THEPOWERGAME
Μετά από μια σειρά από παραγωγικές ατασθαλίες, οι επενδυτές θα αναρωτηθούν αν τα «προβληματικά παιδιά» της αμερικανικής αεροδιαστημικής – η Boeing, η RTX και η Spirit AeroSystems – μπορούν να περιορίσουν τις οικονομικές απώλειες και να πετύχουν τους στόχους για το τέλος του έτους.
Και οι τρεις εταιρείες αναμένεται να παρουσιάσουν ζημίες στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, καθώς αγωνίζονται να επιλύσουν κατασκευαστικά ελαττώματα στα πιο κερδοφόρα προϊόντα αεροσκαφών και κινητήρων τους.
Η θυγατρική εταιρεία κινητήρων RTX, η Pratt & Whitney, γνωστοποίησε τον Σεπτέμβριο ότι θα χρεωθεί με 3 δισεκατομμύρια δολάρια στο τρίμηνο, αφού σχεδιάζει να αντικαταστήσει εξαρτήματα που περιέχουν μολυσμένη μεταλλική σκόνη σε έως και 700 κινητήρες Geared Turbofan (GTF).
Boeing και Spirit τα προβληματικά παιδιά του κλάδου
Εν τω μεταξύ, η Boeing και η Spirit, προμηθευτές της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας και της ευρωπαϊκής ανταγωνίστριας Airbus. αντιμετωπίζουν μια παράλειψη που αφορούσε κακοτρυπημένες οπές στο 737 MAX της Boeing. Η Boeing επέκτεινε τις επιθεωρήσεις αυτό το μήνα.
Ο αναλυτής της Vertical Research Partners, Rob Stallard, χαρακτήρισε τις εταιρείες ως τα «προβληματικά παιδιά» του κλάδου.
Η RTX αναμένεται να παρουσιάσει ζημίες 24 σεντς ανά απομειωμένη μετοχή έναντι κερδών 94 σεντς πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με τους αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της LSEG.
Η Boeing αναμένεται να παρουσιάσει ζημίες 2,23 δολαρίων ανά diluted μετοχή, έναντι ζημιών 5,49 δολαρίων πριν από ένα χρόνο. Η Spirit αναμένεται να παρουσιάσει ζημίες 1,03 δολάρια ανά μετοχή, έναντι ζημιών 1,22 δολαρίων ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Η RTX, η πρώτη που θα ανακοινώσει αποτελέσματα την Τρίτη, θα αντιμετωπίσει συνεχή έλεγχο σχετικά με το θέμα του κινητήρα GTF.
Οι αναλυτές ανησυχούν ότι οι επισκέψεις στα καταστήματα θα μπορούσαν να τραβήξουν περισσότερο από το αναμενόμενο ή ότι ένας μεγαλύτερος όγκος κινητήρων – ή πρόσθετοι τύποι κινητήρων – θα μπορούσαν να επηρεαστούν, προκαλώντας υψηλότερες αποζημιώσεις στους πελάτες.
«Κάποιες από αυτές τις παραχωρήσεις προς τους πελάτες μπορεί να έρθουν με τη μορφή δωρεάν υπηρεσιών, οι οποίες είναι πιθανότατα κλιμακωτές και μπορεί να τραβήξουν την αναγνώριση μετρητών», δήλωσε ο αναλυτής της Bank of America Ron Epstein.
Οι επενδυτές της Boeing -που αναμένεται να ανακοινώσει αποτελέσματα την Τετάρτη- θα επικεντρωθούν στη δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών το 2023, η οποία σύμφωνα με τις προβλέψεις της αεροναυπηγικής εταιρείας θα τερματίσει μεταξύ 3 και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο στόχος μπορεί να μην είναι πλέον εφικτός εάν η Boeing δεν μπορεί πλέον να επιτύχει τον στόχο της να παραδώσει 400 737 φέτος.
«Φαινόταν ήδη ότι θα ήταν δύσκολο να πετύχουμε την πρόβλεψη για το 2023. Τώρα είναι πιο δύσκολο, ακόμη και στο χαμηλότερο επίπεδο», δήλωσε ο Stallard της Vertical.
Η Spirit, η οποία υποβάλλει εκθέσεις την 1η Νοεμβρίου, έχει ήδη αποκαλύψει προκαταρκτικά αποτελέσματα στο πλαίσιο μιας νέας συμφωνίας τιμών με την Boeing.
Όμως η κλήση για τα κέρδη θα είναι μια δοκιμασία για τον νεοδιορισθέντα προσωρινό διευθύνοντα σύμβουλο Πάτρικ Σάναχαν, πρώην στέλεχος της Boeing και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Spirit, γνωστό για την επίλυση δύσκολων λειτουργικών προβλημάτων.
«Ο διορισμός του Πατ δείχνει ένα πράγμα: την κρισιμότητα της κατάστασης στην Spirit αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Michel Merluzeau, διευθυντής ανάλυσης αεροδιαστημικής στον όμιλο συμβούλων AIR.
Οι επενδυτές θα αναζητήσουν λεπτομέρειες σχετικά με το πώς ο Σάναχαν σχεδιάζει να αποκαταστήσει τον ισολογισμό του ταλαιπωρημένου προμηθευτή και να επαναφέρει την παραγωγή αεροσκαφών σε τροχιά, είπε.