Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Capotorto: Να βάλει πλάτη το ελληνικό κράτος για να σωθεί η Hellenic Train

Υπό προϋποθέσεις θα στηρίξει την ελληνική εταιρεία Hellenic Train ο ιταλικός όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane (FSI). Αυτό είπε ο επικεφαλής της Hellenic Train, Maurizio Capotorto, στους συνδικαλιστές της επιχείρησης πριν από λίγο και κάλεσε το Ελληνικό Δημόσιο να βάλει πλάτη στη διάσωση της επιχείρησης εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου.

Ο επικεφαλής της Hellenic Train υποστήριξε ότι απαιτείται μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης, χωρίς ωστόσο να εξειδικεύσει σε μέτρα. Κάλεσε, ωστόσο, το Ελληνικό Δημόσιο να ανταποκριθεί στην ανάγκη της εταιρείας σε ρευστό και να αποπληρώσει όλες τις οφειλές του προς την ίδια. Η εταιρεία, προς την κατεύθυνση αυτήν, κατέθεσε όλα τα αιτήματα αποπληρωμής του Ελληνικού Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων όλων των εκπτώσεων που πραγματοποιούνται από το Δημόσιο σε ομάδες ευπαθών (ΑΜΕΑ), στρατεύσιμοι, μαθητές κ.λπ. Αν αποπληρωθούν οι οφειλές αυτές, τότε η μητρική εταιρεία FSI θα συνεχίσει να στηρίζει τη θυγατρική της στην Ελλάδα.

Οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτησαν περισσότερη ενημέρωση σχετικά με τα οικονομικά της εταιρείας. Για τον λόγο αυτόν συμφωνήθηκε ένα νέο ραντεβού στο τέλος της εβδομάδας, προκειμένου να παρασχεθούν όλα τα στοιχεία.

Όλα δείχνουν ότι η ελληνική εταιρεία εκτέλεσης σιδηροδρομικών μεταφορών προσανατολίζεται σε μείωση προσωπικού και μείωση εν γένει του λειτουργικού κόστους. Τα μέτρα αυτά θα έρθουν σταδιακά και φυσικά θα είναι αντίστοιχα της στήριξης που θα δοθεί, τόσο από τον μέτοχο της FSI, όσο και από τον μεγάλο πελάτη που λέγεται Ελληνικό Δημόσιο.

Πάντως, πρέπει να επισημανθεί ότι είναι μεγάλες οι οφειλές του Ελληνικού Δημοσίου στην Hellenic Train, αλλά ταυτόχρονα θεωρείται ότι είναι και μεγάλες οι οφειλές της τελευταίας προς το Ελληνικό Δημόσιο. Συγκεκριμένα, υπάρχουν οφειλές της Hellenic Train προς τον ΟΣΕ για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου του -τα γνωστά τέλη πρόσβασης- και προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ, από μισθώματα τροχαίου υλικού (ηλεκτράμαξες, ντηζελαμαξες, βαγόνια κ.λπ.).

Η εικόνα μάλιστα για τις οφειλές είναι ασαφής, καθώς ποτέ καμία ενδιαφερόμενη πλευρά δεν έχει δημοσιοποιήσει τις οφειλές της ή τις απαιτήσεις της. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι δεδομένης της κρίσης στην Hellenic Train, το Ελληνικό Δημόσιο και ειδικότερα η ηγεσία του υπ. Υποδομών και Μεταφορών πρέπει να συμβάλει στο ξεκαθάρισμα των λογαριασμών στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο το συντομότερο δυνατόν.

Η επίσημη ανακοίνωση των σωματείων

Μόλις πραγματοποιήθηκε η συνάντηση που είχαν τα σωματεία με τη διοίκηση της Hellenic Train, η οποία μας ενημέρωσε για την άσχημη κατάσταση που βρίσκεται η εταιρεία, μετά και την καταστροφική πλημμύρα, που επέφερε προβλήματα στον σιδηρόδρομο.

Τα σωματεία ζήτησαν αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να αποδεχτεί σε καμία περίπτωση να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ό,τι απορρέει από την ισχύουσα ΣΣΕ.

Τέλος, τα σωματεία θα ζητήσουν άμεσα συνάντηση με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα τα οποία έχουν ανακύψει στον σιδηρόδρομο.

Θεωρούμε αυτονόητη και αναγκαία τη συνεννόηση μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών και των αρμοδίων υπουργείων.

ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ

ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Π.Ε.Π.Ε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!