Γ.Δ.
1539.09 -0,03%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
+0,63%
9.64
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-0,15%
12.92
TITC
+0,56%
44.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.892
ΑΒΕ
-0,22%
0.456
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
0,00%
4.05
ΑΛΦΑ
+0,11%
1.7695
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+2,16%
10.89
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,77%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+0,88%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.94
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.59
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.5
ΔΑΑ
-0,32%
8.072
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,47%
12.87
ΔΟΜΙΚ
-1,02%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
+0,12%
33.28
ΕΚΤΕΡ
+1,14%
1.77
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,67%
2.22
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.53
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.88
ΕΛΧΑ
+0,96%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,26%
1.205
ΕΤΕ
-0,45%
8.436
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+0,32%
2.484
ΕΧΑΕ
+0,63%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
+1,14%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,43%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,93%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.155
ΙΝΤΚΑ
+0,78%
3.245
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.382
ΚΟΥΕΣ
-1,30%
6.08
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
0,00%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-0,56%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-1,33%
2.23
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,29%
34.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.778
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
30.1
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,50%
16.06
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.782
ΟΤΕ
-0,47%
14.88
ΟΤΟΕΛ
+0,89%
11.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
+2,41%
2.55
ΠΕΙΡ
+0,18%
4.373
ΠΕΡΦ
+0,74%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,33%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,57%
5.33
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
-0,55%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.88
ΣΠΙ
0,00%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,97%
1.658
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Θερμαϊκή Οδός: Αποζημίωση 85 εκατ. για την υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης

Το Δημόσιο θα καταβάλει αποζημίωση ύψους 85 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, ένα έργο που πέρασε από… 40 κύματα και έμεινε τελικά στα χαρτιά.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, τα 67,8 εκατ. αφορούν το σύνολο των επιδικασθέντων αποζημιώσεων και τα 17,1 εκατ. τους τόκους.

Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, το έργο… φάντασμα

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης θα ένωνε τη Δυτική Είσοδο της πόλης με τη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου στην ανατολική πλευρά, περνώντας κάτω από τη θάλασσα. Ειδικότερα, το συνολικό μήκος του νέου δρόμου θα ήταν 6,2 χλμ., εκ των οποίων θα ήταν υποθαλάσσια σήραγγα. Στόχος ήταν η σημαντική μείωση του κυκλοφοριακού στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» (ΑΚΤΩΡ, Arhirodon και η ολλανδική Boskalis) αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος το 2005 και το 2006 έπεσαν οι υπογραφές, με τον προϋπολογισμό της σύμβασης να φθάνει τα 480 εκατ. ευρώ. Ακολούθησαν προσφυγές, με έμφαση να δίνεται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου.

Δύο χρόνια αργότερα το 2008 το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε αρνητικά και το 2009 οι τράπεζες που στήριζαν τη χρηματοδότηση του έργου κατήγγειλαν τις Καθορισμένες Δανειακές Συμβάσεις, με τον παραχωρησιούχο να προχωρεί από την πλευρά του σε καταγγελία της σύμβασης, εγείροντας αξιώσεις από το Δημόσιο λόγω αθέτησης της συμφωνίας.

Τι λέει το υπουργείο Υποδομών

Μία χρονίζουσα διαδικασία που αύξησε το κόστος για το ελληνικό δημόσιο, επιλύθηκε με τον βέλτιστο τρόπο. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με βάση το (αριθμ. 1245/23-12-2021) Πρακτικό της Πλήρους Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), αντιμετώπισε οριστικά μία εκκρεμότητα δεκαετιών, η οποία θα δημιουργούσε σημαντική επιπλέον επιβάρυνση για τον Έλληνα φορολογούμενο, σε περίπτωση μη επίλυσής της.

Από το ΝΣΚ ετέθη η υποχρέωση παραίτησης από κάθε ένδικο μέσο, η οποία εκπληρώθηκε τόσο από το Δημόσιο όσο και από τον Παραχωρησιούχο. Το ποσό της αποζημίωσης (85 εκατομμύρια), προκύπτει από το ήδη οφειλόμενο ποσό κατά τους ευνοϊκότερους για το Δημόσιο υπολογισμούς, το οποίο αντιστοιχεί στο κεφάλαιο και τους τόκους αποζημίωσης που επιδικάστηκαν με τις Διαιτητικές Αποφάσεις.

Κρίσιμες ημερομηνίες

  • Ειδικότερα, 12/1/2022 παραιτήθηκε ο Πραχωρησιούχος από τα ένδικα μέσα και κάθε δικαστική αξίωσή του στα δικαστήρια της χώρας
  • 26/1/2022 παραιτήθηκε από όλες τις διαιτητικές του αξιώσεις και αποφάσεις των διαιτητικών Δικαστηρίων
  • 27/1/2022 το ελληνικό Δημόσιο παραιτήθηκε όλων των ενδίκων μέσων
  • 29/9/2023 διαβιβάστηκε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών το σχέδιο έγκρισης της οικονομικής διευθέτησης.
    Παραχωρησιούχος: “ΘΕΡΜΑΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ”

Σύμβαση παραχώρησης: «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!