THEPOWERGAME
Με δόλιους τρόπους εξασφάλισε η Amazon τη θέση της στην κορυφή του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου, αφού σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) των ΗΠΑ, χρησιμοποίησε μια σειρά από παράνομες στρατηγικές, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ενός μυστικού αλγορίθμου για αύξηση των τιμών.
H τροποποιημένη καταγγελία της Ομοσπονδίας που βγήκε στη δημοσιότητα την Πέμπτη, ρίχνει φως στο πώς η εταιρεία αξίας ενός τρισ. δολαρίων, η οποία έχει ένα δισεκατομμύριο προϊόντα στο ηλεκτρονικό της υπερκατάστημα, απαιτούσε από τους πωλητές με τη λειτουργία Prime της εταιρείας να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες logistics και παράδοσης, δήλωσε η FTC, αναφέρει το πρακτορείο Reuters.
Όπως εξηγεί η αμερικανική ρυθμιστική αρχή, η Amazon δημιούργησε έναν μυστικό αλγόριθμο με την κωδική ονομασία “Project Nessie” για να εντοπίσει συγκεκριμένα προϊόντα για τα οποία προβλέπει ότι άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα θα ευθυγραμμιστούν, ακολουθώντας τις αυξήσεις των τιμών της.
Ο εκπρόσωπος της Amazon, Τιμ Ντόιλ, δήλωσε ότι η FTC «χαρακτηρίζει κατάφωρα εσφαλμένα το εργαλείο τιμολόγησης, το οποίο η εταιρεία σταμάτησε να χρησιμοποιεί πριν από αρκετά χρόνια».
«Ο Nessie χρησιμοποιήθηκε για να «μην επιτραπεί να γίνουν οι τιμές τόσο χαμηλές που θα ήταν μη βιώσιμες» ανέφερε ο Ντόιλ.
Η Amazon άρχισε να δοκιμάζει τον αλγόριθμο τιμολόγησης το 2010 για να δει εάν άλλοι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής παρακολούθησαν τις τιμές του και να αυξήσει τις τιμές για προϊόντα που ήταν πιθανό να παρακολουθούνται από τους ανταγωνιστές, ανέφερε η FTC και συμπλήρωσε πως ενεργοποιούσε και απενεργοποιούσε τον αλγόριθμο σε περιόδους που έκρινε ότι υπήρχε αυξημένος έλεγχος.
«Ενώ το Project Nessie βρίσκεται επί του παρόντος σε παύση, η Amazon θα μπορούσε να το ενεργοποιήσει ξανά ανά πάσα στιγμή. Πράγματι, η Amazon έχει επανειλημμένα σκεφτεί να το ενεργοποιήσει ξανά – και δεν υπάρχουν εμπόδια που να την εμποδίζουν να το κάνει», ανέφερε η FTC.