Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Θερμαϊκή Οδός: Αποζημίωση 85 εκατ. για την υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης

Το Δημόσιο θα καταβάλει αποζημίωση ύψους 85 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, ένα έργο που πέρασε από… 40 κύματα και έμεινε τελικά στα χαρτιά.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, τα 67,8 εκατ. αφορούν το σύνολο των επιδικασθέντων αποζημιώσεων και τα 17,1 εκατ. τους τόκους.

Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, το έργο… φάντασμα

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης θα ένωνε τη Δυτική Είσοδο της πόλης με τη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου στην ανατολική πλευρά, περνώντας κάτω από τη θάλασσα. Ειδικότερα, το συνολικό μήκος του νέου δρόμου θα ήταν 6,2 χλμ., εκ των οποίων θα ήταν υποθαλάσσια σήραγγα. Στόχος ήταν η σημαντική μείωση του κυκλοφοριακού στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» (ΑΚΤΩΡ, Arhirodon και η ολλανδική Boskalis) αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος το 2005 και το 2006 έπεσαν οι υπογραφές, με τον προϋπολογισμό της σύμβασης να φθάνει τα 480 εκατ. ευρώ. Ακολούθησαν προσφυγές, με έμφαση να δίνεται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου.

Δύο χρόνια αργότερα το 2008 το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε αρνητικά και το 2009 οι τράπεζες που στήριζαν τη χρηματοδότηση του έργου κατήγγειλαν τις Καθορισμένες Δανειακές Συμβάσεις, με τον παραχωρησιούχο να προχωρεί από την πλευρά του σε καταγγελία της σύμβασης, εγείροντας αξιώσεις από το Δημόσιο λόγω αθέτησης της συμφωνίας.

Τι λέει το υπουργείο Υποδομών

Μία χρονίζουσα διαδικασία που αύξησε το κόστος για το ελληνικό δημόσιο, επιλύθηκε με τον βέλτιστο τρόπο. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με βάση το (αριθμ. 1245/23-12-2021) Πρακτικό της Πλήρους Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), αντιμετώπισε οριστικά μία εκκρεμότητα δεκαετιών, η οποία θα δημιουργούσε σημαντική επιπλέον επιβάρυνση για τον Έλληνα φορολογούμενο, σε περίπτωση μη επίλυσής της.

Από το ΝΣΚ ετέθη η υποχρέωση παραίτησης από κάθε ένδικο μέσο, η οποία εκπληρώθηκε τόσο από το Δημόσιο όσο και από τον Παραχωρησιούχο. Το ποσό της αποζημίωσης (85 εκατομμύρια), προκύπτει από το ήδη οφειλόμενο ποσό κατά τους ευνοϊκότερους για το Δημόσιο υπολογισμούς, το οποίο αντιστοιχεί στο κεφάλαιο και τους τόκους αποζημίωσης που επιδικάστηκαν με τις Διαιτητικές Αποφάσεις.

Κρίσιμες ημερομηνίες

  • Ειδικότερα, 12/1/2022 παραιτήθηκε ο Πραχωρησιούχος από τα ένδικα μέσα και κάθε δικαστική αξίωσή του στα δικαστήρια της χώρας
  • 26/1/2022 παραιτήθηκε από όλες τις διαιτητικές του αξιώσεις και αποφάσεις των διαιτητικών Δικαστηρίων
  • 27/1/2022 το ελληνικό Δημόσιο παραιτήθηκε όλων των ενδίκων μέσων
  • 29/9/2023 διαβιβάστηκε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών το σχέδιο έγκρισης της οικονομικής διευθέτησης.
    Παραχωρησιούχος: “ΘΕΡΜΑΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ”

Σύμβαση παραχώρησης: «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!