Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,78%
4.5095
AKTR
-2,75%
5.3
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-1,38%
7.15
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
-1,72%
1.715
NOVAL
-0,79%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.12
TITC
-1,68%
40.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,22%
2.255
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+0,67%
0.755
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,35%
1.8455
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,86%
0.692
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,27%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,63%
18.78
ΔΑΑ
+8,04%
8.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-2,05%
1.915
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
2.015
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
-1,01%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,29%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,98%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.08
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.474
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-2,44%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΛΙΦ
-1,65%
4.77
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,79%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.306
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,22%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,44%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-0,70%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.76
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,54%
36.76
ΝΑΚΑΣ
-1,27%
3.1
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
-5,56%
0.374
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,58%
16.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,67%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.02
ΠΑΙΡ
-3,88%
0.966
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,62%
4.73
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,56%
6
ΠΡΟΦ
-1,90%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-1,75%
12.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,10%
4.19
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.75

Σε θέση μάχης για τον προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι

Νέες κινητοποιήσεις ετοιμάζουν στο λιμάνι του Πειραιά οι ναυπηγοεπισκευαστές. Αφορμή αυτή τη φορά αποτελεί η προσπάθεια της ΟΛΠ/Cosco να βγάλει εκτός του προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι τους ναυπηγοεπισκευαστές που αξιοποιούν τον συγκεκριμένα προβλήτα στις εργασίες τους.

Απώτερος στόχος της Cosco είναι να μεταφέρει στο συγκεκριμένο προβλήτα της ΔΕΗ τον παρακείμενο τερματικό σταθμό αυτοκινήτων (car terminal) και να μετατρέψει τον υφιστάμενο προβλήτα του car terminal στον 4ο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα στον Πειραιά.

Η αντίθεση του ΣΕΝΑΒΙ για τον προβλήτα

Αρχικά οι ναυπηγοεπισκευαστές έδωσαν το πράσινο φως στην ΟΛΠ/Cosco για την επέκταση του προβλήτα της ΔΕΗ με στόχο την αξιοποίησή του ως car terminal. Ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), δεν ανέμεναν ότι η ΟΛΠ/Cosco θα αξιώσει την ολοσχερή αποχώρηση των ναυπηγοεπισκευαστών από τον προβλήτα. Αντίθετα ανέμεναν μια από κοινού χρήση, από ναυπηγοεπισκευαστές και την Cosco, προκειμένου να αξιοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα ο συγκεκριμένος προβλήτας.

Μετά την αλλαγή στάσης της ΟΛΠ/Cosco, οι ναυπηγοεπισκευαστές φέρεται να στυλώνουν τα πόδια τους και γι’ αυτό προχωρούν σε κινητοποιήσεις. Οι κινητοποιήσεις περιλαμβάνουν τον αποκλεισμό του προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι, αύριο Πέμπτη 8 Απριλίου. Δεν αποκλείεται ωστόσο να προχωρήσουν ακόμη και στον αποκλεισμό του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) παρόλο που κάτι τέτοιο θεωρείται ενδεχόμενο απομακρυσμένο.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα ο προβλήτας της ΔΕΗ στο Κερατσίνι έχει παραχωρηθεί σε ναυπηγοεπισκευαστές οι οποίοι, κατά κανόνα, επισκευάζουν πλοία και σκάφη. Την κινητοποίηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) στηρίζει το Σωματείο Ναυτικών Πρακτόρων Αττικής – Πειραιώς (ΣΩΝΠΑΠ) και όχι μόνον.

Η κίνηση αυτή του ΣΕΝΑΒΙ αποτελεί ακόμη ένα βήμα κλιμάκωσης της σύγκρουσης μεταξύ ναυπηγοεπισκευταστών και ΟΛΠ/Cosco που ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες και δεν λέει να κοπάσει. Οι ναυπηγοεπισκευαστές αναφέρουν ότι η Cosco στόχο έχει την εξόντωσή τους, προκειμένου η ίδια να αναλάβει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και να δημιουργήσει το δικό της one-stop-shop -όπως αναφέρεται- σε ναυτιλιακές υπηρεσίες. Αν συμβεί όμως αυτό, θα εξαφανιστούν από το Πέραμα περίπου 500 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και άλλες 2.000 επιχειρήσεις που στηρίζουν τη λειτουργία τους.

Συνάντηση του ΟΛΠ και του ΣΕΝΑΒΙ

Την Δευτέρα 29 Μαρτίου έγινε συνάντηση της διοίκησης του ΟΛΠ και του ΣΕΝΑΒΙ με στόχο να βρεθούν κοινά σημεία επαφών, αλλά φαίνεται ότι η συνάντηση δεν οδήγησε πουθενά. Αντίθετα οι αξιώσεις απέναντι στον προβλήτα της ΔΕΗ έριξε «λάδι στην φωτιά» δημιουργώντας ισχυρές αντιδράσεις από την πλευρά των ναυπηγοεπισκευαστών.
Η δημιουργία του 4ου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά από την Cosco έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις, εξαιτίας του ότι βρίσκεται κοντά σε κατοικημένη περιοχή. Η κινεζική εταιρεία ωστόσο θέλει εναγωνίως να διευρύνει την ικανότητα χειρισμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, με τη δημιουργία ενός 4ου προβλήτα που θα ανεβάσει την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε 10 εκατομμύρια από περίπου 6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα.

Κάπου εκεί έχει σκαλώσει και το επενδυτικό σχέδιο της Cosco, η οποία ενώ έχει υποσχεθεί επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές από την σύμβαση παραχώρησης του λιμένα, είναι ζήτημα να έχουν γίνει επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στα τελευταία 4 1/2 χρόνια που ελέγχει το λιμάνι του Πειραιά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!