THEPOWERGAME
Το επιχειρηματικό της αποτύπωμα στην Ελλάδα, με τη δημιουργία γραφείων -μετά από την Κρήτη– και σε Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Βόλο, βαθαίνει αυτή την περίοδο η SoftOne. Ταυτόχρονα, η εταιρεία, που έχει ηγετική θέση στην αγορά του business software, μεθοδεύει 2 ή και 3 εξαγορές εντός του 2024, τόσο στην ελληνική αγορά όσο και σε αυτή της ΝΑ Ευρώπης, με έμφαση τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, όπου έχει ήδη έντονη εμπορική παρουσία.
Όσον αφορά την Κρήτη, η SoftOne, η οποία βρίσκεται υπό την ομπρέλα του Olympia Group, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, θέλει να δημιουργήσει ένα συνολικό οικοσύστημα, διαβλέποντας προοπτικές ανάπτυξης από το διογκούμενο κύμα ψηφιοποίησης στο νησί, ειδικά στον τομέα του τουρισμού.
Η επέκταση στην Κρήτη, με την ανάπτυξη τοπικού γραφείου και δικτύου συνεργατών, έγινε τον Ιούνιο, όταν η SoftOne προχώρησε στην εξαγορά του 100% των μετοχών της κρητικής AppSoft Software and Services ΑΕ, με έδρα το Ηράκλειο, η οποία δραστηριοποιείται στη διάθεση μηχανογραφικών λύσεων και προϊόντων business software.
«Ο λόγος που επενδύουμε στην Κρήτη είναι η μεγάλη ανάπτυξη που παρουσιάζει η συγκεκριμένη περιφέρεια: είναι δεύτερη σε ρυθμό ανάπτυξης, έχει επανέλθει στην κανονικότητα μετά την COVID 19, έχει μεγάλα έργα υποδομών και σημαντικές υποδομές ψηφιακής συνδεσιμότητας» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της SoftOne, Πάνος Μαρτίνης, μιλώντας χθες σε ειδική εκδήλωση, στο Ηράκλειο, για την παρουσίαση του νέου εγχειρήματος στο τοπικό οικοσύστημα των συνεργατών της εταιρείας.
Η δυναμική της Κρήτης
«Η προϊοντική μας φιλοσοφία ταιριάζει στην Κρήτη, η οποία βρίσκεται σε ταχεία διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού» σχολίασε ο CEO της SoftOne. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει στην Κρήτη πάνω από 4.600 εταιρικούς πελάτες, ενώ έχει αύξηση πωλήσεων 30% στο νησί.
«Η προσέγγιση της SoftOne ανταποκρίνεται πλήρως στην ανάγκη των εταιρειών της Κρήτης για ένα σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού που είναι συγκεκριμένο, με ορατά αποτελέσματα και εύκολα υλοποιήσιμο» τόνισε ο κ. Μαρτίνης.
Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, σημαντικό ρόλο στην επιλογή της Κρήτης έπαιξε και το ευρύ δίκτυο καινοτομίας που αναπτύσσει, το νησί με τη συνδρομή της εκεί πανεπιστημιακής κοινότητας. «Μιλάμε για 55.000 φοιτητές και μια εγνωσμένης αξίας ακαδημαϊκή κοινότητα η οποία δυνητικά θα μπορούσε να αποτελέσει δεξαμενή για ταλέντα στον χώρο της πληροφορικής» σημείωσε στο πλαίσιο της ίδιας εκδήλωσης ο επικεφαλής του Ομίλου.
Πανελλαδική εξάπλωση και εξαγορές
Στο μεταξύ, ανάλογες ευκαιρίες με αυτές της Κρήτης βλέπει η εταιρεία και σε αγορές όπως αυτές της Πάτρας, των Ιωαννίνων, της Λάρισας και του Βόλου, με στόχο να δημιουργήσει και εκεί τοπικά οικοσυστήματα, με αιχμή το ευρύ χαρτοφυλάκιο των ψηφιακών λύσεων που παρέχει.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία επενδύει περαιτέρω στην τόνωση της εξωστρέφειάς της, εντατικοποιώντας τη δυναμική που έχει χτίσει η εταιρεία στην αγορά επιχειρηματικού λογισμικού στη ΝΑ Ευρώπη με έμφαση τις αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας.
Μάλιστα, από τις δύο συγκεκριμένες αγορές δεν αποκλείεται να προέλθει και η νέα κίνηση εξαγοράς, που σχεδιάζει η εταιρεία, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας μετέχουν ο Μάρκος Βερέμης του BigPi Venture Capital και επενδυτικός όμιλος υπό τον Franck Cohen.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν χθες τα στελέχη της εταιρείας, η SoftOne ήδη βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με 2-3 εταιρείες στόχους΄, οι οποίες αναμένεται να κλείσουν στο επόμενο έτος.
Οι επενδυτικές κινήσεις της εταιρείας αποδίδουν καρπούς, που αποτυπώνονται και στα μεγέθη της: για το τρέχον έτος προσβλέπει σε τζίρο 50 εκατ.ευρώ από 36 εκατ.ευρώ το 2022 και σε EBITDA 12 εκατ.ευρώ από 8,3 εκατ.ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα. Το δε οικοσύστημα της SoftOne παράγει ήδη αξία 120 εκατ.ευρώ, η οποία αναμένεται ξεπεράσει τα 200 εκατ.ευρώ το 2026.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία αριθμεί 38.000 ERP εταιρείες-πελάτες (σσ το μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική αγορά), ενώ συνολικά 350.000 εταιρείες διασυνδέονται μέσω της SoftOne.