THEPOWERGAME
Μετά την παράδοση προς χρήση στον ΟΣΕ του τμήματος Οινόη έως Τιθορέα από την ΕΡΓΟΣΕ, παρέχεται πλέον συνεχόμενη σηματοδότηση, με τηλεδιοίκηση στον άξονα από ΣΚΑ (Αθήνα) έως Θεσσαλονίκη και Προμαχώνα, πλην των τμημάτων που καταστράφηκαν από τις πρόσφατες κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias».
Ειδικότερα, η ΕΡΓΟΣΕ παρέδωσε το τελευταίο τμήμα του σύγχρονου ηλεκτρονικού τύπου συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, από Οινόη έως Τιθορέα, με το οποίο ολοκληρώνεται το συμβατικό αντικείμενο της σύμβασης 717.
Παράλληλα, παραδόθηκε και το αναβαθμισμένο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα, εντός του υφιστάμενου χώρου του ΚΕΚ ΣΚΑ.
Μέχρι σήμερα, είχαν παραδοθεί τα εξής τμήματα προς χρήση στον ΟΣΕ, τα οποία και λειτουργούσαν:
4/11/2015, σηματοδότηση στο τμήμα Πλατύ – Θεσσαλονίκη
9/12/2021, τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης
10/12/2021, σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας – Προμαχώνας
1/11/2022, σηματοδότηση στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα
26/7/2023, σηματοδότηση στο τμήμα ΣΚΑ- Οινόη
8/8/2023, σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Πλατύ και τηλεδιοίκηση Λάρισας.
Παληός: Αποφασισμένη η ΕΡΓΟΣΕ να δημιουργήσει ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Παληός σημείωσε σχετικά: «Η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, παρέδωσε προς χρήση το τμήμα σηματοδότησης Οινόη – Τιθορέα και το κέντρο τηλεδιοίκησης στο ΣΚΑ, ολοκληρώνοντας το τελευταίο τμήμα της σύμβασης 717, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έθεσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με δεδομένες τις καταστροφές που άφησαν πίσω τους οι διαδοχικές κακοκαιρίες στη Θεσσαλία, η ΕΡΓΟΣΕ παραμένει διαθέσιμη και αποφασισμένη να κάνει ότι χρειαστεί, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου».
Αναζητείται φόρμουλα συνεργασίας στον σιδηρόδρομο
Ήδη από το Σεπτέμβριο επρόκειτο να συσταθεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ομάδα εργασίας, με επικεφαλής τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων παραγόντων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα του Σιδηροδρομικού Δικτύου.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο υπουργείο, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, υπηρεσιακοί παράγοντες και όπου χρειάζεται και ιδιωτικοί παράγοντες θα δηλώσουν το «παρών», θα κάτσουν στο τραπέζι όλοι μαζί και θα προσπαθήσουν να βρουν λύσεις. Απώτερος σκοπός είναι να υπάρξει μια «ζύμωση γύρω από τα ανοιχτά θέματα» και να θεσμοθετηθεί ο συντονισμός μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.