Γ.Δ.
1446.55 -0,63%
ACAG
-0,52%
5.78
BOCHGR
0,00%
4.55
CENER
-1,73%
9.09
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-1,08%
8.22
NOVAL
-0,85%
2.335
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
+0,13%
39.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,30%
1.522
ΑΒΕ
-1,11%
0.447
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.58
ΑΚΡΙΤ
-3,55%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,52%
4.525
ΑΛΦΑ
-1,16%
1.5755
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
10.13
ΑΣΚΟ
-1,74%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-5,41%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΙΟ
-1,45%
5.42
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.87
ΒΙΟΣΚ
-0,95%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,44%
18.3
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,51%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-2,20%
2.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+2,15%
1.66
ΕΕΕ
-1,04%
32.46
ΕΚΤΕΡ
-0,34%
1.77
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.14
ΕΛΛ
-0,35%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,26%
1.9
ΕΛΠΕ
-0,68%
7.295
ΕΛΣΤΡ
-1,93%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,85%
1.89
ΕΛΧΑ
-1,88%
1.884
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,42%
1.18
ΕΤΕ
-0,93%
7.638
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.87
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
2.207
ΕΧΑΕ
-1,42%
4.5
ΙΑΤΡ
-2,26%
1.515
ΙΚΤΙΝ
-2,67%
0.3275
ΙΛΥΔΑ
-2,01%
1.95
ΙΝΚΑΤ
-0,95%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-2,04%
0.96
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-1,55%
2.855
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,43%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,00%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+0,93%
0.433
ΚΟΥΑΛ
+0,69%
1.174
ΚΟΥΕΣ
-0,52%
5.74
ΚΡΙ
-0,33%
15.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-1,07%
0.742
ΛΑΜΔΑ
-0,97%
7.13
ΛΑΜΨΑ
-0,53%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,34%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,07%
20.36
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-1,26%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.74
ΜΠΡΙΚ
+0,47%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,94%
33.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+1,47%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,83%
0.268
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-0,34%
29.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,76%
15.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.792
ΟΤΕ
-0,41%
14.51
ΟΤΟΕΛ
-0,95%
10.46
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,84%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,23%
3.867
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,97%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,38%
3.915
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-2,31%
1.69
ΣΑΡ
-0,19%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,89%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,15%
19.86
ΤΖΚΑ
0,00%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-1,05%
3.76
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Sephora: Η νέα πολιτική εκπτώσεων και το άλμα των πωλήσεων 

Με άλμα 58% στις πωλήσεις του πρώτου τετραμήνου του 2023 η Sephora έκανε μια καλή εκκίνηση φέτος, με αποτύπωμα και στα περιθώρια κέρδους που ενισχύθηκαν παρά την απόφαση της εταιρείας να αλλάξει εμπορική πολιτική και να προχωρήσει σε μικρή μείωση των εκπτώσεων.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία, που διαθέτει δίκτυο 34 καταστημάτων με 333 άτομα προσωπικό συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης, καθώς το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της και στο τέλος της χρήσης 2022 ήταν κατώτερο από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου της και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 119 του ν. 4548/2018. Η διοίκηση πάντως εκτιμά ότι η σχέση ιδίων κεφαλαίων προς το μετοχικό κεφάλαιο θα αποκατασταθεί και λαμβάνει μέτρα.

Το α’ τετράμηνο του 2023

Σύμφωνα με στοιχεία της Sephora Greece, που αναπτύσσει το ομώνυμο δίκτυο καταστημάτων καλλυντικών, ως μέλος του γαλλικού ομίλου Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), στο πρώτο τετράμηνο του 2023 το μεικτό κέρδος αυξήθηκε στο 46% από 44% στο αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς. Επιπλέον, το καθαρό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σε 38% το 2023 από 31% το 2022, γεγονός που οφείλεται στην πολιτική μείωσης των εκπτώσεων, η οποία πάντως δεν επηρέασε τις πωλήσεις. Σημειώνεται ότι η αύξηση του μεικτού κέρδους την συγκεκριμένη περίοδο αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εξόδων ενώ το ποσοστό επί του τζίρου του καθαρού αποτελέσματος ανήλθε σε 3,2% από 16,3% το 2022.

Οι επιδόσεις το 2022

Στο σύνολο της χρήσης 2022 η Sephora εμφάνισε πωλήσεις 54,4 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 40% καθώς ευνοήθηκε από την ανάκαμψη της ζήτησης μετά την πανδημία αλλά και από το ισχυρό τουριστικό ρεύμα. Επίσης το μεικτό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σε 44,4% από 42,9% την προηγούμενη χρονιά. Αυτή η αύξηση του μεικτού περιθωρίου κατά περίπου 7,5 εκατ. ευρώ αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων, που συνεισέφεραν ποσό 6,5 εκατ. ευρώ ενώ μόνο 800 χιλ. ευρώ ήρθαν από το διαφορετικό μίγμα προϊόντων που πουλήθηκαν και τις μειωμένες εκπτώσεις.

Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν θετικά στην αλλαγή πολιτικής των εκπτώσεων και αύξησαν την επισκεψιμότητα στα καταστήματα Sephora και την αγοραστική ζήτηση δίνοντας ποσοστό +40% στο τζίρο της αλυσίδας σε σχέση με το 2021.

Το καθαρό αποτέλεσμα, ανήλθε σε κέρδη 6,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,5 εκατ. ευρώ το 2021.

Επισημαίνεται επίσης η αύξηση των «βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων κατά συνδεδεμένων εταιρειών» κατά 7,2 εκατ. ευρώ, κονδύλι που αφορά μερίσματα εισπρακτέα από τη μητρική Sephora SAS μετά από διακανονισμό με την κυπριακή θυγατρική της ελληνικής Sephora λόγω της πώλησης των συμμετοχών της Sephora Bulgaria το 2021 στην Sephora SAS (έναντι 8,7 εκατ. ευρώ).

Σημειώνεται τέλος η μείωση του αποθέματος κατά περίπου 9% και ο δείκτης απαξίωσης αποθεμάτων που διαμορφώθηκε σε 5,5% το 2022 από 5,3% το 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!