Γ.Δ.
1550.72 +0,30%
ACAG
-0,66%
5.98
AEM
0,00%
4.5965
BOCHGR
0,00%
5.06
CENER
+2,24%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.08
EVR
+0,68%
1.49
NOVAL
-0,20%
2.47
OPTIMA
+3,24%
13.4
TITC
+0,57%
43.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,50%
1.98
ΑΒΕ
+0,22%
0.461
ΑΔΜΗΕ
+0,38%
2.67
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,71%
4.17
ΑΛΦΑ
0,00%
1.81
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,83%
10.87
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.29
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,71%
1.13
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.758
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΙΟ
+0,99%
6.12
ΒΙΟΚΑ
-0,54%
1.855
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.52
ΒΙΟΤ
+1,77%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+5,41%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,69%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.46
ΔΑΑ
+0,94%
8.58
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,68%
13.27
ΔΟΜΙΚ
-2,01%
2.685
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,58%
1.925
ΕΕΕ
+1,08%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+0,11%
1.78
ΕΛΒΕ
+3,92%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.2
ΕΛΛ
+0,35%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.26
ΕΛΠΕ
+0,54%
7.47
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.784
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-0,05%
8.386
ΕΥΑΠΣ
-1,47%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,33%
2.438
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.965
ΙΑΤΡ
0,00%
1.9
ΙΚΤΙΝ
+0,43%
0.3515
ΙΛΥΔΑ
-1,14%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.18
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.068
ΙΝΤΕΚ
+1,33%
6.1
ΙΝΤΕΤ
+2,25%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.145
ΚΑΡΕΛ
+1,83%
334
ΚΕΚΡ
-0,72%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.451
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.18
ΚΡΙ
+1,61%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
-1,50%
0.856
ΛΑΜΔΑ
-0,57%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
-6,67%
0.252
ΛΟΓΟΣ
+1,25%
1.62
ΛΟΥΛΗ
+4,84%
3.25
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.6
ΜΙΓ
+0,52%
2.895
ΜΙΝ
+2,00%
0.51
ΜΟΗ
+1,12%
21.58
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,51%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+3,14%
2.3
ΜΠΤΚ
+9,30%
0.705
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
34.68
ΝΑΚΑΣ
+1,94%
3.16
ΝΑΥΠ
+1,55%
0.788
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,74%
27.4
ΟΛΠ
-2,59%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
-1,61%
16.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,88%
0.804
ΟΤΕ
+0,13%
14.88
ΟΤΟΕΛ
-1,25%
11.04
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
+0,39%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
4.45
ΠΕΡΦ
+2,04%
5.5
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.2
ΠΛΑΘ
-0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+5,62%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.262
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
+0,88%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+2,47%
5.8
ΣΠΙ
-1,32%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-0,99%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,96%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+0,65%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-5,24%
0.199
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.1
ΧΑΙΔΕ
+17,09%
0.685

ΟΣΕ: Στα 100 εκατ. οι οφειλές των Hellenic Train και ΣΤΑΣΥ

Σχεδόν 120 εκατ. ευρώ χρωστούσαν στον ΟΣΕ η ιδιωτική εταιρεία Hellenic Train και η κρατική ΣΤΑΣΥ στο τέλος του 2022. Αυτό αναφέρουν οι οικονομικές καταστάσεις του οργανισμού, ο οποίος για άλλη μια χρονιά εμφανίζει μεγάλες ζημίες, παρά τη διαγραφή του προγενέστερου υπέρογκου χρέους του. Συγκεκριμένα, στο τέλος της περασμένης χρονιάς η Hellenic Train όφειλε στον ΟΣΕ το ποσό των 80,3 εκατ. ευρώ και η ΣΤΑΣΥ το ποσό των 37,7 εκατ. ευρώ.

Έκτοτε, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, έχουν αποπληρωθεί στους μήνες που μεσολάβησαν περί τα 20 εκατ. ευρώ. Επομένως, οι απαιτήσεις του ΟΣΕ από τις δύο εταιρείες εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ. Αφορούν δε τέλη πρόσβασης στο δίκτυο του ΟΣΕ αλλά και τέλη χρήσης του σιδηροδρομικού σταθμού του αερολιμένα. Τα χρέη αυτά συσσωρεύτηκαν στην πάροδο των ετών, λένε στελέχη του οργανισμού. Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, η Hellenic Train οφείλει χρήματα κυρίως από τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου του, ενώ η ΣΤΑΣΥ οφείλει τέλη χρήσης του σταθμού στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Μάλιστα, καθώς η ΣΤΑΣΥ δεν καταβάλλει τα ποσά αυτά στον ΟΣΕ, ο ΟΣΕ με τη σειρά του δεν καταβάλλει το αντίστοιχο ποσό στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Σημειώνεται ότι ο σιδηροδρομικός σταθμός στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» χτίστηκε με κεφάλαια του ΔΑΑ και όχι του ΟΣΕ.

Τις οφειλές της Hellenic Tran προς τον ΟΣΕ έχει αμφισβητήσει η διοίκηση της εταιρείας εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου. Όπως αναφέρεται αρμοδίως, η εταιρεία δεν δέχτηκε τον διπλασιασμό των τελών πρόσβασης στο δίκτυο του ΟΣΕ το 2019, μόλις ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε ότι την αύξηση αυτή των τελών έχουν αποδεχτεί τόσο η ΣΤΑΣΥ όσο και οι μικρότεροι πάροχοι σιδηροδρομικού έργου, όπως η Rail Cargo, αλλά και η ρουμανική GFR. H υπόθεση αυτή κατά πάσα πιθανότητα θα καταλήξει στα δικαστήρια, καθώς η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) δεν κατάφερε να την επιλύσει.

Τα αποτελέσματα του ΟΣΕ πέρυσι ήταν βαριά ζημιογόνα για άλλη μια χρονιά. Τα έσοδα διαμορφωθήκαν σε 99,5 εκατ. ευρώ (από 80,9 εκατ. ευρώ το 2021), τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 4,5 εκατ. ευρώ (από ζημίες 5,1 εκατ. ευρώ) και τέλος τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημίες 154,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 193,5 εκατ. ευρώ.

Στελέχη του ΟΣΕ σημείωναν ότι εφόσον καταβληθούν οι απαιτήσεις που έχει, ο ισολογισμός θα ισοσκελιστεί. Τέλος, ο οργανισμός παρουσιάζει ένα μεγάλο κατάλογο έργων αναβάθμισης των σιδηροδρομικών του υποδομών, ύψους 670 εκατ. ευρώ. Ο κατάλογος αυτός ωστόσο, πλέον έχει διευρυνθεί στα 830-850 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συμπεριλάβει τα έργα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία μετά την καταστροφή του Daniel.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!