THEPOWERGAME
Συκοφαντικά χαρακτηρίζει η εταιρεία «Γρηγόρης» τα όσα ανακριβή κυκλοφορούν στα social media αναφορικά με θυγατρική της εταιρεία που έχει αναλάβει την εστίαση σε 95 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Σε ανακοίνωσή της ξεκαθαρίζει ότι ο διαγωνισμός ανάθεσης δεν ήταν σε καμία περίπτωση «φωτογραφικός και χαριστικός». Όπως αναφέρει η μισθώτρια εταιρεία που προέκυψε από τον διαγωνισμό «αναλαμβάνει την ευθύνη να διαθέτει σε 95 Αρχαιολογικούς Χώρους, Μουσεία και Μνημεία, προϊόντα ή και υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Έχει ιδιαίτερη σημασία ότι μέχρι τώρα, σε 78 από αυτά οι επισκέπτες δεν είχαν τη δυνατότητα ούτε νερό να πιούν. Γιατί προφανώς δεν είχαν εμπορικό ενδιαφέρον. Αυτός είναι και λόγος που η διακήρυξη του διαγωνισμού αφορούσε ουσιαστικά μόνο μεγάλες επιχειρήσεις με οικονομική ευρωστία».
Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι οποιαδήποτε αλλαγή στους χώρους εστίασης εντός των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων γίνεται με βάση του τι προβλέπεται ρητά στον διαγωνισμό ανάθεσης. «Για να απαντήσουμε στα όσα ευφάνταστα λέγονται, κανένα εστιατόριο δεν θα γίνει κυλικείο και κανένα καφέ Μουσείου δεν θα μετατραπεί σε fast food. Να τονίσουμε επίσης ότι σε όποιους χώρους οργανώνονταν πολιτιστικές εκδηλώσεις, το πλάνο μας λέει ότι θα συνεχίσουν κανονικά» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η ανακοίνωση από την εταιρεία «Γρηγόρης»
Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε δημοσιεύσεις και αναρτήσεις στα Κοινωνικά Δίκτυα, που αφορούν στα σημεία εστίασης σε 95 Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία από την εταιρεία “Κλασικοί Δρόμοι”, που είναι θυγατρική της “Γρηγόρης”. Κυρίως από έλλειψη πληροφόρησης και εν μέρει από πηγές παραπληροφόρησης, δημιουργούνται εντυπώσεις που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.
Παρακάτω αναφέρουμε τους μύθους που έχουν κυκλοφορήσει και απαντάμε ευθέως ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρερμηνειών:
- Μύθος 1ος: “Ο διαγωνισμός ανατέθηκε με φωτογραφικό και χαριστικό τρόπο”. Η απάντησή μας είναι ότι πρόκειται για ανακριβέστατη υπόθεση και συκοφαντική κρίση. Στη διαδικασία του Υπουργείου Πολιτισμού συμμετείχαν τέσσερις υποψήφιοι και η σχετική επιτροπή επέλεξε τον ανάδοχο με βάση τα κριτήρια του διαγωνισμού. Ήμασταν οι μόνοι που συμμετείχαμε και για τις 3 ομάδες και αναλάβαμε να καταβάλουμε 1,5 εκατ. ευρώ ετήσιο ενοίκιο, όταν μέχρι σήμερα ο κρατικός φορέας που έχει την ευθύνη των χώρων (ΟΔΑΠ) εισέπραττε υποπολλαπλάσια χρήματα, αν όντως τα εισέπραττε. Το κυριότερο όμως αφορά τις υποχρεώσεις της μισθώτριας: Αναλαμβάνει την ευθύνη να διαθέτει σε 95 Αρχαιολογικούς Χώρους, Μουσεία και Μνημεία, προϊόντα ή και υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Έχει ιδιαίτερη σημασία ότι μέχρι τώρα, σε 78 από αυτά οι επισκέπτες δεν είχαν τη δυνατότητα ούτε νερό να πιούν. Γιατί προφανώς δεν είχαν εμπορικό ενδιαφέρον. Αυτός είναι και λόγος που η διακήρυξη του διαγωνισμού αφορούσε ουσιαστικά μόνο μεγάλες επιχειρήσεις με οικονομική ευρωστία.
- Μύθος 2ος: “Θα γίνει υποβάθμιση των χώρων και των υπηρεσιών από τους νέους φορείς”. Η απάντησή μας είναι ότι δεν έχει καμιά βάση αυτή η αυθαίρετη κρίση. Στους ελάχιστους από τους 17 χώρους που λειτουργούσε επιχείρηση εστίασης με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, η νέα διαχείριση θα διατηρήσει και θα επεκτείνει αυτά τα χαρακτηριστικά. Η φήμη ότι θα μπει επιγραφή “Γρηγόρης” σε οποιοδήποτε Αρχαιολογικό χώρο και Μουσείο, είναι εκτός πραγματικότητας. Οι “Κλασικοί Δρόμοι” δημιουργήθηκαν για να ενισχύσουν την ποιότητα των υπηρεσιών αντίστοιχα με τη σημασία των Αρχαιολογικών και Μουσειακών χώρων, με βάση πάντοτε και τους όρους του δημόσιου διαγωνισμού. Για να απαντήσουμε στα όσα ευφάνταστα λέγονται, κανένα εστιατόριο δεν θα γίνει κυλικείο και κανένα καφέ Μουσείου δεν θα μετατραπεί σε fast food. Να τονίσουμε επίσης ότι σε όποιους χώρους οργανώνονταν πολιτιστικές εκδηλώσεις, το πλάνο μας λέει ότι θα συνεχίσουν κανονικά.
- Μύθος 3ος: “Η νέα επιχείρηση διαχείρισης των χώρων εστίασης των Μουσείων θα ξεσπιτώσει τις μικρές επιχειρήσεις που μέχρι τώρα είχαν την ευθύνη της εστίασης”. Η απάντησή μας είναι ότι αυτό δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Στις ελάχιστες περιπτώσεις που υπήρχε ήδη κάποια μονάδα εστίασης σε Αρχαιολογικό Χώρο ή Μουσείο και εφόσον οι παρεχόμενες υπηρεσίες ήταν ικανοποιητικές, επιδιώξαμε τη συνεργασία, ώστε οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες μισθωτές να λειτουργήσουν ξανά το σημείο. Πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του ΟΔΑΠ που γνωρίζει αν υπάρχουν οικονομικές ή άλλες εκκρεμότητες με αυτούς τους επιχειρηματίες. Συγκεκριμένα, για τις αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει για το εστιατόριο του Βυζαντινού Μουσείου στη Θεσσαλονίκη, ενημερώνουμε ότι έχουν γίνει πολλές επαφές με το νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας και σε όλες εξέφρασε την επιθυμία του να αποχωρήσει. Είχε ζητήσει μόνο να παραμείνει έως τις 7 Οκτωβρίου για να ολοκληρώσει κάποιες προγραμματισμένες εκδηλώσεις, το οποίο και έγινε δεκτό. Αυτά είναι τα γεγονότα. Κλείνοντας, προσκαλούμε όλους να ελέγξουν τη δέσμευση που αναλαμβάνουμε: Το πλάνο μας προβλέπει αναβάθμιση των χώρων, των υποδομών και των υπηρεσιών, με τρόπο που θα ικανοποιεί τους επισκέπτες των αρχαιολογικών χώρων και Μουσείων και θα ενισχύει την εικόνα της χώρας στον τομέα της φιλοξενίας και της διαφύλαξης της πολιτισμικής μας κληρονομιάς.