THEPOWERGAME
Η μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο, η Anheuser-Busch InBev ανακοίνωσε σήμερα οικονομικά αποτελέσματα για το γ’ τρίμηνο του 2023, με την εταιρεία να ξεπερνάει τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Αντίστοιχα μεγάλες ζυθοποιίες όπως η Heineken και η Carlsberg είδαν μεν τις πωλήσεις τους να πέφτουν εξαιτίας των υψηλών τιμών στις μπύρες, αλλά τα κέρδη τους να ανεβαίνουν ελαφρά.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Anheuser-Busch InBev
Αναφορικά με την Anheuser-Busch InBev τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 5% και ανήλθαν σε 15,57 δισ. δολάρια, ενώ προηγούμενη πρόβλεψη της εταιρείας έκανε λόγο για ανάπτυξη 4,7%. Από την άλλη βέβαια οι πωλήσεις έπεσαν κατά 3,4% με την ανάπτυξη στη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ασία-Ειρηνικό να αντισταθμίζεται από μια ήπια απόδοση στην Ευρώπη και τις αδύναμες πωλήσεις στις ΗΠΑ.
Οι μετοχές της εταιρείας που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο στις Βρυξέλλες κέρδισαν 3,5% στις αρχές της διαπραγμάτευσης, καθώς οι επενδυτές επιδοκίμασαν την ανακοίνωση επαναγοράς μετοχών 1 δισ. δολαρίων που θα πραγματοποιηθεί τους επόμενους 12 μήνες. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι είχε εγκρίνει μια προσφορά σε μετρητά για εκκρεμή ομόλογα έως και 3 δισ. δολαρίων.
Το ομοφοβικό μποϊκοτάζ στη Bud Light κόστισε στις πωλήσεις στις ΗΠΑ
Παρά τις γενικά καλές αποδόσεις της εταιρείας, η Bud Light – που μέσα στο καλοκαίρι έχασε τα πρωτία ως νούμερο ένα μπύρα σε πωλήσεις στις ΗΠΑ, εξαιτίας ενός ομοφοβικού μποίκοτάζ, που αφορούσε τη συνεργασία της εταιρείας με τον transgender Ντίλαν Μαλβέινι -μέτρησε αρνητικά στις πωλήσεις στη χώρα, σύμφωνα με τη ζυθοποιία.
Χαρακτηριστικά τα έσοδα στις ΗΠΑ έπεσαν κατά 13,5%, ενώ τα EBITDA «βούτηξαν» κατά 29,3%. Να σημειωθεί ότι είναι το δεύτερο τρίμηνο που η εταιρεία ζημιώνεται από το μποϊκοτάζ στις ΗΠΑ.
Πέφτουν οι πωλήσεις, ανεβαίνουν οριακά τα κέρδη λόγω τιμών
Τα προβλήματα πάντως στον κλάδο είναι κοινά, με τους ζυθοποιούς να αντιμετωπίζουν μια σειρά από προκλήσεις επί του παρόντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλότερου κόστους εισροών και της αυξανόμενης πίεσης στις καταναλωτικές δαπάνες.
Η δανέζικη Carlsberg ανέφερε πτώση 3% στους όγκους πωλήσεων, αλλά αύξηση εσόδων 5,8%, περίπου σύμφωνη με τις προσδοκίες, καθώς προειδοποίησε ότι το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη και τη Νοτιοανατολική Ασία θα μπορούσε να μειώσει τις πωλήσεις στην αγορά μπύρας.
Εν τω μεταξύ, η Heineken, η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο, είδε τους όγκους πωλήσεών της επίσης να μειώνονται 4,2% σε ετήσια βάση και τα έσοδα να αυξάνονται κατά 2%, καθώς ανέφερε ότι οι πωλήσεις είχαν αρχίσει να επηρεάζονται από τις υψηλότερες τιμές της.