Γ.Δ.
1395.51 -0,15%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,73%
8.3
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-0,94%
12.64
TITC
+1,21%
37.55
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,66%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.536
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,38%
9.575
ΑΣΚΟ
-1,97%
2.49
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.84
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,39%
0.61
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
-1,09%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,14%
17.78
ΔΑΑ
+0,68%
8.034
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,09%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,99%
1.636
ΕΛΠΕ
-1,18%
6.72
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,78%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-2,22%
6.88
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-1,32%
2.013
ΕΧΑΕ
-1,39%
4.25
ΙΑΤΡ
-1,64%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,91%
0.872
ΙΝΤΕΚ
-0,89%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-3,45%
0.98
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+0,40%
1.014
ΚΟΥΕΣ
-0,54%
5.53
ΚΡΙ
-1,39%
14.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-1,24%
0.717
ΛΑΜΔΑ
-1,92%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+1,00%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,67%
19.19
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+1,01%
2.49
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,74%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,32%
31.5
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
+0,50%
30.15
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
+0,87%
15.14
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-2,01%
3.557
ΠΕΡΦ
-0,95%
5.23
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,63%
1.59
ΣΑΡ
-1,85%
10.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,70%
3.545
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Aπ. Βακάκης (Jumbo): Χάσμα μεταξύ διαθέσιμου εισοδήματος και τιμών

Βλέπει χάσμα στην αγορά μεταξύ διαθέσιμου εισοδήματος και τιμών ο Απόστολος Βακάκης, επικεφαλής του ομίλου Jumbo, που συνεχίζει να μειώνει τιμές στα προϊόντα της εταιρείας του, ενώ «ποντάρει» στη Ρουμανία για να πετύχει φέτος αύξηση τζίρου 12% και καθαρών κερδών 15%.

Όπως είπε στο πλαίσιο conference call για την ενημέρωση των θεσμικών επενδυτών, «είτε μας αρέσει είτε όχι μπαίνουμε σε περίοδο επαναφοράς. H μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, λόγω κυρίως των ανατιμήσεων στα τρόφιμα, έχει ως αποτέλεσμα προσαρμογή του budget».

Ο Απόστολος Βακάκης θεώρησε ότι το κόστος εργασίας δεν ακολουθεί τις μεγάλες αυξήσεις που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές και παρόλο που προέβλεψε ότι τα κόστη τον επόμενο χρόνο θα είναι ευθυγραμμισμένα με τον πληθωρισμό, εκτίμησε ότι δεν θα καλύπτουν τις τεράστιες ανατιμήσεις του 2023 καθώς τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη υπάρχει χάσμα μεταξύ διαθέσιμου εισοδήματος και προσφερόμενων τιμών των αγαθών.

Σημείωσε δε ότι οι προμηθευτές κάνουν ότι είναι δυνατό για να μειώσουν το κόστος και να κάνουν τα προϊόντα ανταγωνιστικά, ενώ και οι επιχειρήσεις του κλάδου ακολουθούν αποπληθωριστική πολιτική τιμών. Δυσανάλογη όμως είναι η εικόνα στον κλάδο των τροφίμων, όπου παρατηρείται αύξηση τιμών -απρόβλεπτη ως προς το μέγεθος αλλά και την ένταση του φαινομένου που εντείνεται από τις διεθνείς συνθήκες.

«Ως αποτέλεσμα, δεν μπορούμε να δούμε το μέλλον αλλά μπορούμε να προετοιμαστούμε για αυτό», ανέφερε ο κ. Βακάκης, μιλώντας για την πολιτική μείωσης τιμών στην αλυσίδα Jumbo σε 100-150 προϊόντα κάθε μέρα με στόχο «τη σωστή τιμή και όχι η χαμηλότερη τιμή», όπως τόνισε. Γι’ αυτό και στοχεύει στη αύξηση του όγκου πωλήσεων, όντας προσηλωμένος σε μειώσεις τιμών που θα φέρουν αύξηση τζίρου στο ίδιο εύρος.

«Δεν μειώνουμε την τιμή σε ένα προϊόν εάν η προσδοκόμενη ανάπτυξη των πωλήσεών του δεν είναι ανάλογη… Αλλά ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι μισθοί δεν ακολουθούν αυτήν την τάση» είπε ακόμη ο κ. Βακάκης, περιγράφοντας τη στρατηγική με την οποία σχεδιάζει να πετύχει τον στόχο αύξησης του κύκλου εργασιών για φέτος κατά 12% (έναντι 15% με βάση τις αρχικές προβλέψεις) και καλύτερη κερδοφορία μιας και προβλέπει ότι μακροπρόθεσμα το μικτό περιθώριο κέρδους που τώρα προστατεύεται θα μειωθεί.

Τα μηνύματα του Σεπτεμβρίου και οι ετήσιοι στόχοι του Ομίλου JUMBO

Είναι ενδεικτικό ότι ενώ τα στοιχεία των οικονομικών επιδόσεων του ομίλου τις πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου είναι κοντά στις αρχικές προβλέψεις, τα μηνύματα από την καταναλωτική συμπεριφορά δείχνουν πτωτική τάση. «Τα σημάδια από τις δευτερογενείς πιέσεις του πληθωρισμού, που δεν έρχονται από τον κλάδο δραστηριότητας της Jumbo αλλά από την αγορά συνολικά και ειδικά από τον κλάδο τροφίμων, αναδεικνύουν τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Αν και η δραστηριότητα των franchisees δείχνει ανθεκτικότητα, συνολικά διαπιστώνεται μια τάση που εξασθενεί το momentum στις συγκρίσιμες πωλήσεις», σύμφωνα με τον κ. Βακάκη.

Αυτός είναι και ο λόγος που κατέβασε τον πήχη για τον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων από 15% σε 12% φέτος (λόγω και των 2 κλειστών καταστημάτων σε Λάρισα και Καρδίτσα που αντιστοιχούσαν στο 3% του τζίρου στην Ελλάδα). Επιπλέον, αναμένεται ότι η μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους θα είναι μικρότερη του 2% της αρχικής εκτίμησης. Έτσι, θα εξισορροπήσουν τις όποιες αυξήσεις στα κόστη και τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 15% περίπου έναντι της αρχικής πρόβλεψης για αύξηση 10% περίπου.

Οι διεθνείς δραστηριότητες της JUMBO

Αξίζει να αναφερθεί ότι η διοίκηση του ομίλου Jumbo «ποντάρει» στη δυναμική της ρουμανικής αγοράς για να πετύχει τους παραπάνω οικονομικούς στόχους.

Εξάλλου, είναι μια αγορά διπλάσιου μεγέθους από την Ελλάδα, με το ίδιο διαθέσιμο εισόδημα για τους καταναλωτές, στην οποία εστιάζεται η πολιτική επέκτασης του ομίλου. Οι προοπτικές της Ρουμανίας, σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, είναι απεριόριστες και ως εκ τούτου επικεντρώνει εκεί τη στρατηγική του πριν μετατοπίσει το βάρος στην ανάπτυξη άλλων αγορών στις οποίες έχει παρουσία και όπου αναπτύσσει ένα κατάστημα κάθε 2-3 χρόνια.

Βέβαια, ο στόχος που ανακοίνωσε πέρυσι για δίκτυο 25 καταστημάτων μέχρι το 2026, από 16 σήμερα (σε σύνολο 83 καταστημάτων σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία και 35 μέσω των συνεργασιών master franchise σε 7 ακόμη χώρες) αμφισβητείται από τις συνθήκες. Εξάλλου, όπως λέει και ο ίδιος, το κόστος ανάπτυξης έχει διαφοροποιηθεί και ουσιαστικά υπαγορεύει την αποφυγή κατασκευής νέων καταστημάτων. Παρόλα αυτά διερευνά αναδιαμόρφωση του μοντέλου, πιθανόν με την αξιοποίηση ενοικιαστών, τονίζοντας πάντως ότι δεν έχει την πρόθεση να «αγοράσει ανάπτυξη».

Σημειώνεται ότι μέχρι το τέλος του έτους η Jumbo θα ανοίξει δύο καταστήματα σε Ρουμανία και Βουλγαρία ενώ στην Κύπρο, όπου αντιμετώπισε καθυστέρηση λόγω γραφειοκρατίας για την έκδοση άδειας, θα προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς στην εκτέλεση του επενδυτικού της πλάνου μετά την καλοκαιρινή περίοδο.

Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις στα e-shop αναπτύσσονται με ρυθμό ανάλογο του offline, γύρω στο 15%, αλλά η τάση αποδυναμώνεται. Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Βακάκης είπε ότι ο χρόνος παράδοσης στο online κανάλι δεν ξεπερνά τις 2 ημέρες, που σημαίνει ότι η δυναμικότητα του e-shop είναι πολύ υψηλότερη, ενώ προσφέρει περίπου 30.000 προϊόντα. Κρίσιμο τεστ για το e-shop θα είναι το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης, εκτίμησε.

Η δραστηριότητα του Fox Group στο Ισραήλ

Αναφορικά με τη δραστηριότητα στο Ισραήλ που αναπτύσει το Fox Group, το σχέδιο επέκτασης εξελίσσεται καλύτερα από τις προβλέψεις και «κόντρα στη λογική», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης, αναφερόμενος στις προκλήσεις του τοπικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος σε συνάρτηση με τους στόχους που έχει θέσει ο ίδιος.

Το μεγάλο μέγεθος και η δυναμική της ισραηλινής αγοράς επιταχύνουν τα σχέδια, καθώς το 2024 αναμένεται να ανοίξουν 2 νέα καταστήματα παρά τις επιφυλάξεις του κ. Βακάκη που έχει βάλει ψηλά τον πήχη για την αποτελεσματικότητα αλλά και την απόδοση που πρέπει να συνεπάγεται η επέκταση του δικτύου για τη μητρική εταιρεία.

Μερισματική πολιτική και δέσμευση να μην πουληθεί η εταιρεία

Απαντώντας σε ερώτημα των αναλυτών σχετικά με τη μελλοντική μερισματική πολιτική, ο κ. Βακάκης τόνισε ότι στόχος είναι η υγιής μερισματική πολιτική και δεν είναι σε θέση να προαναγγείλλει τι θα προτείνει το 2024. Παραμένει, όμως, στόχος η Jumbo να δίνει καλύτερο μέρισμα από το προσδοκώμενο στις κακές χρονιές.

«Δεν έχουμε κάποια πρόθεση να πουλήσουμε την εταιρεία αλλά να την καταστήσουμε ελκυστική επενδυτική πρόταση προς το συμφέρον όλων των μετόχων» πρόσθεσε με νόημα. Επανέλαβε δε ότι η Jumbo δεν διοικείται σα να ήταν… πύραυλος, καθώς αυτό που επιδιώκεται είναι κατά το δυνατό η σταθερότητα και η αποτελεσματικότητα. Επιπλέον, θα τηρηθούν οι δεσμεύσεις στη γενική συνέλευση των μετόχων, ενώ επίκειται έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 18/10 για έκτακτη διανομή συνολικού μερίσματος 200 εκατ. ευρώ.

Καλύτερες επιδόσεις από τον ανταγωνισμό για την JUMBO

Εν κατακλείδι, ο κ. Βακάκης δεν θεωρεί ανταγωνισμό την Pepco, παρακολουθεί όμως εταιρείες όπως Inditex, Lidl και Aldi, θεωρώντας ότι είναι εταιρείες που επιδεικνύουν σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Και σημείωσε ότι η Jumbo αποδεδειγμένα -σε καλούς και κακούς καιρούς- είναι καλύτερη από τον ανταγωνισμό και δεσμεύτηκε να συνεχίσει έτσι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!