THEPOWERGAME
Η General Motors και η Stellantis δήλωσαν την Τετάρτη ότι θα επενδύσουν στη νεοφυή εταιρεία Niron Magnetics, στο πλαίσιο ενός σχεδίου για την ανάπτυξη μαγνητών για ηλεκτρικά οχήματα χωρίς σπάνιες γαίες, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να περιορίσει την εξάρτησή της από την Κίνα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετείχαν στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της Niron ύψους 33 εκατομμυρίων δολαρίων και σχεδιάζουν να συνεργαστούν για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη μόνιμων μαγνητών που κατασκευάζονται χωρίς σπάνιες γαίες, ένα βήμα που, αν επιτύχει, θα αναδιαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα υλικά για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναφέρει το Reuters.
«Οι μόνιμοι μαγνήτες είναι οι αφανείς ήρωες και βασικά εξαρτήματα αμέτρητων τμημάτων του οχήματός σας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Niron Jonathan Rowntree στους δημοσιογράφους σε μια κλήση. «Εκεί που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για την GM είναι στο σύστημα μετάδοσης κίνησης στα μελλοντικά EVs της. Σήμερα, περίπου το 90% της προμήθειας μαγνητών σπάνιων γαιών εξαρτάται από την Κίνα».
Οι άδειες εξαγωγής της Κίνας
Η κίνηση αυτή ακολουθεί την ανακοίνωση της Κίνας τον Οκτώβριο ότι θα απαιτήσει άδειες εξαγωγής για ορισμένα προϊόντα γραφίτη, τα οποία χρησιμοποιούνται επίσης στα EVs, για την προστασία της εθνικής ασφάλειας.
Οι οικονομικοί όροι του γύρου της Niron δεν αποκαλύφθηκαν από τις εταιρείες, αλλά ένα πρόσωπο που γνωρίζει τη συμφωνία, το οποίο ζήτησε να μην κατονομαστεί, δήλωσε ότι η GM επένδυσε 7 εκατομμύρια δολάρια και η Stellantis 5 εκατομμύρια δολάρια.
«Πιστεύουμε ότι η μοναδική τεχνολογία της Niron μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη μείωση των ορυκτών σπάνιων γαιών από τους κινητήρες των EV και να μας βοηθήσει στην περαιτέρω κλιμάκωση της εφοδιαστικής αλυσίδας μας με έδρα τη Βόρεια Αμερική για τα EV», δήλωσε ο πρόεδρος της GM Ventures, Anirvan Coomer.
Οι μόνιμοι μαγνήτες είναι ουσιαστικά οι κινητήρες ενός EV, βοηθώντας στη μεταφορά της ισχύος σε κίνηση.
Οι κινητήρες EV αποτελούνται από μέρη που συνήθως κατασκευάζονται από ορυκτά σπάνιων γαιών όπως το τέρβιο, το δυσπρόσιο, το πρασεοδύμιο και το νεοδύμιο, τα οποία είναι ακριβά και επί του παρόντος υποβάλλονται σε επεξεργασία σχεδόν εξ ολοκλήρου στο εξωτερικό.
«Η κατασκευή ισχυρών μαγνητών από άφθονα βασικά υλικά αποσυνδέει τη νέα παραγωγή από την ανάπτυξη ορυχείων σπάνιων γαιών και μειώνει τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Ventures Adam Bazih.
Ποια είναι η Niron
Η Niron με έδρα τη Μινεάπολη δήλωσε ότι πιστεύει ότι ο μαγνήτης της από νιτρίδιο σιδήρου – τον οποίο έχει ονομάσει Clean Earth Magnet – είναι πιο μαγνητικός από έναν παραδοσιακό μόνιμο μαγνήτη που κατασκευάζεται με νεοδύμιο και πρασεοδύμιο.
«Υπάρχουν πολλά στάδια κατασκευής και έλλειψη διαφάνειας των τιμών σε αυτόν τον κλάδο με τις σπάνιες γαίες, δεδομένης της συγκέντρωσης των προμηθειών στην Κίνα», δήλωσε ο ανώτερος διευθυντής της Niron, Tom Grainger.
Η συμφωνία έρχεται παρά τη συμφωνία της GM το 2021 να αγοράσει μαγνήτες σπάνιων γαιών από την MP Materials. Η MP δυσκολεύεται να διυλίσει τις δικές της σπάνιες γαίες στην Καλιφόρνια, αλλά κατασκευάζει μια εγκατάσταση μαγνητών στο Τέξας.