THEPOWERGAME
Πάνω από 12,5 δολάρια έχει χάσει τον τελευταίο χρόνο η μετοχή της General Mills στο NYSE, ως αποτέλεσμα της πτώσης του όγκου πωλήσεων και της κερδοφορίας της, μια τάση που ακολουθούν και στην Ελλάδα τα μεγέθη του αμερικανικού κολοσσού των τροφίμων.
Στον απόηχο της μειωμένης ζήτησης ορισμένων προϊόντων της, λόγω κυρίως υψηλών τιμών, η General Mills βρίσκεται σε κλοιό πιέσεων ενώ ειδικότερα στην Ελλάδα γνώρισε σημαντική πτώση λόγω μείωσης της ζήτησης σε προϊόντα μεξικάνικης κουζίνας (Old el Paso), προϊόντα ζύμης (Pillsbury) και μπάρες δημητριακών (Nature Valley).
Με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό για την οικονομική χρήση που έκλεισε 31 Μαΐου 2022 η General Mills εμφανίζει μείωση στην εσωτερική αγορά περίπου 2,7 εκατ. ευρώ ή 23,06% σε σύνολο πωλήσεων 69,2 εκατ. ευρώ και με τα 60 εκατ. ευρώ να αφορούν εξαγωγές που απορροφά σχεδόν στο σύνολό τους ο μητρικός όμιλος. Σημειώνεται ότι το 2022 οι συνολικές πωλήσεις της General Mills στην Ελλάδα σημείωσαν μείωση κατά 4,14%, κυρίως λόγω της πτώσης στην εσωτερική αγορά καθώς η μείωση στις εξαγωγές είναι περίπου 232 χιλιάδες ή 0,38%. Μάλιστα εκτιμάται ότι η τάση αυτή διατηρείται και στη χρήση που έληξε τον Μάιο του 2023 σε σχέση με το 2022. Συνεπώς, και η κερδοφορία εκτιμάται ότι κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα.
Την προηγούμενη χρονιά τα μικτά κέρδη, που αποτελούν το 10,66% των πωλήσεων μειώθηκαν κατά 23,8% σε 7,3 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,1 εκατ. ευρώ το 2022 από 3 εκατ. ευρώ το 2021 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διατηρήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα, ήτοι 2,162 εκατ. ευρώ από 2,188 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η εταιρεία, κατά την οικονομική χρήση που έληξε 31 Μαΐου 2022, παρουσίασε θετικό κεφάλαιο κίνησης, σε αντίθεση με την προηγούμενη χρήση όπου το κεφάλαιο κίνησης ήταν αρνητικό κατά 1,988 εκατ. ευρώ λόγω της υλοποίησης του επενδυτικού της προγράμματος. Στο πλαίσιο δανειακής σύμβασης με την General Mills Swiss Finance Sarl, που ανανεώθηκε με ημερομηνία αποπληρωμής 30 Μαΐου 2026, εξασφάλισε πρόσθετη χρηματοδότηση 5 εκατ. ευρώ ενώ το δάνειο ανέρχεται σε 25 εκατ. ευρώ κι έχει ταξινομηθεί στις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις.
Η νέα στρατηγική
Υπενθυμίζεται ότι στο εργοστάσιο της General Mills στην Ελλάδα σημειώθηκαν αλλαγές τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της πολυεθνικής να πουλήσει τα ευρωπαϊκά προϊόντα ζύμης και να εστιάσει σε προϊόντα για μεξικάνικο φαγητό, premium παγωτά και snack bars. Έτσι, στην Ελλάδα, που η General Mills είναι πιο γνωστή για τα προϊόντα ζύμης με το σήμα Pillsbury, κατάργησε στο εργοστάσιο των Οινοφύτων μια παραγωγική γραμμή για γλάσο και την αντικατέστησε από μία νέα γραμμή τορτίγιας. Πέρυσι τον Μάρτιο πραγματοποιήθηκε η πώληση του εξοπλισμού που αφορά στην παραγωγή ζύμης συντήρησης στην γαλλική Cerealia Lievin στο πλαίσιο της παγκόσμιας συμφωνίας. Το τίμημα της πώλησης προσδιορίστηκε στα 2 εκατ. δολ. και το αποτέλεσμα που προέκυψε για την ελληνική θυγατρική ήταν κέρδος 161.278,12 ευρώ. Βάσει της σύμβασης πώλησης ο εξοπλισμός θα παραμείνει στις εγκαταστάσεις της εταιρείας έως τον Δεκέμβριο και έναντι χρέωσης με μηνιαία αμοιβή 16,6 χιλιάδων δολαρίων για τη χρησιμοποίηση τους.