THEPOWERGAME
Προσηλωμένη σε επιχειρηματικό μοντέλο σταθερής ανάπτυξης η αλυσίδα Μουστάκας, εγκαινιάζει σήμερα μια νέα επένδυση στη Λάρισα, ενώ συνεχίζει να επιστρέφει στους πελάτες της το όποιο όφελος προκύπτει από την ορθολογικοποίηση του κόστους μεταφορικών και πρώτων υλών, μειώνοντας τιμές στα παιχνίδια.
Ειδικότερα, η αλυσίδα Μουστάκας ανοίγει σήμερα νέο κατάστημα στη Λάρισα, σε ένα σημείο υψηλής εμπορικής κίνησης, στο εμπορικό κέντρο Fashion City Outlet. Πρόκειται για μεγάλο κατάστημα, επιφάνειας πωλήσεων 2.000 τ.μ., που έρχεται να ενισχύσει το υπάρχον δίκτυο της αλυσίδας, που μετρά 21 σημεία, συμπεριλαμβανομένων των Μουστάκας Designer Outlet Athens και Designer Outlet Athens [LEGO], που προστέθηκαν πιο πρόσφατα στα Σπάτα. Τα Lego stores είναι 5 συνολικά, ενώ από τα υπόλοιπα 16 καταστήματα Μουστάκας ένα είναι ιδιόκτητο και τα υπόλοιπα λειτουργούν με μακροχρόνιες συμβάσεις μίσθωσης. Με την προσθήκη της Λάρισας αυξάνονται σε 17 τα καταστήματα με το σήμα Μουστάκας και συνολικά, μαζί με τα Lego, αριθμούν 22 σημεία.
Όσο για την επένδυση στη Λάρισα, εντάσσεται στη στρατηγική της εταιρείας να ανοίγει ένα κατάστημα κάθε 1-2 χρόνια και έρχεται εν όψει των προθέσεων που έχει εκδηλώσει να τοποθετηθεί και στα malls που αναμένεται να αναπτυχθούν στο Ελληνικό. Μέχρι το Ελληνικό πάντως προβλέπεται να προσθέσει κι άλλα σημεία, όπως αφήνει να εννοηθεί ο Νίκος Μουστάκας, CEO της Μουστάκας AEBE.
Εν τω μεταξύ, τα νέα σημεία πριμοδοτούν τις πωλήσεις, που το 2022 άγγιξαν τα 68 εκατ. ευρώ, από 58,2 εκατ. ευρώ το 2021, με το θετικό momentum να διατηρείται το 2023. Επίσης, βελτίωση αναμένεται και στα καθαρά κέρδη, που το 2022 ανήλθαν σε 4,6 εκατ. ευρώ, εν συγκρίσει με 6,5 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Ευεργετικά εκτιμάται ότι θα επιδράσει η αποκλιμάκωση των παραγόντων κόστους, καθώς σήμερα έχουν εκλείψει οι ασφυκτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην αγορά λόγω της αύξησης του πληθωρισμού και της κρίσης που δημιουργήθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα πέρυσι.
Μάλιστα, όπως αναφέρει στο powergame.gr ο κ. Μουστάκας, η εταιρεία είναι σε θέση πλέον να μειώνει τιμές σχεδόν σε όλα τα προϊόντα, σε ένα εύρος που φτάνει σε διψήφια ποσοστά, ειδικά σε τιμές ογκωδών προϊόντων, που επηρεάστηκαν περισσότερο από τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες και μεταφορικά. Σημειώνεται ότι η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022 αποτέλεσε το κρίσιμο γεγονός της ανόδου των τιμών ενέργειας σε πρωτοφανή επίπεδα, αλλά και της συνεπακόλουθης αύξησης των τιμών σε όλα τα αγαθά και είδη. Ως αποτέλεσμα, επηρεάστηκε η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ενώ αυξήθηκε και το κόστος λειτουργίας της εταιρείας, η οποία ωστόσο διαθέτει ισχυρή ταμειακή θέση (ταμειακά διαθέσιμα 18,462 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022) και άρα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει δυνητικές δυσκολίες από την αύξηση του κόστους λειτουργίας. Σημειώνεται ότι απασχολεί κατά μέσο όρο 547 εργαζομένους (εκ των οποίων 362 γυναίκες, ποσοστό 66,18%).
«Κινούμαστε αντίθετα από την αγορά…», τονίζει με νόημα ο κ. Μουστάκας αναφερόμενος στα κόστη στις παραπάνω κατηγορίες, σημειώνοντας ότι ειδικά τα κόστη στα μεταφορικά έχουν υποχωρήσει στα επίπεδα του 2019. Οπότε, όπως αναφέρει, στον κλάδο συνολικά υπάρχει μια τάση μειώσεων των τιμών, με επίκεντρο τη στήριξη του καταναλωτή για τις ανάγκες των παιδιών.