Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

ΑΒ Βασιλόπουλος: Πώς σχεδιάζει να γυρίσει την παρτίδα ο Νίκος Λαβίδας

Τις ζημίες του 2022 και το αποτύπωμα στον ισολογισμό της ΑΒ Βασιλόπουλος μιας χρονιάς κατά την οποία δεν έχασε μόνο μερίδια αγοράς, αλλά και στελέχη, επιχείρησε να δικαιολογήσει σε συνέντευξη Tύπου χθες ο Νίκος Λαβίδας, διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, που συμπληρώνει έναν χρόνο σε αυτήν τη θέση.

«Με αυτά τα αποτελέσματα, του χρόνου μας βλέπω να πηγαίνουμε για σουβλάκι», ήταν η χαρακτηριστική φράση του επικεφαλής της εταιρείας, που προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα στην παρουσίαση της στρατηγικής του χθες στο βραβευμένο με Michelin εστιατόριο Βαρούλκο.

Για το 2023 εκτιμάται ότι η εταιρεία θα κλείσει με τζίρο στα επίπεδα του 2022 και θα επιστρέψει σε κερδοφορία, όπως δείχνουν τα στοιχεία στο 9μηνο, ενώ θα ευνοηθεί από τη σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και τη μείωση του κόστους ενέργειας, αν και θα συνεχίσει να έχει κόστος από μέτρα όπως το «καλάθι του νοικοκυριού» και οι περιορισμοί στα περιθώρια κέρδους. Με πρόχειρους υπολογισμούς και αναγωγές της ζημιάς που υπέστη το 2022, φέτος το κόστος μόνο από το «καλάθι του νοικοκυριού» πιθανόν θα κυμανθεί σε 6 εκατ. ευρώ. Επίσης, φέτος η εταιρεία θα μετρήσει ζημίες από κατεστραμμένα εμπορεύματα και βλάβες στο δίκτυο στη Θεσσαλία, όπου λειτουργεί 13 σούπερ μάρκετ και ένα cash & carry, όπου επιπλέον προσφέρει 20% μείωση τιμών.

Παρ’ όλα αυτά, η διοίκηση αισιοδοξεί και έχει προτεραιοποιήσει την αύξηση του τζίρου. Σχεδιάζει ενίσχυση των μεγάλων καταστημάτων με νέες υπηρεσίες, προϊόντα και προσωπικό, καθώς και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Έτσι, η ΑΒ στοχεύει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό των δύο μεγάλων παικτών της αγοράς, που απειλούν σε μεγαλύτερο βαθμό τα μερίδιά της -του Σκλαβενίτη και της Lidl αντίστοιχα. Η μεν πρώτη είναι η κορυφαία αλυσίδα στην κατάταξη βάσει τζίρου και διαθέτει μεγάλο δίκτυο hypermarket και η δεύτερη, ο discounter της αγοράς, διαθέτει προϊόντα χαμηλής τιμής και ένα ισχυρό portfolio προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ανταγωνίζεται την ΑΒ για τη 2η θέση της κατάταξης.

Ειδικότερα, όπως εξήγησε για άλλη μια φορά η διοίκηση της ΑΒ, βασικό ζητούμενο είναι η αλλαγή της αντίληψης που επικρατεί ότι τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας είναι «ακριβά». «Ξεκινάμε από τα αποδυτήρια, διότι οι άλλοι μας θεωρούν ακριβούς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λαβίδας, που παρουσίασε στοιχεία από τις τιμές στο «καλάθι του νοικοκυριού», που δείχνουν ότι δύο αλυσίδες είναι φθηνότερες κατά 1,5% και 0,7% και 3 ακριβότερες κατά 1%, 1,9% και 6,7% αντίστοιχα. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της, με επίκεντρο σε πρώτη φάση τα μεγάλα καταστήματα, η ΑΒ δίνει έμφαση στην εξυπηρέτηση και στην ποικιλία, ώστε να τηρείται η δέσμευση στον καταναλωτή ότι θα βρει «και του πουλιού το γάλα». Επιπλέον, επιχειρώντας να αναπληρώσει τις απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό, μετέτρεψε 500 συμβάσεις σε αορίστου χρόνου και επέκτεινε την ασφαλιστική κάλυψη σε όλους τους εργαζομένους.

Ακόμη, προβλέπει budget για επενδύσεις σε προωθητικές ενέργειες και τιμές 230 εκατ. ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη 47,5% των πωλήσεων στην αλυσίδα γίνονται μέσω προωθητικών ενεργειών, έναντι 40,9% στο σύνολο της αγοράς. Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να διπλασιάσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας/χαμηλής τιμής μέχρι το 2026, φτάνοντας τους 1.600 κωδικούς, από κάτι λιγότερο από 1.000 σήμερα. Ήδη ορισμένοι κωδικοί που έχουν βγει στην αγορά, όπως πάνες, είναι πιο φθηνοί ακόμη και από αντίστοιχα προϊόντα του discounter της αγοράς. Επίσης, πριμοδοτεί με 20 εκατ. ευρώ τους πιστούς πελάτες (2,2 εκατ. πελάτες) μέσω της κάρτας ΑΒ Plus.

Οι επενδύσεις στο δίκτυο

Όσον αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου, σχεδιάζει επενδύσεις 181 εκατ. ευρώ, με στόχο στο διάστημα 2023-2025 να δημιουργήσει 198 νέα καταστήματα, εκ των οποίων 16 εταιρικά και 182 franchise, κι επιπλέον προωθεί επενδύσεις σε ψυγεία με χαμηλές εκπομπές CO2, ηλεκτρονικά ταμπελάκια στα ράφια, αυτόματες ταμειακές μηχανές κ.λπ.

Εν τω μεταξύ, η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδιάζει να εγκαινιάσει το νέο της κατάστημα στο Μαρούσι, επιφάνειας 3.000 τ.μ., στα μέσα Νοεμβρίου, ενώ ένα ενδιαφέρον νέο που προέκυψε από τη χθεσινή παρουσίαση είναι ότι επίκειται ανάπτυξη καταστήματος και στις Καρυές, την πρωτεύουσα του Αγίου Όρους. Το νέο κατάστημα αναμένεται να ανοίξει μέσα στους επόμενους δύο μήνες, σε μια αγορά που υπάρχει μόνο τοπικός ανταγωνισμός.

Τα αποτελέσματα το 2022

Σχετικά με τις ζημίες προ φόρων 2 εκατ. ευρώ το 2022, από κέρδη 42 εκατ. ευρώ το 2021, ο κ. Λαβίδας τις απέδωσε στο αυξημένο κόστος ενέργειας (24 εκατ. ευρώ), στις ανατιμήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα (9 εκατ. ευρώ) και στις επενδύσεις στις τιμές (10 εκατ. ευρώ), στο πλαίσιο του «καλαθιού του νοικοκυριού» και της μείωσης του περιθωρίου κέρδους κάτω από τα επίπεδα του Δεκεμβρίου του 2021.

Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, όλος ο κλάδος παρουσιάζει μείωση στα περιθώρια κέρδους, από 2,2% στο 1,5%, κάτι που δεν μπορεί να συνεχίζεται. «Το κέρδος στην Ελλάδα δαιμονοποιείται», όπως είπε, σχολιάζοντας το γεγονός ότι με τους περιορισμούς στα περιθώρια κέρδους θα λείψουν κεφάλαια από την εταιρεία, τα οποία υπό κανονικές συνθήκες θα επανεπένδυε στην αγορά και για να στηρίξει τα καταστήματα και το πλάνο ανάπτυξής της. Επομένως, αναγκάστηκε να πάρει ομολογιακό δάνειο 70 εκατ. ευρώ για να καλύψει αυτές τις χρηματοδοτικές ανάγκες. Πάντως, ο κ. Λαβίδας τάχθηκε υπέρ των πρόσφατων μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, καθώς μετατοπίζουν το βάρος και στους προμηθευτές.

Σημειώνεται ότι το 2022 η εταιρεία επένδυσε 65,4 εκατ. ευρώ. Άνοιξε 4 νέα εταιρικά καταστήματα και 47 franchises. Έτσι, έφτασε στα 632 καταστήματα, εκ των οποίων 14 cash & carry, 318 είναι εταιρικά, 300 franchise, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων στο δίκτυο Shell, τα οποία δεν θα υφίστανται την επόμενη χρονιά λόγω διακοπής συνεργασίας (τα καταστήματα συνεισέφεραν στον τζίρο κάτω από 2 εκατ. ευρώ).

Σημειώνεται ότι το 2022 η εταιρεία εμφάνισε τζίρο 1,98 δισ. ευρώ και επέστρεψε στην οικονομία 175 εκατ. ευρώ μέσω φορολογίας και εισφορών. Επιπλέον, συνέχισε το κοινωνικό της πρόγραμμα, που συμπληρώνει φέτος 13 χρόνια, με δωρεάν γεύματα σε ευάλωτες οικογένειες και μαθητές.

Το ανθρώπινο δυναμικό

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ομάδα διοίκησης της ΑΒ, θυγατρικής της ολλανδικής πολυεθνικής Ahold Delhaize, άλλαξε άρδην εδώ κι έναν χρόνο, έπειτα από μπαράζ αποχωρήσεων, ενώ παράλληλα αποδυναμώθηκε συνολικά το ανθρώπινο δυναμικό της. Η εταιρεία το 2022 έκλεισε με 878 θέσεις εργασίας λιγότερες συγκριτικά με το 2021, απασχολώντας συνολικά 13.896 εργαζομένους, εκ των οποίων 65% γυναίκες. Συνολικά 878 εργαζόμενοι είτε συνταξιοδοτήθηκαν, είτε αποχώρησαν οικειοθελώς, γεγονός που ο κ. Λαβίδας απέδωσε στη δυσκολία εύρεσης προσωπικού, δεδομένου ότι στην εσωτερική έρευνα ικανοποίησης το 87,5% του κόσμου δηλώνει ικανοποιημένο. Επιπλέον, όπως πρόσθεσε, η εταιρεία πληρώνει μισθούς πάνω από τον κατώτατο μισθό, προσφέρει κίνητρα, δίνει 50 ευρώ τον μήνα σε όλους τους εργαζομένους, ενώ συνολικά οι παροχές το 2022 ανήλθαν σε 20 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!