THEPOWERGAME
Περί τα 15 εκατ. ευρώ προβλέπει να προσθέσει φέτος στον τζίρο της η Notos Com, τα μεγέθη της οποίας δεν φαίνεται να επηρεάζονται από τη διακοπή συνεργασίας με τον οίκο American Eagle από τα τέλη Ιανουαρίου, ενώ διατηρεί το θετικό momentum που σηματοδότησε η ανακεφαλαιοποίηση των δανείων της πριν από περίπου έναν χρόνο.
Με ναυαρχίδα τις μάρκες που αντιπροσωπεύει σε ένδυση και καλλυντικά, η εταιρεία, που αναπτύσσει την αλυσίδα πολυκαταστημάτων Notos Galleries, προσβλέπει σε οφέλη από το πρόσφατο rebranding, την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου εμπορικών σημάτων της, αλλά και τις επενδύσεις σε αναβάθμιση των καταστημάτων, που αναμένεται να συνεχιστούν το 2024. Μάλιστα, στο προσεχές διάστημα σχεδιάζει να λανσάρει και νέα πλατφόρμα e-shop, ενώ η παραγωγή EBITDA κρίνεται ικανοποιητική για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση των επενδύσεων.
Το 2022 η εταιρεία εμφάνισε EBITDA 11,4 εκατ. ευρώ, από 13 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση, μειωμένα κατά 12,7% ενώ παρουσίασε αρνητικό καθαρό αποτέλεσμα, ήτοι ζημίες μετά από φόρους 6,1 εκατ. ευρώ, μειωμένες όμως σχεδόν στο ήμισυ από τα επίπεδα του 2021 (11,9 εκατ. ευρώ). Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 110 εκατ. ευρώ, οριακά χαμηλότερα από τις προβλέψεις της διοίκησης, αλλά αυξημένες κατά 17,4% σε ετήσια βάση. Η διοίκηση αποδίδει την απόκλιση από τους στόχους της στις έκτακτες συνθήκες που επικράτησαν στην αγορά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, που είχε συνέπεια τη σημαντική αύξηση του πληθωρισμού, τα αυξημένα λειτουργικά κόστη, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τις αναταράξεις στην αγορά συναλλάγματος και τα αυξημένα έξοδα, που επηρέασαν το κόστος πωλήσεων και το μεικτό κέρδος, όπως τα μεταφορικά και οι πρόσθετες εκπτώσεις λόγω καθυστερημένων παραδόσεων.
Χωρίς επιπτώσεις το «διαζύγιο» με την American Eagle
Πέραν αυτών, που αποτελούν προκλήσεις που παραμένουν και το 2023, μια επιπλέον πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η Notos Com είναι και η διακοπή της συνεργασίας που διατηρούσε με τον οίκο American Eagle, με τον οποίο έχει νομικές εκκρεμότητες. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, το κενό πωλήσεων καλύπτεται από νέες συμφωνίες, ενώ δεν αναμένεται αποτύπωμα στην κερδοφορία. Ήδη στο α’ εξάμηνο οι πωλήσεις αναπτύχθηκαν με διψήφιο ρυθμό (αύξηση 27,5% στο πεντάμηνο) χωρίς τη συμμετοχή της American Eagle, οι πωλήσεις της οποίας προβλέπονταν σε 10 εκατ. ευρώ στο αρχικό επιχειρηματικό σχέδιο. Ως εκ τούτου, η διοίκηση θεωρεί ασφαλή την πρόβλεψη για πωλήσεις φέτος στα επίπεδα των 124-126 εκατ. ευρώ, με EBITDA στα 14-16 εκατ. ευρώ.
Ο καθαρός δανεισμός (τραπεζικές υποχρεώσεις μείον διαθέσιμα) μειώθηκε δραστικά μετά την κεφαλαιοποίηση μέρους των δανείων (140 εκατ. ευρώ περίπου) και διαμορφώθηκε σε 54,5 εκατ. ευρώ, έναντι 190,9 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Xωρίς χρηματοοικονομικά προβλήματα μετά την ανακεφαλαιοποίηση των δανείων της και με ικανοποιητική παραγωγή λειτουργικών κερδών, η διοίκηση της Notos αισιοδοξεί για περαιτέρω βελτίωση μεγεθών, κόντρα στις προκλήσεις, που ενισχύονται για τον κλάδο ένδυσης από τις κλιματικές συνθήκες και τις πιέσεις στα εισοδήματα των καταναλωτών.
Οι ναυαρχίδες και το δίκτυο
Σημειώνεται ότι ναυαρχίδα για τη Notos Com αποτελούν τα καλλυντικά και η ένδυση, που εισφέρουν πάνω από 70% του τζίρου. Ειδικότερα, η δραστηριότητα αναπτύσσεται σε τρεις τομείς:
- Καλλυντικά, με χονδρική διάθεση μαρκών όπως Shiseido και Dolce & Gabbana αλλά και brands του οίκου L’ Oreal, ενώ διαθέτει αποκλειστικά και τα είδη γραφικών-βιβλιοχαρτοπωλείου Faber Castell.
- Ένδυση-υπόδηση, με δραστηριότητα σε χονδρικό και λιανικό εμπόριο, όπου διατηρεί συνεργασίες με οίκους όπως Lacoste, Gant, Nautica και La Martina, καθώς και τις μάρκες Paul & Shark και Τhe Bostonians και
- Πολυκαταστήματα, με παρουσία σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα. Η εταιρεία διαχειρίζεται 53 καταστήματα στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 42 είναι εταιρικά και 11 είναι καταστήματα τρίτων που λειτουργούν με το σύστημα της παρακαταθήκης.
Σημειώνεται, επίσης, ότι στο πλαίσιο της αναβάθμισης των πολυκαταστημάτων, η Notos προχώρησε σε σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με οίκους μόδας όπως Hugo, Boggi, Tsakiris Mallas, Bash, Kocca, Twinset, DKNY, KIKO Milano κ.λπ. Επιπλέον, στο δίκτυο συμμετέχουν και ένα κατάστημα outlet Notos και ένα κατάστημα καλλυντικών Perfume bar στην Κηφισιά, στο κτίριο γραφείων της διοίκησης.