Γ.Δ.
1415.5 +0,60%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
+0,20%
9.82
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,10%
2.69
OPTIMA
-0,17%
11.88
TITC
+0,70%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,43%
1.412
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-1,37%
0.72
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+0,90%
1.574
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,15%
11.39
ΑΣΚΟ
+1,69%
3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,75%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,36%
11.22
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+0,13%
31.54
ΕΚΤΕΡ
-0,48%
4.18
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,57%
2.32
ΕΛΛ
+1,12%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,77%
7.9
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,65%
1.872
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+2,38%
1.29
ΕΤΕ
-0,03%
7.696
ΕΥΑΠΣ
+1,30%
3.12
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,35%
2.042
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.84
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.3585
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.735
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+2,41%
1.19
ΙΝΤΕΚ
+1,27%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-2,47%
1.185
ΙΝΤΚΑ
+2,17%
3.3
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+1,10%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.232
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,89%
11.35
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
-0,23%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-1,49%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
0.8
ΜΕΒΑ
+1,02%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,22%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,52%
23.18
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
+1,11%
2.735
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,20%
27.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,58%
3.41
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,41%
35.96
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,79%
25.5
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.47
ΟΠΑΠ
+1,02%
14.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,55%
0.907
ΟΤΕ
+1,33%
13.74
ΟΤΟΕΛ
-1,05%
11.28
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,80%
3.546
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.22
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.82
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,65%
4.61
ΡΕΒΟΙΛ
+3,00%
2.06
ΣΑΡ
-0,18%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,61%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,31%
19.57
ΤΖΚΑ
-1,08%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+1,29%
3.92
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Capotorto: Να βάλει πλάτη το ελληνικό κράτος για να σωθεί η Hellenic Train

Υπό προϋποθέσεις θα στηρίξει την ελληνική εταιρεία Hellenic Train ο ιταλικός όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane (FSI). Αυτό είπε ο επικεφαλής της Hellenic Train, Maurizio Capotorto, στους συνδικαλιστές της επιχείρησης πριν από λίγο και κάλεσε το Ελληνικό Δημόσιο να βάλει πλάτη στη διάσωση της επιχείρησης εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου.

Ο επικεφαλής της Hellenic Train υποστήριξε ότι απαιτείται μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης, χωρίς ωστόσο να εξειδικεύσει σε μέτρα. Κάλεσε, ωστόσο, το Ελληνικό Δημόσιο να ανταποκριθεί στην ανάγκη της εταιρείας σε ρευστό και να αποπληρώσει όλες τις οφειλές του προς την ίδια. Η εταιρεία, προς την κατεύθυνση αυτήν, κατέθεσε όλα τα αιτήματα αποπληρωμής του Ελληνικού Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων όλων των εκπτώσεων που πραγματοποιούνται από το Δημόσιο σε ομάδες ευπαθών (ΑΜΕΑ), στρατεύσιμοι, μαθητές κ.λπ. Αν αποπληρωθούν οι οφειλές αυτές, τότε η μητρική εταιρεία FSI θα συνεχίσει να στηρίζει τη θυγατρική της στην Ελλάδα.

Οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτησαν περισσότερη ενημέρωση σχετικά με τα οικονομικά της εταιρείας. Για τον λόγο αυτόν συμφωνήθηκε ένα νέο ραντεβού στο τέλος της εβδομάδας, προκειμένου να παρασχεθούν όλα τα στοιχεία.

Όλα δείχνουν ότι η ελληνική εταιρεία εκτέλεσης σιδηροδρομικών μεταφορών προσανατολίζεται σε μείωση προσωπικού και μείωση εν γένει του λειτουργικού κόστους. Τα μέτρα αυτά θα έρθουν σταδιακά και φυσικά θα είναι αντίστοιχα της στήριξης που θα δοθεί, τόσο από τον μέτοχο της FSI, όσο και από τον μεγάλο πελάτη που λέγεται Ελληνικό Δημόσιο.

Πάντως, πρέπει να επισημανθεί ότι είναι μεγάλες οι οφειλές του Ελληνικού Δημοσίου στην Hellenic Train, αλλά ταυτόχρονα θεωρείται ότι είναι και μεγάλες οι οφειλές της τελευταίας προς το Ελληνικό Δημόσιο. Συγκεκριμένα, υπάρχουν οφειλές της Hellenic Train προς τον ΟΣΕ για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου του -τα γνωστά τέλη πρόσβασης- και προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ, από μισθώματα τροχαίου υλικού (ηλεκτράμαξες, ντηζελαμαξες, βαγόνια κ.λπ.).

Η εικόνα μάλιστα για τις οφειλές είναι ασαφής, καθώς ποτέ καμία ενδιαφερόμενη πλευρά δεν έχει δημοσιοποιήσει τις οφειλές της ή τις απαιτήσεις της. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι δεδομένης της κρίσης στην Hellenic Train, το Ελληνικό Δημόσιο και ειδικότερα η ηγεσία του υπ. Υποδομών και Μεταφορών πρέπει να συμβάλει στο ξεκαθάρισμα των λογαριασμών στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο το συντομότερο δυνατόν.

Η επίσημη ανακοίνωση των σωματείων

Μόλις πραγματοποιήθηκε η συνάντηση που είχαν τα σωματεία με τη διοίκηση της Hellenic Train, η οποία μας ενημέρωσε για την άσχημη κατάσταση που βρίσκεται η εταιρεία, μετά και την καταστροφική πλημμύρα, που επέφερε προβλήματα στον σιδηρόδρομο.

Τα σωματεία ζήτησαν αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να αποδεχτεί σε καμία περίπτωση να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ό,τι απορρέει από την ισχύουσα ΣΣΕ.

Τέλος, τα σωματεία θα ζητήσουν άμεσα συνάντηση με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα τα οποία έχουν ανακύψει στον σιδηρόδρομο.

Θεωρούμε αυτονόητη και αναγκαία τη συνεννόηση μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών και των αρμοδίων υπουργείων.

ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ

ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Π.Ε.Π.Ε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!