THEPOWERGAME
Επανατοποθετείται στην ελληνική αγορά η Campari, όπως ανακοίνωσε και επισήμως χθες, μετά την απόφαση του ιταλικού οίκου αλκοολούχων ποτών να δραστηριοποιηθεί αυτόνομα στη χώρα.
Η νέα θυγατρική, που θα αναπτύξει το χαρτοφυλάκιο του ιταλικού οίκου, θα αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της δραστηριότητας της Καλογιάννης-Κούτσικος, με εγκαταστάσεις στη Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου για παραγωγή, εμφιάλωση/συσκευασία και διακίνηση (σε περισσότερες από 60 χώρες) οινοπνευματωδών προϊόντων. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1987 και αποτελεί συνέχεια της συνένωσης δύο ελληνικών επιχειρήσεων παρασκευής ούζου και άλλων οινοπνευματωδών ποτών, η ιστορία των οποίων χρονολογείται από τα τέλη της δεκαετίας του 1880 στην Κωνσταντινούπολη. Το κοινό σχήμα Καλογιάννης-Κούτσικος ΑΒΕ υπό την ομπρέλα του ιταλικού πολυεθνικού ομίλου Campari σημείωσε σημαντικές επιδόσεις, με πελάτες για την εγχώρια αγορά την Καρούλιας, για το Ούζο 12 και την Amvyx για τη Serkova, ενώ για το εξωτερικό θυγατρικές εταιρείες του ομίλου Campari. Ο τζίρος της εταιρείας ήταν γύρω στα 15 εκατ. ευρώ, με κέρδη περίπου 3 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022, όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το περιθώριο καθαρού κέρδους μειώθηκε κατά 41,4% εξαιτίας της πρωτοφανούς αύξησης του κόστους προμήθειας αλκοόλης και υλικών συσκευασίας, αλλά και της μείωσης των πωλήσεων στην κύρια αγορά δραστηριοποίησης του Ούζου/Gold12.
Ο ιταλικός όμιλος είχε ενημερώσει από την άνοιξη την Coca Cola 3ε, που αντιπροσώπευε τον οίκο Campari από το 2016, σχετικά με την απόφασή του να αυτονομηθεί, ενώ είχε γνωστοποιήσει την απόφασή του και για τη διανομή του Ούζου 12, που παράγει στην Ελλάδα από την Beverage World του ομίλου Photos Photiades.
Σημειώνεται ότι η Campari Hellas προετοιμάζεται να εγκαινιάσει την παρουσία της στην Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου 2024 με brands, μεταξύ των οποίων Aperol, Campari, Crodino, Bulldog gin, Wild Turkey, Skyy vodka και Grand Marnier, ενώ λανσάρει και την Espolòn tequila. Σχεδιάζει να προσθέσει κι άλλα σήματα από τον Ιανουάριο του 2024, που αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την εμπορία και διανομή των βασικών εμπορικών σημάτων του ομίλου Campari στην ελληνική αγορά. Μέχρι το τέλος του έτους, πάντως, συνεχίζεται κανονικά η διανομή από τους σημερινούς συνεργάτες του ομίλου, Coca-Cola Τρία Έψιλον και Beverage World. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το Oύζο 12, που περνά στη διαχείριση της Beverage World.
Όπως λέει ο Γιάννης Στράτος, managing director της Campari Hellas, η Campari, ιστορική εταιρεία στον χώρο της παραγωγής και διανομής αλκοολούχων ποτών, διαθέτοντας πάνω από 50 brands στο portfolio της και με παρουσία σε 190 αγορές σε όλο τον κόσμο, επιλέγει στρατηγικά να εισέλθει και να επενδύσει στην ελληνική αγορά. Η συνεχής αναπτυξιακή τροχιά της εταιρείας στη χώρα δημιούργησε τις προϋποθέσεις για ένα ευρύτερο πλαίσιο επένδυσης σε μια αγορά με εξαιρετικές προοπτικές. Δέλεαρ για τον όμιλο αποτελεί η ανάπτυξη του τουρισμού στην τοπική αγορά. Προβλέπει προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και στοχεύει να προσελκύσει πωλήσεις στα προϊόντα του, που είναι κυρίως aperitifs.
Σημειώνεται ότι η Coca Cola Τρία Έψιλον είχε πετύχει τετραπλασιασμό του όγκου πωλήσεων σε σήματα όπως Campari, Aperol, Bulldog του ιταλικού ομίλου. Από την άλλη μεριά, το αποτύπωμα στις πωλήσεις της από τη διακοπή της συνεργασίας με τον οίκο Campari είναι περιορισμένο, αν ληφθεί υπόψη ότι το 2022 μόλις 3% του κύκλου εργασιών του ομίλου Coca-Cola HBC αντιστοιχούσε στα αλκοολούχα. Σημειώνεται επίσης ότι η Coca Cola 3ε είναι επίσημος διανομέας στην Ελλάδα αλκοολούχων ποτών των οίκων Edrington, Brown-Forman, Gruppo Campari και Ισιδώρου Αρβανίτου, ενώ εισήλθε και στην κατηγορία μπίρας, μέσω αποκλειστικής, μακροπρόθεσμης συμφωνίας με την AB InBev, τη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Coca-Cola ανακοίνωσε χθες κέρδη για το γ’ τρίμηνο πάνω από τις εκτιμήσεις, αναβαθμίζοντας παράλληλα το guidance για το 2023. Ειδικότερα, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ανά μετοχή 71 σεντς, από 65 σεντς ανά μετοχή έναν χρόνο πριν, με καθαρές πωλήσεις αυξημένες κατά 8%, στα 12 δισ. δολάρια. Οι μέσες τιμές πώλησης αυξήθηκαν κατά 9%, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2%. Ειδικά στην περιοχή της Ευρώπης και Μέσης Ανατολής ο όγκος των κιβωτίων μειώθηκε κατά 1%, καθώς η αύξηση της ζήτησης νερού, καφέ και τσαγιού υπεραντισταθμίστηκε από τις μειώσεις σε άλλες κατηγορίες ποτών, ενώ οι τιμές αυξήθηκαν κατά 19%, με περίπου το ένα τρίτο να οφείλεται στη συνεχιζόμενη επίδραση της τιμολόγησης σε υπερπληθωριστικές αγορές, σύμφωνα με την εταιρεία.
Η Coca-Cola αναθεώρησε τις προβλέψεις της και αναμένει πλέον αύξηση των οργανικών εσόδων της τάξης του 10% έως 11% για το 2023, ανεβάζοντας τον πήχη σε σχέση με τη προηγούμενη πρόβλεψή της για αύξηση 8% έως 9%. Προβλέπει επίσης κέρδη ανά μετοχή αυξημένα μεταξύ 7% και 8%, πάνω από την προηγούμενη πρόβλεψη για αύξηση 5% έως 6%.