Γ.Δ.
1407.03 0,00%
ACAG
0,00%
5.8
CENER
0,00%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.73
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.95
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.49
ΕΛΠΕ
0,00%
7.84
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
7.698
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.07
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
0,00%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
0,00%
13.56
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
0,00%
3.518
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.18
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Λιμάνι Πειραιά: Ξεμπλοκάρουν τα έργα του ΟΛΠ για την κρουαζιέρα

Το «πράσινο φως» για να εκκινήσουν στο λιμάνι του Πειραιά σημαντικά αναπτυξιακά έργα που είχαν διακοπεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα μετά από προσφυγή δημάρχων της περιοχής κατά του ΟΛΠ, δίνει η έκδοση απόφασης περιβαλλοντικών όρων από το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Περιβάλλοντος, στο οποίο περιλαμβάνεται και η απαιτούμενη κυκλοφοριακή μελέτη.

Μεταξύ των έργων αυτών είναι η επέκταση στο νότιο προβλήτα κρουαζιέρας όπου θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων αλλά και η βυθοκόρηση στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.

Ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας, που αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα αφού λάβει και τις σχετικές άδειες από το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι ένα έργο που επιδοτείται σημαντικά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ, ενώ βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου του λιμανιού, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους.

Η κατασκευή του θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για ανάπτυξη και ενίσχυση της κρουαζιέρας.

Τι είχε ζητήσει το ΣτΕ για τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά

Τα έργα αυτά είχαν διακοπεί έπειτα από προσφυγή δημάρχων της περιοχής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο είχε αναφέρει ότι η Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά από κυκλοφοριακή μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη της τους κυκλοφοριακούς φόρτους της περιοχής.

Επίσης, το ΣτΕ είχε επισημάνει ότι η διάθεση των βυθοκορημάτων από τα έργα θα πρέπει να γίνει σε αδειοδοτημένες χερσαίες εγκαταστάσεις, αντί της απόρριψής τους σε θαλάσσια περιοχή ή της ενσωμάτωσής τους σε τσιμεντοκιβώτια άλλου λιμενικού έργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΛΠ για το θέμα αυτό έχει ήδη υπογράψει σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία.

Ποια είναι τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά

Τα έργα στο λιμάνι Πειραιά, τα οποία σχεδιάζει να υλοποιήσει ο ΟΛΠ, είναι τα ακόλουθα:

  • Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς – Νότια Πλευρά,
  • βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα,
  • ανακατασκευή πέτρινης αποθήκης σε Μουσείο,
  • κατασκευή και λειτουργία Εθνικού Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων,
  • βελτίωση υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος,
  • μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας,
  • νέο κτίριο γραφείων στις εγκαταστάσεις του ΣΕΠ,
  • κατασκευή και λειτουργία υποσταθμού υψηλής τάσης/μέσης τάσης με κατασκευή και λειτουργία ηλεκτρικών σταθμών και εγκαταστάσεων για την από ξηράς ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων, αλλά και
  • έργα διαμόρφωσης του ναυπηγοεπισκευαστικού λιμένα Περάματος.

Το δίκτυο eco buses στο λιμάνι του Πειραιά με σύνδεση στους σταθμούς Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ και Προαστιακού

Επίσης, συμπεριλαμβάνονται έργα για τη συνολική κυκλοφοριακή μελέτη και δημιουργία δικτύου eco buses εντός της χερσαίας ζώνης του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά για την εξυπηρέτηση επιβατών και εργαζομένων και τη σύνδεση με τους σταθμούς του Μετρό, ΗΣΑΠ, Προαστιακού και των πλησιέστερων στο λιμάνι του Πειραιά στάσεων του Τραμ και των λεωφορειακών γραμμών.

Επίσης, περιλαμβάνεται η προμήθεια εταιρικών ηλεκτρικών λεωφορείων, λειτουργία γραμμών για τη μεταφορά των εργαζομένων του ΟΛΠ προς και από τους χώρους εργασίας τους αλλά και μεταφορά όλων των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων που θα εξυπηρετούνται από το νέο έργο της Νότιας Επέκτασης μέσω ειδικού σκάφους (shuttle boat), από και προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας για την επιβίβαση και αποβίβαση στα τουριστικά λεωφορεία.

Αυξημένη η επιβατική κίνηση με κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι Πειραιά

Εν τω μεταξύ, αύξηση σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβάτες κρουαζιέρας σημειώθηκε το οκτάμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022 στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο συγκαταλέγεται στα κορυφαία λιμάνια κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2023 σημειώθηκε αύξηση στο σύνολο επιβατών κατά 85% σε σχέση με το 2022. Αναλυτικά:

  • Το οκτάμηνο του 2023 διακινήθηκαν 928.357 επιβάτες έναντι 500.905 το ίδιο διάστημα το 2022, με το 78% των πλοίων και το 55% των επιβατών να πραγματοποιούν homeporting (αφετηρία και άφιξη στο ίδιο λιμάνι).
  • Οι αφίξεις πλοίων το ίδιο διάστημα έφθασαν τις 478 το 2023, έναντι 419 το 2022, αύξηση της τάξεως του 14%.
Η συμμετοχή του ΟΛΠ στην έκθεση «Seatrade Europe, Cruise & River Cruise Convention 2023»

Σημειώνεται ότι η ΟΛΠ ΑΕ συμμετείχε με δικό της περίπτερο στην ευρωπαϊκή έκθεση για την κρουαζιέρα «Seatrade Europe, Cruise & River Cruise Convention 2023», η οποία φέτος πραγματοποιήθηκε από τις 6 μέχρι τις 8 Σεπτεμβρίου στο Αμβούργο.

Η SeaTrade Europe είναι μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις στον τομέα της κρουαζιέρας και συγκεντρώνει διαχρονικά όλους τους ηγέτες του κλάδου, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις γύρω από την κρουαζιέρα με βάση την καινοτομία, την αριστεία και τη βιωσιμότητα στις σχετικές λιμενικές λειτουργίες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!