THEPOWERGAME
Η πολυεθνική εταιρεία αθλητικών ειδών Puma επέμεινε στις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους και ανακοίνωσε ένα ισχυρότερο από το αναμενόμενο περιθώριο κέρδους τρίτου τριμήνου, καθησυχάζοντας τους επενδυτές και ενισχύοντας τις μετοχές της, αφού το ισχυρότερο ευρώ έπληξε τα τριμηνιαία κέρδη της γερμανικής μάρκας αθλητικών ειδών.
Οι μετοχές της εταιρείας κέρδισαν 4% στις πρώτες συναλλαγές. Η μετοχή υποχώρησε 10% σε μία ημέρα νωρίτερα αυτό το μήνα, αφού οι αναλυτές δήλωσαν ότι τα κέρδη τρίτου τριμήνου της εταιρείας αθλητικών ειδών ενδέχεται να μην ανταποκριθούν στις προσδοκίες της αγοράς λόγω των επιπτώσεων του νομίσματος.
«Ενόψει των αποτελεσμάτων υπήρχε μεγάλη επιφυλακτικότητα, ιδίως όσον αφορά την κορυφαία γραμμή και το περιθώριο κέρδους, αλλά τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα από ό,τι αναμενόταν», δήλωσε ο Damien Lanternier, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην DNCA στο Παρίσι, ο οποίος κατέχει μετοχές της Puma.
Έσοδα 2,31 δισ. ευρώ για την Puma στο τρίμηνο
Τα λειτουργικά κέρδη της Puma διαμορφώθηκαν στα 236,3 εκατ. ευρώ (252,3 εκατ. δολάρια) στο τρίμηνο, από 257,7 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά τα έσοδα ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών με αύξηση φτάνοντας τα 2,31 δισ. ευρώ.
Το μεικτό περιθώριο κέρδους ήταν επίσης ισχυρότερο από το αναμενόμενο, στο 47,1%, από 46,8% πριν από ένα χρόνο. Οι αναλυτές ανέμεναν πτώση του μεικτού περιθωρίου κέρδους.
Η Puma επιβεβαίωσε τον στόχο της για ετήσια λειτουργικά κέρδη μεταξύ 590 και 670 εκατομμυρίων ευρώ, λέγοντας ότι αναμένει «ισχυρή βελτίωση της κερδοφορίας» στο τέταρτο τρίμηνο, βοηθούμενη από τη μείωση του κόστους μάρκετινγκ, προμηθειών και μεταφοράς, παρά το δυσοίωνο σκηνικό για την καταναλωτική ζήτηση.
«Παραμένουμε, ας πούμε, πολύ συντηρητικοί και πολύ επιφυλακτικοί, διότι βλέπουμε απλώς πάρα πολλά κινούμενα μέρη αυτή τη στιγμή στον κόσμο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Arne Freundt σε δημοσιογράφους.
Οι συναλλαγματικές επιδράσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις σε ευρώ, δήλωσε η Puma. Το ευρώ ήταν πολύ ισχυρότερο κατά το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, επηρεάζοντας τη μετατροπή των πωλήσεων σε δολάρια στο εγχώριο νόμισμα της Puma.
Σε συναλλαγματικά προσαρμοσμένους όρους, η περιοχή EMEA ήταν η ισχυρότερη για την Puma με αύξηση 9,9% το τρίτο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αυξήθηκαν κατά 4,6% και οι πωλήσεις στην Αμερική αυξήθηκαν μόλις κατά 2,5%.
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την Puma είναι ότι στις μεγάλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, η αντίληψη της μάρκας της δεν είναι τόσο ισχυρή», δήλωσε ο αναλυτής της Deutsche Bank Adam Cochrane.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Puma προσπαθεί να τοποθετήσει περισσότερα από τα προϊόντα της σε καταστήματα υψηλότερης κατηγορίας, δήλωσε ο Cochrane.
Η συνεργασία με τον Αμερικανό ράπερ A$AP Rocky
Η Puma χρησιμοποιεί επίσης συνεργασίες με διασημότητες για να αναβαθμίσει τη μάρκα της στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανακοινώνοντας τον Αμερικανό ράπερ A$AP Rocky ως δημιουργικό διευθυντή για τη συνεργασία της με τη Formula 1, καθώς ο αθλητικός κόσμος εμπλέκεται όλο και περισσότερο με τη μουσική και τον πολιτισμό.
«Οι συνεργασίες με διασημότητες ήταν πάντα μέρος του DNA της Puma και το έχουν κάνει αρκετά καλά, αλλά αυτό δείχνει επίσης την ιδιαίτερη δύναμη της Puma στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπου είναι σαφώς νούμερο ένα και είναι μια αναπτυσσόμενη κατηγορία», δήλωσε ο Lanternier. Καθώς οι έμποροι λιανικής πώλησης προσπαθούν να ανακάμψουν από την υπεραποθεματοποίηση που οδήγησε σε εκπτώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Puma δήλωσε ότι τα αποθέματά της μειώθηκαν κατά 20,3% σε σύγκριση με το επίπεδό τους στις 30 Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους.