Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

GM και Stellantis επενδύουν σε startup μαγνητών για EV

Η General Motors και η Stellantis δήλωσαν την Τετάρτη ότι θα επενδύσουν στη νεοφυή εταιρεία Niron Magnetics, στο πλαίσιο ενός σχεδίου για την ανάπτυξη μαγνητών για ηλεκτρικά οχήματα χωρίς σπάνιες γαίες, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να περιορίσει την εξάρτησή της από την Κίνα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετείχαν στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της Niron ύψους 33 εκατομμυρίων δολαρίων και σχεδιάζουν να συνεργαστούν για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη μόνιμων μαγνητών που κατασκευάζονται χωρίς σπάνιες γαίες, ένα βήμα που, αν επιτύχει, θα αναδιαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα υλικά για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναφέρει το Reuters.

«Οι μόνιμοι μαγνήτες είναι οι αφανείς ήρωες και βασικά εξαρτήματα αμέτρητων τμημάτων του οχήματός σας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Niron Jonathan Rowntree στους δημοσιογράφους σε μια κλήση. «Εκεί που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για την GM είναι στο σύστημα μετάδοσης κίνησης στα μελλοντικά EVs της. Σήμερα, περίπου το 90% της προμήθειας μαγνητών σπάνιων γαιών εξαρτάται από την Κίνα».

Οι άδειες εξαγωγής της Κίνας

Η κίνηση αυτή ακολουθεί την ανακοίνωση της Κίνας τον Οκτώβριο ότι θα απαιτήσει άδειες εξαγωγής για ορισμένα προϊόντα γραφίτη, τα οποία χρησιμοποιούνται επίσης στα EVs, για την προστασία της εθνικής ασφάλειας.

Οι οικονομικοί όροι του γύρου της Niron δεν αποκαλύφθηκαν από τις εταιρείες, αλλά ένα πρόσωπο που γνωρίζει τη συμφωνία, το οποίο ζήτησε να μην κατονομαστεί, δήλωσε ότι η GM επένδυσε 7 εκατομμύρια δολάρια και η Stellantis 5 εκατομμύρια δολάρια.

«Πιστεύουμε ότι η μοναδική τεχνολογία της Niron μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη μείωση των ορυκτών σπάνιων γαιών από τους κινητήρες των EV και να μας βοηθήσει στην περαιτέρω κλιμάκωση της εφοδιαστικής αλυσίδας μας με έδρα τη Βόρεια Αμερική για τα EV», δήλωσε ο πρόεδρος της GM Ventures, Anirvan Coomer.

Οι μόνιμοι μαγνήτες είναι ουσιαστικά οι κινητήρες ενός EV, βοηθώντας στη μεταφορά της ισχύος σε κίνηση.

Οι κινητήρες EV αποτελούνται από μέρη που συνήθως κατασκευάζονται από ορυκτά σπάνιων γαιών όπως το τέρβιο, το δυσπρόσιο, το πρασεοδύμιο και το νεοδύμιο, τα οποία είναι ακριβά και επί του παρόντος υποβάλλονται σε επεξεργασία σχεδόν εξ ολοκλήρου στο εξωτερικό.

«Η κατασκευή ισχυρών μαγνητών από άφθονα βασικά υλικά αποσυνδέει τη νέα παραγωγή από την ανάπτυξη ορυχείων σπάνιων γαιών και μειώνει τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Ventures Adam Bazih.

Ποια είναι η Niron 

Η Niron με έδρα τη Μινεάπολη δήλωσε ότι πιστεύει ότι ο μαγνήτης της από νιτρίδιο σιδήρου – τον οποίο έχει ονομάσει Clean Earth Magnet – είναι πιο μαγνητικός από έναν παραδοσιακό μόνιμο μαγνήτη που κατασκευάζεται με νεοδύμιο και πρασεοδύμιο.

«Υπάρχουν πολλά στάδια κατασκευής και έλλειψη διαφάνειας των τιμών σε αυτόν τον κλάδο με τις σπάνιες γαίες, δεδομένης της συγκέντρωσης των προμηθειών στην Κίνα», δήλωσε ο ανώτερος διευθυντής της Niron, Tom Grainger.

Η συμφωνία έρχεται παρά τη συμφωνία της GM το 2021 να αγοράσει μαγνήτες σπάνιων γαιών από την MP Materials. Η MP δυσκολεύεται να διυλίσει τις δικές της σπάνιες γαίες στην Καλιφόρνια, αλλά κατασκευάζει μια εγκατάσταση μαγνητών στο Τέξας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!