Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ΟΣΕ: Στα 100 εκατ. οι οφειλές των Hellenic Train και ΣΤΑΣΥ

Σχεδόν 120 εκατ. ευρώ χρωστούσαν στον ΟΣΕ η ιδιωτική εταιρεία Hellenic Train και η κρατική ΣΤΑΣΥ στο τέλος του 2022. Αυτό αναφέρουν οι οικονομικές καταστάσεις του οργανισμού, ο οποίος για άλλη μια χρονιά εμφανίζει μεγάλες ζημίες, παρά τη διαγραφή του προγενέστερου υπέρογκου χρέους του. Συγκεκριμένα, στο τέλος της περασμένης χρονιάς η Hellenic Train όφειλε στον ΟΣΕ το ποσό των 80,3 εκατ. ευρώ και η ΣΤΑΣΥ το ποσό των 37,7 εκατ. ευρώ.

Έκτοτε, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, έχουν αποπληρωθεί στους μήνες που μεσολάβησαν περί τα 20 εκατ. ευρώ. Επομένως, οι απαιτήσεις του ΟΣΕ από τις δύο εταιρείες εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ. Αφορούν δε τέλη πρόσβασης στο δίκτυο του ΟΣΕ αλλά και τέλη χρήσης του σιδηροδρομικού σταθμού του αερολιμένα. Τα χρέη αυτά συσσωρεύτηκαν στην πάροδο των ετών, λένε στελέχη του οργανισμού. Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, η Hellenic Train οφείλει χρήματα κυρίως από τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου του, ενώ η ΣΤΑΣΥ οφείλει τέλη χρήσης του σταθμού στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Μάλιστα, καθώς η ΣΤΑΣΥ δεν καταβάλλει τα ποσά αυτά στον ΟΣΕ, ο ΟΣΕ με τη σειρά του δεν καταβάλλει το αντίστοιχο ποσό στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Σημειώνεται ότι ο σιδηροδρομικός σταθμός στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» χτίστηκε με κεφάλαια του ΔΑΑ και όχι του ΟΣΕ.

Τις οφειλές της Hellenic Tran προς τον ΟΣΕ έχει αμφισβητήσει η διοίκηση της εταιρείας εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου. Όπως αναφέρεται αρμοδίως, η εταιρεία δεν δέχτηκε τον διπλασιασμό των τελών πρόσβασης στο δίκτυο του ΟΣΕ το 2019, μόλις ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε ότι την αύξηση αυτή των τελών έχουν αποδεχτεί τόσο η ΣΤΑΣΥ όσο και οι μικρότεροι πάροχοι σιδηροδρομικού έργου, όπως η Rail Cargo, αλλά και η ρουμανική GFR. H υπόθεση αυτή κατά πάσα πιθανότητα θα καταλήξει στα δικαστήρια, καθώς η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) δεν κατάφερε να την επιλύσει.

Τα αποτελέσματα του ΟΣΕ πέρυσι ήταν βαριά ζημιογόνα για άλλη μια χρονιά. Τα έσοδα διαμορφωθήκαν σε 99,5 εκατ. ευρώ (από 80,9 εκατ. ευρώ το 2021), τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 4,5 εκατ. ευρώ (από ζημίες 5,1 εκατ. ευρώ) και τέλος τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημίες 154,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 193,5 εκατ. ευρώ.

Στελέχη του ΟΣΕ σημείωναν ότι εφόσον καταβληθούν οι απαιτήσεις που έχει, ο ισολογισμός θα ισοσκελιστεί. Τέλος, ο οργανισμός παρουσιάζει ένα μεγάλο κατάλογο έργων αναβάθμισης των σιδηροδρομικών του υποδομών, ύψους 670 εκατ. ευρώ. Ο κατάλογος αυτός ωστόσο, πλέον έχει διευρυνθεί στα 830-850 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συμπεριλάβει τα έργα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία μετά την καταστροφή του Daniel.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!