THEPOWERGAME
Οι πωλήσεις της Heineken έπεσαν με τους καταναλωτές να απορρίπτουν τις υψηλότερες τιμές. Η ολλανδική ζυθοποιία, δήλωσε ότι είναι σε καλό δρόμο για να πετύχει τον στόχο της για τα κέρδη της φέτος, ακόμη και όταν οι υψηλότερες τιμές και η οικονομική αβεβαιότητα οδήγησαν τους καταναλωτές σε πολλά μέρη του κόσμου να αποσύρουν τις αγορές premium ποτών.
Όπως γράφει το Bloomberg, η Heineken διατήρησε την πρόβλεψή της για επίπεδη έως 5% ετήσια οργανική προσαρμοσμένη αύξηση των λειτουργικών κερδών. Η αγορά είχε ανησυχήσει ότι θα μπορούσε να υπάρξει περαιτέρω υποβάθμιση μετά τη μείωση του στόχου της για την ανάπτυξη τον Ιούλιο, κατηγορώντας την επιβράδυνση της ζήτησης -ιδιαίτερα στη βασική αγορά του Βιετνάμ- μετά τις πρωτοφανείς αυξήσεις των τιμών.
«Θα περιμέναμε οι μετοχές να είναι καλύτερες σήμερα, δεδομένης της επανάληψης των κατευθυντήριων γραμμών και καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην παράδοση”, δήλωσε ο Edward Mundy, αναλυτής της Jefferies. “Η Heineken βρίσκεται στην αρχή ενός πολυετούς προγράμματος αλλαγών, όπου βλέπουμε την επιχείρηση να επιτυγχάνει ανώτερη ανάπτυξη με επέκταση του περιθωρίου κέρδους».
Η μετοχή της Heineken σημείωσε άνοδο 1,9% στο Άμστερνταμ, μετά από κέρδη έως και 3%.
Ο θετικός όγκος στην Αμερική και το ομώνυμο premium brand της Heineken της επέτρεψε να διατηρήσει σταθερό έως μεσαίο μονοψήφιο λειτουργικό κέρδος, παρά τον άγριο καλοκαιρινό καιρό στην Ευρώπη. Η ζυθοποιία διατήρησε επίσης τις προσδοκίες για τα καθαρά κέρδη σε συνάλλαγμα, διευκολύνοντας την πιθανότητα τα κέρδη ανά μετοχή να διολισθήσουν χαμηλότερα. – Duncan Fox, αναλυτής καταναλωτικών προϊόντων της BI
Η διατήρηση της καθοδήγησης της Heineken υποδηλώνει στήριξη για τα EPS: React
Ο όγκος της μπύρας εξακολουθεί να μειώνεται κατά 4,2% το τρίτο τρίμηνο, καθώς μειώθηκαν οι αποστολές σε βασικές αγορές, όπως το Βιετνάμ, η Νιγηρία και μεγάλο μέρος της Ευρώπης, ενώ ο όγκος της premium μπύρας μειώθηκε ακόμη περισσότερο, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Η αύξηση των εσόδων κατά 4,5% σε οργανική βάση, που οφείλεται στην αύξηση των τιμών, δεν έπιασε την εκτίμηση συναίνεσης των αναλυτών για 5,3%.
Οι ζυθοποιοί αντιμετωπίζουν μια δύσκολη επιλογή, καθώς η εκτίναξη των δαπανών για τα συστατικά και την παραγωγή ανεβάζει το κόστος τους. Η επακόλουθη αύξηση των τιμών της μπύρας οδήγησε σε μείωση της ζήτησης για τις μπύρες με υψηλό περιθώριο κέρδους, καθώς οι καταναλωτές έκαναν περικοπές για να μειώσουν την πίεση στο πορτοφόλι τους.
Η Heineken βλέπει «σταδιακή βελτίωση των επιχειρηματικών μας επιδόσεων, αν και κάπως πιο αργά από τις φιλοδοξίες μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Dolf van den Brink στην ανακοίνωση. «Στις μισές από τις αγορές μας, οι τάσεις του όγκου βελτιώνονται. Ομοίως, σε λίγο περισσότερες από τις μισές αγορές μας, κερδίζουμε ή διατηρούμε μερίδιο αγοράς».
Η Heineken ολοκλήρωσε τον Αύγουστο μια συμφωνία για την πώληση των περιουσιακών της στοιχείων στη Ρωσία έναντι 1 ευρώ, σε μια συμφωνία που, όπως είπε, θα οδηγούσε σε ζημία 300 εκατ. ευρώ.