THEPOWERGAME
Η Samsung SDI και η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis σχεδιάζει επένδυση «μαμούθ» ύψους 3.2 δισ. δολαρίων για ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στο Kοκόμο της Ιντιάνα.
Τα εργοστάσια μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων είναι το κλειδί για τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας να κατασκευάσει μοντέλα όπως μια ηλεκτρική έκδοση του φορτηγού Ram και το Dodge muscle car.
Το νέο εργοστάσιο μπαταριών Stellantis είναι το δεύτερο που σχεδιάζεται στο Kοκόμο μέσω μιας κοινοπραξίας μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και της Samsung SDI, που ονομάζεται StarPlus Energy. Τα δύο εργοστάσια αναμένεται να δημιουργήσουν 2.800 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το πρώτο εργοστάσιο με κόστος 2.5 δισ. δολάρια για την StarPlus Energy είναι υπό κατασκευή. Υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει να παράγει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Το δεύτερο εργοστάσιο αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή στις αρχές του 2027.
«Το οικοσύστημα των μπαταριών μας είναι το θεμέλιο της στρατηγικής μας για την ηλεκτροδότηση και οι σπουδαίοι συνεργάτες μας Samsung SDI, η Πολιτεία της Ιντιάνα και η πόλη του Kοκόμο έχουν δημιουργήσει μια συναρπαστική περίπτωση για τον εντοπισμό του έκτου gigafactory μας στο Kοκόμο», είπε ο Μαρκ Στιούαρτ, ο COO της Stellantis στη Βόρεια Αμερική.
Oι συζητήσεις με τα συνδικάτα για τις θέσεις εργασίας στα εργοστάσια μπαταριών
Μάλιστα, σύμφωνα με το CNBC οι ανακοινώσεις έγιναν εν μέσω των συνεχιζόμενων απεργιών στις ΗΠΑ και των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Stellantis και του συνδικάτου United Auto Workers, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του UAW Σον Φέιν, ο οποίος κατάγεται από το Kοκόμο.
Τα εργοστάσια μπαταριών έχουν γίνει ένα από τα κυριότερα θέματα στις διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα του κλάδου, καθώς το UAW θεωρεί τις θέσεις εργασίας σε εργοστάσια παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων ως ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητά του κλάδου. Η General Motors την περασμένη εβδομάδα συμφώνησε να συμπεριλάβει τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στο εθνικό συμβόλαιο της εταιρείας με το συνδικάτο.
Ο πρόεδρος του συνδικάτου, αναμένει τη Stellantis και την Ford Motor να κάνουν το ίδιο συμπεριλαμβάνοντας τους εργαζόμενους στα εργοστάσια μπαταριών με συμβάσεις.
Αντεπιχείρημα των αυτοκινητοβιομηχανιών για τους χαμηλούς μισθούς είναι, πως χρειάζονται κεφάλαια για να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση, η οποία αποτελεί ένα ακόμη ακανθώδες ζήτημα για τους εργαζομένους, για δύο βασικούς λόγους. Χρειάζονται λιγότερα εργατικά χέρια για τη συναρμολόγηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και δεν εμπίπτει η παραγωγή μπαταριών σε εργοστάσια με εργατικά σωματεία.