THEPOWERGAME
H εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ έχει νόημα μόνον αν η τελευταία μπει στη λιανική αγορά των τηλεπικοινωνιών. Η άποψη αυτή κυκλοφορεί τις τελευταίες ώρες στην αγορά τηλεπικοινωνιών, μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς της Κωτσόβολος από την ΔΕΗ. Μια εξαγορά από τις μεγαλύτερες του 2023, ύψους 200 εκατ. ευρώ με όρους επιχειρησιακής αξίας, η οποία δημιουργεί μια ισχυρή παρουσία στην εγχώρια αγορά λιανικής, τόσο για προϊόντα ενέργειας, όσο και για τηλεπικοινωνιακά προϊόντα.
Η ΔΕΗ στο ενημερωτικό της σημείωμα αναφέρει ότι στόχος είναι τα ενεργειακά προϊόντα π.χ. θερμοσίφωνες, αντλίες θερμότητας, ηλιακά πάνελ κ.λπ. και οι συνακόλουθες υπηρεσίες. Όσοι «βλέπουν» ευρύτερο σχέδιο της διοίκησης Γ. Στάσση στις τηλεπικοινωνίες υποστηρίζουν πως αυτού του είδους οι υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, σε καμία περίπτωση δεν θεωρούνται ευρέως καταναλωτικές, και επομένως δεν απαιτούν ένα τόσο ισχυρό δίκτυο λιανικής που θα τα διακινεί. Θα μπορούσε κάλλιστα η ΔΕΗ να το πράξει αυτό μέσω συνεργασιών με τρίτους, ή μέσω καταστημάτων franchise. H πολιτική αυτή ακολουθήθηκε εκτεταμένα στα πλαίσια της λιανικής διάθεσης πακέτων ηλεκτρικής ενέργειας.
Παράγοντες της αγοράς, διαβλέπουν μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος, την είσοδο της ΔΕΗ στην λιανική στις τηλεπικοινωνίες. Αρχικά η εταιρεία είχε ξεκινήσει μια στρατηγική εισόδου στις τηλεπικοινωνίες, πουλώντας μόνον στην χονδρική. Όσοι προχωρούν στις συγκεκριμένες προβλέψεις υποστηρίζουν πως στο πρόσφατο παρελθόν κάποια διοικητικά στελέχη της ΔΕΗ δεν είχαν αποκλείσει οριστικά το ενδεχόμενο η εταιρεία και να εισέλθει και στη λιανική διάθεση τηλεπικοινωνιακών προϊόντων.
Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ, μέσω της θυγατρικής ΔΕΗ Οπτικές Επικοινωνίες ΜΑΕ, ήδη αναπτύσσει τηλεπικοινωνιακό δίκτυο οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH) το οποίο αρχικά θα φτάνει σε 440.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις στην Αττική. Και παρόλο που έχει καθυστερήσει και λόγω των αλλεπάλληλων εκλογικών αναμετρήσεων, το δίκτυο αναπτύσσεται, ενώ σύντομα, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, το δίκτυο αυτό θα επεκταθεί και σε άλλες περιοχές, περιλαμβάνοντας επιπλέον 1.000.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, τόσο εντός Αττικής, όσο και εκτός αυτής.
Στην είσοδό της ΔΕΗ στην λιανική αγορά των τηλεπικοινωνιών, συμβάλει και άλλος ένας παράγοντας, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές. Το Vodafone Group, αντιμετωπίζοντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα διεθνώς, βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης περιουσιακών στοιχείων. Πριν από μια εβδομάδα ανακοίνωσε ότι πούλησε ένα από τέσσερα πετράδια του ευρωπαϊκού στέμματός της, την ισπανική Vodafone, αντί 5,3 δισ. ευρώ. Έμεινε επομένως με την βρετανική, την γερμανική και την ιταλική Vodafone.
Η στρατηγική αυτή σήμερα της Vodafone, μπορεί να εξυπηρετεί τα σχέδια της ελληνικής ΔΕΗ, η οποία ανοίγει τα πανιά της στις τηλεπικοινωνίες, σύμφωνα με ορισμένους παρατηρητές. Η Vodafone-Panafon, παρόλο που έχει εξυγιανθεί σε μεγάλο βαθμό, δεν αποκλείεται να μπει στο «παζάρι» των συνομιλιών για πώληση. Ήδη πληροφορίες που όμως δεν επιβεβαιώνονται, κάνουν λόγο για συζητήσεις της ΔΕΗ με τη Vodafone, σχετικά με τη θυγατρική της στην Ελλάδα, εδώ και δύο μήνες.
Προς την κατεύθυνση αυτή, ας μην παραγνωρίζεται το γεγονός ότι τόσο το Νο 1 της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, όσο και το Νο 2 Αλέξανδρος Πατεράκης, πριν ξεκινήσουν την καριέρα τους στην ενέργεια, για πολλά χρόνια δούλευαν στις τηλεπικοινωνίες.