Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Πράσινη πιστοποίηση έλαβε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Ακόμα μια σημαντική διεθνής αναγνώριση για τις περιβαλλοντικές προσπάθειες του αεροδρομίου της Αθήνας, στο πλαίσιο του εθελοντικού προγράμματος για τη Διαχείριση & Μείωση των Εκπομπών Άνθρακα Αεροδρομίων (Airport Carbon Accreditation) του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe):

Συγκεκριμένα, μετά τα στάδια «Χαρτογράφηση» (2009), «Μείωση» (2011), «Βελτιστοποίηση» (2014) και «Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα» (2016), ο ΔΑΑ πιστοποιήθηκε στο τελευταίο και πιο απαιτητικό στάδιο «Μετάβαση» (Transition) του προγράμματος, στο σχεδιασμό του οποίου υπήρξε πρωτοστάτης και υποστηρίζει ενεργά από την έναρξή του και μέχρι σήμερα.

Τα κριτήρια της πιστοποίησης

Η σημαντική αυτή πιστοποίηση είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς ενεργειών:

  • Τη δέσμευση για το μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα της Εταιρείας Αεροδρομίου, σε συμφωνία με τον στόχο η αύξηση της θερμοκρασίας να μην υπερβαίνει τον 1,5°C που έχει θέσει η διεθνής κοινότητα.
  • Τον υπολογισμό εκπομπών από ακόμη περισσότερες πηγές, όπως φθοριούχα αέρια που χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις κλιματισμού του ΔΑΑ, μηχανήματα στα κατασκευαστικά έργα, υλικά αποπαγοποίησης, κ.α.
  • Τη σύνταξη σχεδίου δράσης σε συνεργασία με τα Τρίτα Μέρη με στόχους και μέτρα μείωσης των εκπομπών τους.

Μετά από μία μακροχρόνια προσπάθεια να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας από τις εγκαταστάσεις του, που περιλαμβάνει σειρά παρεμβάσεων στον τρόπο λειτουργίας του αλλά και επενδύσεις σε νέο και λιγότερο ενεργοβόρο εξοπλισμό, ο ΔΑΑ έχει καταφέρει να μειώσει δραματικά το δικό του αποτύπωμα άνθρακα κατά 60% από το 2005 έως το 2022.

Στο στάδιο της «Μετάβασης», ο ΔΑΑ προχώρησε ένα ακόμα βήμα δεσμευόμενος σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2025. Η δέσμευση αυτή συνάδει με τη δέσμευση του ΔΑΑ για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2025, μέσω του οδικού χάρτη, το «Route 2025». Στο πλαίσιο του Route 2025, ο ΔΑΑ στοχεύει επίσης να γίνει ο πρώτος διαχειριστής αεροδρομίων που θα καλύψει το 100% των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια με ιδιοπαραγωγή από ανανεώσιμες πηγές.

Ήδη από το Μάρτιο 2023 προστέθηκε στην ήδη λειτουργούσα μονάδα παραγωγής ενέργειας από φωτοβολταϊκά των 8 MWp, ο νέος φωτοβολταϊκός σταθμός ισχύος 16 MWp (πρώτη φάση του Route 2025) για ιδιοκατανάλωση, ο οποίος εκτείνεται σε μια έκταση 210.000 τ.μ.. Η παραγωγή του φωτοβολταϊκού σταθμού της πρώτης φάσης αντιστοιχεί στο 45% των αναγκών της ηλεκτρικής κατανάλωσης της εταιρείας αεροδρομίου, μειώνοντας ανάλογα και τις έμμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Με την ολοκλήρωση της επόμενης φάσης έως το 2025 θα εξασφαλισθεί η παραγωγή του 100% των αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια για την επόμενη εικοσαετία.

Επιπλέον, ο ΔΑΑ προχωρά στη σταδιακή αντικατάσταση μέρους του στόλου οχημάτων του με ηλεκτρικά οχήματα, καθώς επίσης μελετά τη χρήση βιοκαυσίμου στα βαριά οχήματα και στον εξοπλισμό. Τέλος, εξετάζεται η αντικατάσταση του φυσικού αερίου για τη θέρμανση, καθώς και για την παραγωγή ζεστού νερού καθημερινής χρήσης, με εναλλακτικές λύσεις θέρμανσης οι οποίες δεν προκαλούν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Με την πιστοποίησή του στο στάδιο της «Μετάβασης», ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατατάσσεται σε ένα από τα κορυφαία αεροδρόμια διεθνώς, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά έμπρακτα τη δέσμευσή του στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Η πιστοποίησή ισχύει έως το 2026.

Παράλληλα με το σημαντικό του ρόλο ως μοχλού οικονομικής ανάπτυξης, ο ΔΑΑ επιτυγχάνει τη θεαματική μείωση του οικολογικού αποτυπώματός του, επιδιώκοντας και επιτυγχάνοντας παράλληλα την περιβαλλοντική σύμπραξη του συνόλου των φορέων που δραστηριοποιούνται στην αεροδρομιακή κοινότητα.

Σημειώνεται ότι στο στάδιο της μετάβασης, μαζί με το αεροδρόμιο της Αθήνας, βρίσκονται αεροδρόμια όπως του Λονδίνου (Χίθροου), του Άμστερνταμ (Σκίπολ) και του Ντάλας (Ντάλας Φορτ Γουόρθ).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!