Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Sephora: Η νέα πολιτική εκπτώσεων και το άλμα των πωλήσεων 

Με άλμα 58% στις πωλήσεις του πρώτου τετραμήνου του 2023 η Sephora έκανε μια καλή εκκίνηση φέτος, με αποτύπωμα και στα περιθώρια κέρδους που ενισχύθηκαν παρά την απόφαση της εταιρείας να αλλάξει εμπορική πολιτική και να προχωρήσει σε μικρή μείωση των εκπτώσεων.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία, που διαθέτει δίκτυο 34 καταστημάτων με 333 άτομα προσωπικό συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης, καθώς το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της και στο τέλος της χρήσης 2022 ήταν κατώτερο από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου της και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 119 του ν. 4548/2018. Η διοίκηση πάντως εκτιμά ότι η σχέση ιδίων κεφαλαίων προς το μετοχικό κεφάλαιο θα αποκατασταθεί και λαμβάνει μέτρα.

Το α’ τετράμηνο του 2023

Σύμφωνα με στοιχεία της Sephora Greece, που αναπτύσσει το ομώνυμο δίκτυο καταστημάτων καλλυντικών, ως μέλος του γαλλικού ομίλου Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), στο πρώτο τετράμηνο του 2023 το μεικτό κέρδος αυξήθηκε στο 46% από 44% στο αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς. Επιπλέον, το καθαρό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σε 38% το 2023 από 31% το 2022, γεγονός που οφείλεται στην πολιτική μείωσης των εκπτώσεων, η οποία πάντως δεν επηρέασε τις πωλήσεις. Σημειώνεται ότι η αύξηση του μεικτού κέρδους την συγκεκριμένη περίοδο αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εξόδων ενώ το ποσοστό επί του τζίρου του καθαρού αποτελέσματος ανήλθε σε 3,2% από 16,3% το 2022.

Οι επιδόσεις το 2022

Στο σύνολο της χρήσης 2022 η Sephora εμφάνισε πωλήσεις 54,4 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 40% καθώς ευνοήθηκε από την ανάκαμψη της ζήτησης μετά την πανδημία αλλά και από το ισχυρό τουριστικό ρεύμα. Επίσης το μεικτό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σε 44,4% από 42,9% την προηγούμενη χρονιά. Αυτή η αύξηση του μεικτού περιθωρίου κατά περίπου 7,5 εκατ. ευρώ αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων, που συνεισέφεραν ποσό 6,5 εκατ. ευρώ ενώ μόνο 800 χιλ. ευρώ ήρθαν από το διαφορετικό μίγμα προϊόντων που πουλήθηκαν και τις μειωμένες εκπτώσεις.

Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν θετικά στην αλλαγή πολιτικής των εκπτώσεων και αύξησαν την επισκεψιμότητα στα καταστήματα Sephora και την αγοραστική ζήτηση δίνοντας ποσοστό +40% στο τζίρο της αλυσίδας σε σχέση με το 2021.

Το καθαρό αποτέλεσμα, ανήλθε σε κέρδη 6,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,5 εκατ. ευρώ το 2021.

Επισημαίνεται επίσης η αύξηση των «βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων κατά συνδεδεμένων εταιρειών» κατά 7,2 εκατ. ευρώ, κονδύλι που αφορά μερίσματα εισπρακτέα από τη μητρική Sephora SAS μετά από διακανονισμό με την κυπριακή θυγατρική της ελληνικής Sephora λόγω της πώλησης των συμμετοχών της Sephora Bulgaria το 2021 στην Sephora SAS (έναντι 8,7 εκατ. ευρώ).

Σημειώνεται τέλος η μείωση του αποθέματος κατά περίπου 9% και ο δείκτης απαξίωσης αποθεμάτων που διαμορφώθηκε σε 5,5% το 2022 από 5,3% το 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!