Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Sephora: Η νέα πολιτική εκπτώσεων και το άλμα των πωλήσεων 

Με άλμα 58% στις πωλήσεις του πρώτου τετραμήνου του 2023 η Sephora έκανε μια καλή εκκίνηση φέτος, με αποτύπωμα και στα περιθώρια κέρδους που ενισχύθηκαν παρά την απόφαση της εταιρείας να αλλάξει εμπορική πολιτική και να προχωρήσει σε μικρή μείωση των εκπτώσεων.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία, που διαθέτει δίκτυο 34 καταστημάτων με 333 άτομα προσωπικό συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης, καθώς το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της και στο τέλος της χρήσης 2022 ήταν κατώτερο από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου της και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 119 του ν. 4548/2018. Η διοίκηση πάντως εκτιμά ότι η σχέση ιδίων κεφαλαίων προς το μετοχικό κεφάλαιο θα αποκατασταθεί και λαμβάνει μέτρα.

Το α’ τετράμηνο του 2023

Σύμφωνα με στοιχεία της Sephora Greece, που αναπτύσσει το ομώνυμο δίκτυο καταστημάτων καλλυντικών, ως μέλος του γαλλικού ομίλου Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), στο πρώτο τετράμηνο του 2023 το μεικτό κέρδος αυξήθηκε στο 46% από 44% στο αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς. Επιπλέον, το καθαρό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σε 38% το 2023 από 31% το 2022, γεγονός που οφείλεται στην πολιτική μείωσης των εκπτώσεων, η οποία πάντως δεν επηρέασε τις πωλήσεις. Σημειώνεται ότι η αύξηση του μεικτού κέρδους την συγκεκριμένη περίοδο αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εξόδων ενώ το ποσοστό επί του τζίρου του καθαρού αποτελέσματος ανήλθε σε 3,2% από 16,3% το 2022.

Οι επιδόσεις το 2022

Στο σύνολο της χρήσης 2022 η Sephora εμφάνισε πωλήσεις 54,4 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 40% καθώς ευνοήθηκε από την ανάκαμψη της ζήτησης μετά την πανδημία αλλά και από το ισχυρό τουριστικό ρεύμα. Επίσης το μεικτό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σε 44,4% από 42,9% την προηγούμενη χρονιά. Αυτή η αύξηση του μεικτού περιθωρίου κατά περίπου 7,5 εκατ. ευρώ αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων, που συνεισέφεραν ποσό 6,5 εκατ. ευρώ ενώ μόνο 800 χιλ. ευρώ ήρθαν από το διαφορετικό μίγμα προϊόντων που πουλήθηκαν και τις μειωμένες εκπτώσεις.

Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν θετικά στην αλλαγή πολιτικής των εκπτώσεων και αύξησαν την επισκεψιμότητα στα καταστήματα Sephora και την αγοραστική ζήτηση δίνοντας ποσοστό +40% στο τζίρο της αλυσίδας σε σχέση με το 2021.

Το καθαρό αποτέλεσμα, ανήλθε σε κέρδη 6,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,5 εκατ. ευρώ το 2021.

Επισημαίνεται επίσης η αύξηση των «βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων κατά συνδεδεμένων εταιρειών» κατά 7,2 εκατ. ευρώ, κονδύλι που αφορά μερίσματα εισπρακτέα από τη μητρική Sephora SAS μετά από διακανονισμό με την κυπριακή θυγατρική της ελληνικής Sephora λόγω της πώλησης των συμμετοχών της Sephora Bulgaria το 2021 στην Sephora SAS (έναντι 8,7 εκατ. ευρώ).

Σημειώνεται τέλος η μείωση του αποθέματος κατά περίπου 9% και ο δείκτης απαξίωσης αποθεμάτων που διαμορφώθηκε σε 5,5% το 2022 από 5,3% το 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!