THEPOWERGAME
Ικανοποίησε τους στόχους που έθεσε για αύξηση πωλήσεων και κεφαλαιακή ενίσχυση και προχωρεί σε νέες επενδύσεις η Lariplast, βιομηχανία πλαστικών με εργοστάσια σε Ελλάδα και Γαλλία, η οποία επεκτάθηκε και στην παραγωγή χάρτινων ποτηριών.
H Lariplast, με πωλήσεις το 2022 περί τα 33 εκατ. ευρώ και πάνω από 150 εργαζομένους συνολικά, αναπτύσσει στρατηγική με στόχο να καλύψει τις όποιες απώλειες υφίστανται από την κατάργηση των πλαστικών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήδη η μητρική εταιρεία το 2023 ολοκλήρωσε επένδυση περί τα 10 εκατ. ευρώ στα χάρτινα ποτήρια στις εγκαταστάσεις της στη Λάρισα και ξεκίνησε παραγωγή από τις αρχές του έτους, αναμένοντας σημαντικά οφέλη. Προχωρεί επίσης στην υλοποίηση επενδυτικού σχεδίου επέκτασης της δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας, το οποίο έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016. Η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει περί τα 6 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής και για την ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού. Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί το 2018 επένδυση της Deca Investments στην εταιρεία, της τάξης των 5,5 εκατ. ευρώ, συνεισφέροντας στην περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της στην τοπική αγορά και στη διεθνοποίησή της.
Σήμερα η Lariplast επενδύει και στην καθαρή ενέργεια, έχοντας εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στις εργοστασιακές της εγκαταστάσεις, ενώ λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη συγκράτηση των εξόδων, στοχεύοντας σε σταθερή ανάπτυξη μεγεθών. Σημειώνεται ότι το 2022 η δραστηριότητα της μητρικής εταιρείας στην Ελλάδα εμφάνισε έσοδα από συμβάσεις με πελάτες πάνω από 25 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9% συγκριτικά με το 2021, με τη μερίδα του λέοντος, σχεδόν 56%, να αφορά πωλήσεις εξωτερικού. Τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 1,9 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 2,54%, με μείωση του αντίστοιχου περιθωρίου κέρδους σε 7,51% από 7,99%, καθώς και μείωση των καθαρών κερδών σε 0,6 εκατ. ευρώ από 1,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η διοίκηση του Ιωάννη Τσερέπα θέτει στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή της εταιρείας του μέσω επενδύσεων σε μηχανολογικό εξοπλισμό, καθώς επίσης και μέσω εξαγορών. Σήμερα ηγείται του κλάδου πλαστικών μιας χρήσης για τρόφιμα στην Ελλάδα, διατηρώντας συνεργασίες με σούπερ μάρκετ, αλυσίδες εστίασης και εταιρείες νερού, ενώ είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη, με εξαγωγές σε πάνω από 20 χώρες.
Η παραγωγική δραστηριότητα στη Γαλλία συμπληρώνει δέκα χρόνια φέτος και ακολουθεί τις τάσεις της εποχής, με τον μετασχηματισμό της σε εταιρεία παραγωγής χαρτικών ειδών. Υπενθυμίζεται ότι εν μέσω πανδημίας, όταν στην Ελλάδα ο κ. Τσερέπας μαζί με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Animus, Αχιλλέα Νταβέλη, και τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο της τότε Chipita, κατασκεύασαν σε χρόνο-ρεκόρ μονάδα παραγωγής χειρουργικών μασκών (Larisa Face Cover), στη Γαλλία άρχισαν να υποχωρούν οι πωλήσεις, λόγω της πτώσης της ζήτησης για πλαστικά προϊόντα μιας χρήσης. Οπότε ήταν μονόδρομος η στροφή στα χαρτικά καθαριότητας. Το επόμενο βήμα για τη διεθνή ανάπτυξη της Lariplast, που έχει παρουσία στην αγορά από το 1969, είναι η ανάπτυξη στην αμερικανική αγορά μέσω της Lariplast USA.