THEPOWERGAME
Πάνω από 15 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη περιμένει για το 2023 ο Ρόμπυ Μπουρλάς, Διευθύνων Σύμβουλος του Public Group, που προβλέπει επιστροφή της εταιρείας σε καθαρή κερδοφορία το 2024, ενώ δρομολογεί νέες επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια επενδυτικού προγράμματος 30 εκατ. ευρώ το 2022.
Όπως είπε σε χθεσινή παρουσίαση, μιλώντας για την επιτυχημένη ενοποίηση των δύο σημάτων Public και Media Markt, που έχει οδηγήσει σε κύκλο εργασιών πάνω από το άθροισμα των πωλήσεων των δύο brands, είναι σπάνιο να ενωθούν δύο μάρκες στο retail και το 1+1 να κάνει πάνω από 2. Σε επίπεδο 12μήνου οι πωλήσεις έχουν ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ και το 2023 θα κλείσει σημαντικά πάνω απ’ αυτόν τον πήχη, σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, καθώς ήδη οι πωλήσεις στο α’ εξάμηνο τρέχουν με ρυθμό 21%. Όπως εξήγησε, η Public είναι Νο2 στην αγορά οικιακών συσκευών, με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Οι πωλήσεις στις οικιακές συσκευές ήδη ξεπερνούν το 20% του συνολικού τζίρου του Public Group.
Σχεδιάζει αναδιάρθρωση δικτύου -σήμερα αριθμεί 61 φυσικά καταστήματα- με ενίσχυση καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο, ώστε να προσφέρουν το σύνολο του portfolio της Public, συμπεριλαμβανομένων των οικιακών συσκευών, με πρώτο βήμα τα καταστήματα Public+home. Στο προσεχές διάστημα δεν προβλέπεται ενίσχυση του ελληνικού δικτύου με νέα σημεία, αν και στην Κύπρο μελετάται επέκταση. Επιπλέον, η εταιρεία εγκαινίασε εκπτωτικό κατάστημα στην περιοχή του Ρέντη.
Κατά την άποψη του κ. Μπουρλά, η αγορά θα μετατοπίζεται ολοένα περισσότερο στο online κανάλι, που προβλέπεται να αυξήσει το μερίδιό του από 10% σήμερα σε 30% μέχρι το 2026. Πρόσθεσε ότι ο όμιλος χτίζει συγκριτικό πλεονέκτημα στον συνδυασμό των δύο καναλιών, στο πλαίσιο της omnichannel στρατηγικής του, αντλώντας σήμερα το 25% του τζίρου του από online πωλήσεις, το υψηλότερο ποσοστό στην αγορά, με τον 2ο και 3ο παίκτη να εμφανίζουν μερίδια 14% και 7% αντίστοιχα.
Τα μεγέθη
Το 2022 η Public Group εμφάνισε πωλήσεις 481 εκατ. ευρώ, με αύξηση 10% συγκριτικά με το 2021 και ενίσχυση μεριδίου αγοράς. Η εταιρεία αύξησε τη λειτουργική της κερδοφορία κατά +30% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και, σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης, θα ξεπεράσει τα 15 εκατ. ευρώ σε λειτουργικό EBITDA το 2023, επαναλαμβάνοντας πάντως την προσδοκία να επιστρέψει σε καθαρή κερδοφορία την επόμενη χρονιά.
Ο όμιλος προωθεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ το 2023. Ειδικότερα, ο επενδυτικός βραχίονας Public Capital Partners στοχεύει σε νέες επενδύσεις, επιπλέον των επενδύσεων ύψους 30 εκατ. ευρώ σε εταιρείες στον τομέα των Logistics και του Last Mile (Box Now, Svuum), Fintech (Klarna, αποκλειστική συνεργασία με Revolut), των After Sales (iRepair, Douleutaras), αλλά και του Digital Entertainment (Bookvoice.gr).
Οι υπηρεσίες
Όπως τόνισε η διοίκηση της Public Group, οι αγορές με έως 3 άτοκες δόσεις χωρίς πιστωτική με την αξιοποίηση της υπηρεσίας «Public Now, Pay Later», με Klarna, προτιμώνται από το 35% των καταναλωτών σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα, ενώ αντίστοιχα η πρόσφατη έναρξη συνεργασίας με τη Revolut κερδίζει ενδιαφέρον. Στο κομμάτι των υπηρεσιών παράδοσης, το «Public Locker Pickup 24/7» μέσω Box Now σημειώνει 25% διείσδυση στα προϊόντα που παραδίδονται σε lockers. Αντίστοιχα, οι υπηρεσίες Next Day Delivery για 100.000 προϊόντα μέσω Public.gr σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και το Express Pickup 60’, συγκέντρωσαν πάνω από 200.000 παραγγελίες και 80.000 παραγγελίες αντίστοιχα. Ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι και ο τομέας των After Sales, με τον αριθμό των επισκευών στα iRepair σημεία που βρίσκονται μέσα σε περισσότερα από 30 καταστήματα Public σε Ελλάδα και Κύπρο να ανέρχεται σε 40.000. Επίσης, τα downloads των Audiobooks από την Bookvoice.gr αγγίζουν τα 70.000.