THEPOWERGAME
Γεννημένος το 1968 στην Αθήνα, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης της METRO, ήδη από το λύκειο ήξερε τι θα κάνει όταν μεγαλώσει. Όπως άλλωστε και αρκετοί γόνοι γνωστών επιχειρηματικών οικογενειών.
Θα αναλάμβανε, όπως και έγινε, την εταιρεία που έφτιαξαν οι γονείς του -ο πατέρας του Παντελής Παντελιάδης είναι εκ των πατριαρχών του ελληνικού χονδρεμπορίου τροφίμων-, το 1976 όταν εισήγαγαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον θεσμό των Cash & Carry.
Τα ηνία της METRO A.E.B.E. από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, τα ανέλαβε σε ηλικία 33 ετών, αφού πρώτα είχε εργαστεί για 16 χρόνια στα περισσότερα τμήματα της εταιρείας, διευρύνοντας διαρκώς τις αρμοδιότητές του.
Χρονιά σταθμός, στην προσωπική του πορεία στην εταιρεία ήταν το 2016, όταν ανέλαβε το ρίσκο να εξαγοράσει την προβληματική αλυσίδα Βερόπουλος. Από εκείνη την ημέρα οι δύο ιστορικές, ελληνικές εταιρείες ενώθηκαν δημιουργώντας μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανεμπορίου στην ελληνική αγορά.
Η απόκτηση του δικτύου καταστημάτων Βερόπουλος αύξησε, από την μία ημέρα στην άλλη, τα σημεία πώλησης της METRO, σε 230, καλύπτοντας στρατηγικά σημεία σε όλη την επικράτεια, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων της ξεπερνάει τα 11.000 άτομα, καθιστώντας την ως έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα.
Αυτό το ριψοκίνδυνο επιχειρηματικό βήμα, που έγινε σε μια περίοδο όπου η χώρα βρισκόταν σε βαθειά ύφεση, έδωσε στον Αριστοτέλη Παντελιάδη ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού και τον ανέβασε στην πρώτη κατηγορία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
Πλέον, έχοντας και την οικονομική ευρωστία, ο μεγάλος γιός του Παντελή Παντελιάδη που εκτός από το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο τροφίμων δραστηριοποιείται και στην αγορά των τυροκομικών προϊόντων με τις εταιρείες Ήπειρος και Όπτιμα, έχει καταφέρει να βάλει την αλυσίδα του στο TOP 3 του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (εξαιρείται η Lidl που είναι discounter).
ΜETRO: Αύξηση στις πωλήσεις
Βέβαια ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και ο Mr. Metro αν και πέρυσι κατάφερε η αλυσίδα του να αυξήσει τις πωλήσεις αυτές κινήθηκαν πολύ χαμηλότερα από τον μέσο όρο της αγοράς.
Συγκεκριμένα ο τζίρος της ανήλθαν στα 1,33 δισ ευρώ, έναντι 1,26 δισ ευρώ το 2019, σημειώνοντας αύξηση 5,6% όταν στο σύνολο των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ πέρυσι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10%. Τα EBITDA της ξεπέρασαν σε 58,7 εκατ. ευρώ, έναντι 45.3 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 29,6%) και τα κέρδη προ φόρων στα 24,1 εκατ. ευρώ έναντι 10,1 εκατ. ευρώ το 2019. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται και στη λειτουργία τριών νέων καταστημάτων My market. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.
Σε ότι αφορά τις επενδύσεις προχωράει η επέκταση και ανακαίνιση του Κέντρου Διανομής «Γέφυρα», ύψους πάνω από 10 εκατ., όπου με την ολοκλήρωσή της θα μπορεί να εξυπηρετήσει άλλα 60 καταστήματα. Επίσης μέσα στο έτος θα εγκαινιαστούν έξι με οκτώ νέα καταστήματα.