιο, το δυσπρόσιο, το πρασεοδύμιο και το νεοδύμιο, τα οποία είναι ακριβά και επί του παρόντος υποβάλλονται σε επεξεργασία σχεδόν εξ ολοκλήρου στο εξωτερικό.

«Η κατασκευή ισχυρών μαγνητών από άφθονα βασικά υλικά αποσυνδέει τη νέα παραγωγή από την ανάπτυξη ορυχείων σπάνιων γαιών και μειώνει τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Ventures Adam Bazih.

Ποια είναι η Niron 

Η Niron με έδρα τη Μινεάπολη δήλωσε ότι πιστεύει ότι ο μαγνήτης της από νιτρίδιο σιδήρου – τον οποίο έχει ονομάσει Clean Earth Magnet – είναι πιο μαγνητικός από έναν παραδοσιακό μόνιμο μαγνήτη που κατασκευάζεται με νεοδύμιο και πρασεοδύμιο.

«Υπάρχουν πολλά στάδια κατασκευής και έλλειψη διαφάνειας των τιμών σε αυτόν τον κλάδο με τις σπάνιες γαίες, δεδομένης της συγκέντρωσης των προμηθειών στην Κίνα», δήλωσε ο ανώτερος διευθυντής της Niron, Tom Grainger.

Η συμφωνία έρχεται παρά τη συμφωνία της GM το 2021 να αγοράσει μαγνήτες σπάνιων γαιών από την MP Materials. Η MP δυσκολεύεται να διυλίσει τις δικές της σπάνιες γαίες στην Καλιφόρνια, αλλά κατασκευάζει μια εγκατάσταση μαγνητών στο Τέξας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!